zaterdag 9 juni 2018

indigo enzo.

Ik kreeg van een vriendin een zakje van 100 gram indigo.Het kwam uit China.Hoe ik het moest gebruiken stond er niet bij.
Zo ging ik dus zoeken en vond van alles....Tijdens mijn zoektocht vond ik zoveel recepten en zoveel verschillen dat mijn hoofd bijna barsten.
Gisteren was ik er zo onrustig van ....
Toch had ik het meeste wel in huis.
een lege fles met 10 knikkers
Ammonia,
Hydrosulfiet,
Vruchtensuiker,
gebluste kalk
en spiritus.
Toch maar gewoon beginnen ?
Zo zag het er dus gisteren uit!

Zo ziet het er vandaag uit!
Mijn bedoeling is om twee stam oplossingen te maken die ik ook kan bewaren.

Een paar dagen geleden heb ik in de weckketel een oplossing gemaakt en daar een lap katoen in geverfd.Mijn zoon heeft daar een filmpje van gemaakt omdat het zo gaaf is om te zien hoe een wit lapje eerst wat gelig is in het bad en als je het er uit haalt...
,er komt zuurstof bij en je ziet het blauw worden!Zo gaaf.
Ik laat het hier niet zien omdat ik zelf te veel in beeld kom.(dat vind ik niet prettig)

4 opmerkingen:

miekequilt zei

Laat je ons een keet zien hoe de lap geworden is?
En welkom terug.

miekequilt zei

Als ik het goed begrijp heb je nu zelf verfstof gemaakt? Wat een mooie blauwe lapjes zul je straks hebben.

Maya zei

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Vorig jaar voor het eerst met vriendinnen indigo geverfd... het leek wel toveren! Heel leuk om eens te doen :)

الرحمه للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.