Vorige week belde iemand mij of ik Alpacawol wilde hebben....Natuurlijk!!!
Hij had 53 kilo voor me.....Zoveel wil ik echt niet maar ik mocht uit zoeken wat ik wilde!
Alpaca is zo mooi en zacht.Niet zo makkelijk te spinnen en heel erg vuil,maar ik heb mijn slag geslagen en kwam met 13 kilo Alpaca thuis.
Van bijna zwart tot helder wit en alle kleuren bruin.De blauwe heb ik geverfd in de magnetron.
De meeste Alpaca ga ik gebruiken om mee te vilten . Dat gaat heel goed en omdat Alpaca makkelijk vervilt heb je zo maar een lap waar je van alles mee kan maken.Trouwens het krimpt niet,zodat je echt lappen op maat kan maken voor bijv.een jasje of zo.
Ik ben een beetje aan het rommelen met het verven van wol....
Hoeveel kleurtjeskrijg ik in een streng gesponnen wol?Ik probeerde 40 gr. wol ,120 meter zo neer te leggen en te verven allemaal met voeding kleurstof. Alleen de rode kleur is niet echt goed maar de rest?
Is heel mooi!
Posts tonen met het label verschillende soorten wol.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label verschillende soorten wol.. Alle posts tonen
woensdag 12 februari 2014
zaterdag 18 januari 2014
Wol verven met kool-Aid.
Het leek heel leuk om wol te verven met Kool-Aid.Het zag er goed uit op de filmpjes die ik op YT zag.
Ik bestelde 20 zakjes, verschillende kleurtjes. Kool-Aid is een poeder wat opgelost in 1,8 liter water een lekker drankje moet zijn.(vooral vol met kleur,smaak en zoetstoffen dus).
Ik verfde zeven kleurtjes heel zoet!
Het lijken net suikerspinnen en zo ruikt het ook nog eens!Je wil zo iets echt niet drinken toch?Ik vind het echt tegen vallen.
Een zakje Kool-Aid kost 0.69 cent en je kan er maar 25 gr. wol mee verven dus veel te duur!
Geef mij maar de wilton kleurstof of nog beter de kleurstof van T.R.S. Asia,s fineds foods.
Voor de Wilton betaalde ik pas 1.80 voor een potje van 28 gr. bij de Jamin.3 gr. is goed voor 100 gr. wol.
De T.S.R. is nog goedkoper ,0,99 cent voor 25 gr en is nog zuiniger in gebruik .De kleuren zijn heel diep en prachtig.Nadeeltje is dat er maar 3 kleuren te krijgen zijn.Rood,geel en groen .Blauw bestaat maar is nergens te vinden in Nederland.Dat is toch jammer!!!
Maar je wie eet er iets wat helder blauw is??Wij in elk gevan niet!
Zes kleurtjes blauw Wilton laat zich goed mengen.
Groen en geel van T.R S. das toch veel leuker dan Kool-Aid?
Ik bestelde 20 zakjes, verschillende kleurtjes. Kool-Aid is een poeder wat opgelost in 1,8 liter water een lekker drankje moet zijn.(vooral vol met kleur,smaak en zoetstoffen dus).
Ik verfde zeven kleurtjes heel zoet!
Het lijken net suikerspinnen en zo ruikt het ook nog eens!Je wil zo iets echt niet drinken toch?Ik vind het echt tegen vallen.
Een zakje Kool-Aid kost 0.69 cent en je kan er maar 25 gr. wol mee verven dus veel te duur!
Geef mij maar de wilton kleurstof of nog beter de kleurstof van T.R.S. Asia,s fineds foods.
Voor de Wilton betaalde ik pas 1.80 voor een potje van 28 gr. bij de Jamin.3 gr. is goed voor 100 gr. wol.
De T.S.R. is nog goedkoper ,0,99 cent voor 25 gr en is nog zuiniger in gebruik .De kleuren zijn heel diep en prachtig.Nadeeltje is dat er maar 3 kleuren te krijgen zijn.Rood,geel en groen .Blauw bestaat maar is nergens te vinden in Nederland.Dat is toch jammer!!!
Maar je wie eet er iets wat helder blauw is??Wij in elk gevan niet!
Zes kleurtjes blauw Wilton laat zich goed mengen.
Groen en geel van T.R S. das toch veel leuker dan Kool-Aid?
zondag 12 januari 2014
lekker aan het 'rommelen'.
Een mens moet wat als je niet veel kan doen...
Mooie wol met krullen.....
Of kleine knoopjes......
en voor manlief heel veel sokken....
Eindelijk heb ik geleerd om twee sokken tegelijk op een rondbreinaald te breien vanaf de teen...
Manlief draagt het liefst eigen gebreide sokken en ik vind het wel leuk om ze te breien.
Een omslagdoek voor mij op een breiring gemaakt!Dat is een simpele manier van breien die ook nog eens lekker opschiet.
Je ziet ik verveel me niet!
Met ogen gaat het nog niet zo goed.Er is een nieuw vlies op mijn al geopereerde oog gegroeid . Mijn rechteroog wordt over twee weken gedaan en dan maar hopen dat dat wel goed gaat! De oogarts heeft me verzekert dat het helemaal goed komt dus vertrouw ik daar maar op.
Mijn jongere broer heeft het zelfde gehad en bij hem is het ook goed gekomen.
Heel veel wol spinnen en het een mooi kleurtje geven is wel heel leuk om te doen.
Of kleine knoopjes......
en voor manlief heel veel sokken....
Eindelijk heb ik geleerd om twee sokken tegelijk op een rondbreinaald te breien vanaf de teen...
Manlief draagt het liefst eigen gebreide sokken en ik vind het wel leuk om ze te breien.
Een omslagdoek voor mij op een breiring gemaakt!Dat is een simpele manier van breien die ook nog eens lekker opschiet.
Je ziet ik verveel me niet!
Met ogen gaat het nog niet zo goed.Er is een nieuw vlies op mijn al geopereerde oog gegroeid . Mijn rechteroog wordt over twee weken gedaan en dan maar hopen dat dat wel goed gaat! De oogarts heeft me verzekert dat het helemaal goed komt dus vertrouw ik daar maar op.
Mijn jongere broer heeft het zelfde gehad en bij hem is het ook goed gekomen.
Labels:
breiwerk,
verschillende soorten wol.,
wol verven,
wolenzo.
maandag 18 november 2013
wolletjes
Het verwerken van een ruwe schapenvacht is een heerlijk werkje.
Een paar weken geleden kocht ik een prachtige blauwe Texelaar.Dit is de laatste vuile wol.Er zitten heel veel strootjes en grasjes in en die moeten er allemaal uit!Een hele klus.
Ik ben dus druk aan het wol spinnen.Negen strengen van de blauwe Texelaar en tien strengen van twee Drentse heideschaapjes.Die heb ik uit de schaapskudde van Bennevelt.
Het verven van wol vind ik ook al zo spannend maar soms zijn de natuurlijke kleuren zo mooi!
Als proef heb er wel eentje geverfd.
Ik denk dat de blauwe heel mooi past bij het natuurlijke grijs.De wol is geverfd met de voedings kleurstof van Wilton royal blue.
De verf is zo mooi van kleur en zo makkelijk te verwerken en ook nog eens heel goedkoop!
Voor mij geen andere wol verf meer.
Een paar weken geleden kocht ik een prachtige blauwe Texelaar.Dit is de laatste vuile wol.Er zitten heel veel strootjes en grasjes in en die moeten er allemaal uit!Een hele klus.
Ik ben dus druk aan het wol spinnen.Negen strengen van de blauwe Texelaar en tien strengen van twee Drentse heideschaapjes.Die heb ik uit de schaapskudde van Bennevelt.
Het verven van wol vind ik ook al zo spannend maar soms zijn de natuurlijke kleuren zo mooi!
Als proef heb er wel eentje geverfd.
Ik denk dat de blauwe heel mooi past bij het natuurlijke grijs.De wol is geverfd met de voedings kleurstof van Wilton royal blue.
De verf is zo mooi van kleur en zo makkelijk te verwerken en ook nog eens heel goedkoop!
Voor mij geen andere wol verf meer.
Labels:
verschillende soorten wol.,
wolenzo
zondag 4 november 2012
Dit wolletje werd dit strengentje....
Vorige week verfde ik wol die ik bij de Aldie kocht,best aardig maar moet je eens kijken als je met de zelfde verf 100 % wol gebruikt!
De blauwe pakt heel goed maar de paarse is toch weer heel anders van kleur.Nogmaals niet lelijk maar zo anders.
Vorige week verfde ik wol die ik bij de Aldie kocht,best aardig maar moet je eens kijken als je met de zelfde verf 100 % wol gebruikt!
De blauwe pakt heel goed maar de paarse is toch weer heel anders van kleur.Nogmaals niet lelijk maar zo anders.
Labels:
verschillende soorten wol.,
wol verven,
wolenzo
maandag 17 september 2012
Wol te koop.(nu echt!)
Ik weet het....Het loopt uit de hand!
Het spinnen van wol is een verslaving.Het een heerlijk en ontspannen werkje.
Voor je het weet heb je wel een beetje erg veel gesponnen wol in huis,bergen en bergen wol!
Toen we op Texel waren wilde ik alleen maar een texel wit vachtje kopen maar toen ik bij een boer kwam die 200 schapen (meer dan 20 verschillende soorten!) had ging ik voor de bijl en kocht er 3.
Gelukkig kreeg ik ook van 4 soorten een handvol,die ik nog niet had anders......
Als je ooit op Texel komt ga dan even kijken bij boerderij De rozenhout kijken,echt de moeite waard!
Ik ga dus nu echt wol verkopen dus als je wat wil mag je me mailen.
De meeste wol die ik heb gesponnen zijn mixjes.Ik spin graag verschillende soorten door elkaar.Dat geeft een mooie draad en verft ook nog eens verassend.
Het spinnen van wol is een verslaving.Het een heerlijk en ontspannen werkje.
Voor je het weet heb je wel een beetje erg veel gesponnen wol in huis,bergen en bergen wol!
Toen we op Texel waren wilde ik alleen maar een texel wit vachtje kopen maar toen ik bij een boer kwam die 200 schapen (meer dan 20 verschillende soorten!) had ging ik voor de bijl en kocht er 3.
Gelukkig kreeg ik ook van 4 soorten een handvol,die ik nog niet had anders......
Als je ooit op Texel komt ga dan even kijken bij boerderij De rozenhout kijken,echt de moeite waard!
Ik ga dus nu echt wol verkopen dus als je wat wil mag je me mailen.
De meeste wol die ik heb gesponnen zijn mixjes.Ik spin graag verschillende soorten door elkaar.Dat geeft een mooie draad en verft ook nog eens verassend.
Labels:
verkoop,
verschillende soorten wol.
wol,heel veel wol.
50 strengen geverfde wol.
23 naturel wit.
12 naturel kleur.
Kerry Hill.
Mergellander.
Veluw heideschaap.
Herd wich.
Texel wit.
Texel blauw.
Wensleydale.
Merine.(Nederlandse)
Zwartbles.
Norsh Spaelsau.
castle milk.
Gotland.
Racka.
Swifter.
Nederlands bont.
Coburger fuchs.
Mohair.
Alpaca,wit,l.en d.bruin.
Kameel (uit verschillende landen).
Honden haar.
23 naturel wit.
12 naturel kleur.
Kerry Hill.
Mergellander.
Veluw heideschaap.
Herd wich.
Texel wit.
Texel blauw.
Wensleydale.
Merine.(Nederlandse)
Zwartbles.
Norsh Spaelsau.
castle milk.
Gotland.
Racka.
Swifter.
Nederlands bont.
Coburger fuchs.
Mohair.
Alpaca,wit,l.en d.bruin.
Kameel (uit verschillende landen).
Honden haar.
Labels:
naslagwerk,
verschillende soorten wol.
Abonneren op:
Posts (Atom)