Posts tonen met het label naslagwerk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label naslagwerk. Alle posts tonen

maandag 17 september 2012

wol,heel veel wol.

50 strengen geverfde wol.

23 naturel wit.

12 naturel kleur.
Kerry Hill.
Mergellander.
Veluw heideschaap.
Herd wich.
Texel wit.
Texel blauw.
Wensleydale.
Merine.(Nederlandse)
Zwartbles.
Norsh Spaelsau.
castle milk.
Gotland.
Racka.
Swifter.
Nederlands bont.
Coburger fuchs.
Mohair.
Alpaca,wit,l.en d.bruin.
Kameel (uit verschillende landen).
Honden haar.



woensdag 25 juli 2012

Mergellander

Prachtige wol,wel wat ruig door de lange haren die er tussen zitten.Een echt heide schaap maar minder ruig dan ons eigen heideschaap.

Zachte onder wol die makkelijk vervilt.De langen lokken zijn wel 30 cm. lang.

Van de gele wol spon ik 62 gram.Het is prachtig van kleur maar is niet te dragen,echte prikwol!

De natuurlijke kleuren zijn ook erg mooi.
Wit,100 gr.

Van zachtgrijs naar bijna zwart. 95 gr.

Blauw met een druppie rood.200 gram.

Rood met een druppie blauw. 29 gram.

Hier een stuk wol waarvan de zachte onderwol al was vervilt op het schaap.Het is niet geschikt om te spinnen maar om het te gebruiken om te vilten lijkt me geweldig,hoewel het ook wel een mooie pruik is......









maandag 23 juli 2012

Naslagwerk

Mijn web-log was mijn naslagwerk.
Dit is ook een naslagwerk.(dus voor andere heel saai,niet lezen dus)

Alpaca,100%,125 gram prettig spinnen.Alleen heel erg vuil!

Alpaca 100% 80 gr.Mooie bruine kleur maar een ramp om te spinnen,kort en vreselijk stoffig!


50% mohair 50%Texels 79 gr.goed te spinnen,lekker zacht,goed draagbaar.Mooi en fijn e draad.

Wenslydale 100%.Heel erg vet en mooie lange lokken (heb ruim 40 cm.gemeten)!Heel goed te spinnen en prachtige natuurlijke kleuren.

Zwartbles 100% 200 gr. Is echt pikzwart.Heb een draadje Rayon mee gesponnen om het later een kleurtje te geven.Iets grover dan Texel maar goed te spinnen.



Baltisch schaap 100% 75 gr.Beetje onregelmatig als het gesponnen is,wel lekker zacht,iets gelig.

Texels 75% en 25% mohair.Mijn favo wolletje!Heel mooi om te verven door het glanzende mohair.