Posts tonen met het label heksenjas. Alle posts tonen
Posts tonen met het label heksenjas. Alle posts tonen

woensdag 16 januari 2013

Heksenjas.

Bijna 2 kilo stof moest ik verven voor de heksenjas....en dat is echt veel!
Bij Lia....
http://www.stoftotverven.nl/epages/61972077.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61972077/Categories/Gebruiksaanwijzingen/%22STV%20Procion%20textielverf%22
Las ik dit.
Gelukkig kan je lia altijd bellen en heeft ook eigenlijk altijd een oplossing.
Ik stopte de lappen eerst in de wasmachine om te spoelen zodat ze goed nat waren.Haalde de lappen er weer uit, 100 gram verfpoeder in de trommel,500 gram soda en 500 gram zout even de trommel wiegen zodat de verf en alles door de gaatje zijn gezakt .De natte lappen er weer in en de machine op 60 graden laten draaien.Ik heb toen nog 10 liter water bij gevoegd om de stof de ruimte te geven.

De jas is zo goed als klaar en het is zoals ik hoopte dat hij zou worden.Er moeten nog knopen op maar die moet ik nog zoeken.






Hier moet een mens toch wel blij van worden?
Joke vroeg of ik het patroon zelf had getekend, ja ik heb het zelf getekend maar wel naar een bestaande jas.Een vriendin van mij heeft een heksenjas en ik wilde hem al jaren namaken maar het kwam er nooit van.
Omdat het een zomerjas is kan ik het nu even lenen en heb hem dus nagemaakt.



donderdag 10 januari 2013

Heksenjas deel 2

Het is goed gelukt!Het verven met de scoubidou touwtjes.Hoe meer weerstand je aan de touwtjes geeft hoe langzamer ze druppelen.Het is een kwestie van uit proberen.






Het is niet zo goed te zien maar de jas heeft 2 lange capuchons  die ook als sjaal gedragen kunnen worden.Zelf ga ik deze jas niet dragen maar weggeven misschien dat de kunstclub hem wil hebben?
Als iemand er belangstelling voor heeft hoor ik dat graag.Bij meerdere verlood ik de jas.
De jas is niet gevoerd en heeft geen sluiting.

Maar wel hele mooie vlekken!

woensdag 9 januari 2013

Heksenjas en scoubidou

Heerlijke combinatie toch?

Voor en achter en nog eens heel erg wit!
Het is een proefjas ik wilde eerst eens met gewone witte katoen aan de gang voor ik mijn mooie ( en dure  ) stof zou verpesten.
Wit vraagt natuurlijk wel om een kleurtje en dat deed ik met scoubidoutouwtjes.....

De scoubodou touwtjes zijn hol,net een rietje en daar kan je dus heel grappig mee verven!Door de dunnen slangetjes druppelt de verf op de stof om daar weer mooie vormen te maken.
Zelf ben ik weer erg nieuwsgierig naar her resultaat maar ik moet toch echt tot morgen wachten.