maandag 5 december 2011

Strijkverf

Zoals ik wel vaker doe....lekker achter een aantal mensen aanhobbelen.Deze keer achter een groep die met transferverf bezig is.Ik noem het gewoon strijkverf want dat staat op de potjes.
Met een dikke viltstift,edding 3000,maak ik een tekening.

Geef het alle kleuren van de regenboog.....
Als het papier goed droog is leg ik het op een stukje synthetische stof (lutrador heb ik niet)en ga er met een heet strijkijzer over heen...


De synthetische stof is erg glad,het stukje bakpapier wat ik gebruik om mijn ijzer schoon te houden is ook erg glad en het is wel erg heet! Het is erg moeilijk om te zorgen dat het niet schuift.Ik vind er geen bal aan dus.....Als ik alles weg haal zie ik tot mijn grote verassing dat er ook een afdruk op het witte lapje katoen staat!Die is wel leuk!Dus gooi ik die gladde stof aan de kant en ga verder op katoen.
Wie zegt er eigenlijk dat het alleen voor synthetische stof of lutrador geschikt is???Het staat op elk flesje maar op gewone kaoen is de afdruk ook heel aardig!
Ik hoop morgen een foto te plaatsen.

6 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Die vlekjes onstaan doordat het papier door de warmte vervormt en gebruik geen strijkijzer met stoomgaatjes (want die zie je ook terug in de afdruk). Misschien moet je het papier voor het verven eerst heet strijken (heb ik ook nog niet geprobeerd, maar valt me ineens in...)!
Test, 1,2,3...

Aart zei

Leuk hé Marrie-Jette, juist als er iets beweerd wordt moet je het altijd uitproberen. Wat het glijden van het bakpapier betreft, neem een langer stuk en vouw het dubbel, leg dat wat je wilt strijken ertussen. Het is ook goed dat je strijkijzer goed heet wordt. Ga zo door en hobbel maar lekker achter anderen aan, doen wij ook!
http://quiltaart.blogspot.com

janneke zei

Wat een goed idee met die viltstift!
Dat hebben wij vrijdag nou weer niet uit geprobeerd!!!
Ga ik weer achter jou aan hobbelen.

Liesbeth Wessels zei

Ja er staat dat het niet op gewone katoen kan, maar het kan wel. Alleen op synthetische stof krijgt het vaak zo'n geheimzinnige glans.

Marrie-jette zei

Ja Liesbeth dat is waar!Op katoen zijn de kleuren lang niet zo intens!Toch vind ik dat zachte van katoen wel heel mooi!Ik ga zeker een stukje lutrador kopen want het is heel spannend om ook dat uit te proberen.

Nienke zei

En wat jij maakt inspireert ons ook weer! Wat gezellig dat je online met ons meedoet!