woensdag 12 februari 2014

Alpaca

Vorige week belde iemand mij of ik Alpacawol wilde hebben....Natuurlijk!!!
Hij had 53 kilo voor me.....Zoveel wil ik echt niet maar ik mocht uit zoeken wat ik wilde!
Alpaca is zo mooi en zacht.Niet zo makkelijk te spinnen en heel erg vuil,maar ik heb mijn slag geslagen en kwam met 13 kilo Alpaca thuis.

Van bijna zwart tot helder wit en alle kleuren bruin.De blauwe heb ik geverfd in de magnetron.
De meeste Alpaca ga ik gebruiken om mee te vilten . Dat gaat heel goed en omdat Alpaca makkelijk vervilt heb je zo maar een lap waar je van alles mee kan maken.Trouwens het krimpt niet,zodat je echt lappen op maat kan maken voor bijv.een jasje of zo.

Ik ben een beetje aan het rommelen met het  verven van wol....

Hoeveel kleurtjeskrijg ik in een streng gesponnen wol?Ik probeerde 40 gr. wol ,120 meter zo neer te leggen en te verven allemaal met voeding kleurstof. Alleen de rode kleur is niet echt goed maar de rest?

Is heel mooi!




















9 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Mooi geworden en wat een kadootje dan als je daarover gebeld wordt. Ik heb een vraag over de bruine alpaca,krijg je die gekleurd?

Marrie-jette zei

Maar lieve vrouw Hommel waarom zou ik de donkere Alpaca kleuren?
De kleuren zijn van al zo prachtig!
Ik denk ook dat het niet lukt.

vrouw Hommel zei

Ik hou niet vav bruin,echt niet!.het lukte mij inderdaad ook niet,kwam alleen een paarse gloed over. Ik heb het maar getwijnd met een paarse draad en gebruik de wol nu voor de onderkanten van mijn tassen die ik maak.
Dank je wel voor je snelle reactie. Xx

Ineke zei

Je blijft lekker bezig.

janneke zei

Wat mooi.... geworden!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende cadeau en wat is het mooi geworden veel brei plezier
Fijne dag groetjes Joke

els zei

Jij bent lekker bezig geweest met die prachtige wol.
Ik heb hier twee verschillende soorten voedsel kleurstof voor je gekocht. Ik zal ze eind maart voor je meebrengen.

Jo Huijsman zei

MOOI, echt in één woord MOOI

Jo Huijsman zei

MOOI, echt in één woord MOOI