Posts tonen met het label iets heel anders...... Alle posts tonen
Posts tonen met het label iets heel anders...... Alle posts tonen

zondag 24 juni 2012

dinsdag 1 mei 2012

vrijmarkt

Ik ben dol op een rommel of vrijmarkt.Je weet maar nooit of je iets leuks tegenkomt toch?

Ik kocht heel veel flesjes tekeninkt en een stapel van die faomkinderdingen...die ik wil gebruiken om brei of haakwerk op kan spannen maar ik zie er ook wel wat in om mee te stempelen.

Wat ik echt gaaf vond was een nog in de verpakking rol Bomull van Ikea.De man wilde eigenlijk 1 euro per meter maar ik keek hem lief aan en bood 20 euro en kreeg de rol mee!
35 meter 100% katoen van 150 cm.Als dat geen koopje is??
Mull is wel heel dun maar leuk om mee te werken.Ik hoop dat ik er ook wat zomer kleding mee kan maken.
Marrie-Jette.

vrijdag 30 maart 2012

Is het werkelijk nog maar twee dagen geleden dat we op Texel waren?
Ik kan het me haast niet voor stellen....Pas geboren lammetjes....Prachtig weer.

Met blote voetjes in het warme zand en nu....?
Zijn we weer thuis en heb ik een vest en de verwarming aan,buiten lijkt het herfst!
Maar ook dit is lente,dit is Nederland.Ik zou het niet willen missen.
Ik spin en brei en voel me soms een oude vrouw van 90 jaar.
Doorgaan,altijd maar doorgaan!Wie of wat zal me stoppen?Geef ik me gewonnen aan de reuma die in mij is komen wonen zonder dat ik er om vroeg?
Wie het weet mag het zeggen......Ik weet het niet.

maandag 19 maart 2012

Nog even over VERA.

Ik ben niet duidelijk geweest over vera,denk ik.
Vera is gemaakt door Annita van  http://zijmaakthet.blogspot.com/  Annita ontwerpt allerlei knuffeldieren en verft ,spint en breit ze ook.
Met haar heb ik een ruil gedaan.Ik maakte voor haar de tas,zij voor mij een Vera.

Het is al weer jaren geleden dat ik de twee kleine beestjes breide.Ik kreeg er zo veel pijn in mijn handen van dat dit ook gelijk mijn laatste breisels werden.
Hoe de muis en het minibeertje heten ben ik vergeten maar wat vond ik ze leuk!(en nog steeds)

vrijdag 16 maart 2012

dinsdag 17 januari 2012

wat vinden jullie?


Ik ben bezig om mijn blauwe werkje af te werken maar toen ik bijna zover was vroeg ik me af het niet mooier was met een rand er omheen.
Zo ziet het er nu uit....


Ik heb een beetje de P in want ik kan niet meer in mijn DASHBOARD komen....GGRRRR.
Geen idee wat er nu weer gebeurt,Ik ben zo onhandig met dit soort dingen en als ik het een beetje begin te snappen verandert er weer van alles...

vrijdag 6 januari 2012

nieuwe naaimachine


Al een paar maanden was ik  er mee bezig......maar wat is het moeilijk om een nieuwe naaimachine uit te zoeken.Vooral omdat ik dacht aan een heel ander merk...Ik heb op een Bernina genaait en nagedacht...Maar weet je wat het is?Als je een ander merk kiest moet je echt opnieuw beginnen.Alles is net anders de voetjes die je erbij kocht passen niet en ik had best wat wat dingen die ik niet meer kon gebruiken.
Eigenlijk ben ik een Husqvarna fan.Voor mijn dochter heb ik er een gekocht en zelf naai ik al weer tien jaar op mijn Platinum.Ik kan er echt heel veel mee maar ik heb een naaimachine tik!Om de tien jaar wil ik gewoon een ander!

Nu ben ik dus in het bezit van een Sapphire 875Quilt en het is toch een tof ding....Met vrij naaien maakt hij zelf allemaal gelijke steekjes, mijn andere deed dat niet,dat moest ik zelf doen.
Mijn Platinum heb ik gehouden die gaat weer naar de kinderen.Onze oudste zoon vind naaien ook erg leuk en onze dochter dus ook.

vrijdag 23 december 2011

kerst 2011

Voor iedereen die dit leest....
Wij wensen u fijne feestdagen en vrede in het nieuwe jaar.
Adriaan en Marrie-Jette.
Micha en Hester.
Merlijn en Jelleke.

donderdag 17 november 2011

Ik sta op tegen kanker.

Ik sta op tegen kanker.
Een programma gisteren op TV.
De verhalen van de mensen hebben diepe indruk op me gemaakt.
De vader van Guusje die de kanjerketting van Guusje liet zien,
de ketting die stopte met een hartje.
De man die zijn vrouw verloor.
Het kind zonder vader.
De oma die haar kleinkind verloor.
zoveel mensen,zoveel verhalen,zoveel verdriet.
Het heeft me geraakt tot in mijn ziel.
Ik zou ze een poosje willen dragen,
met alle liefde omringen
met alles wat ik maar kan geven...
Gelukkig zijn er ook verhalen die goed aflopen
Daarom sta ik op tegen kanker.
Omdat er veel meer kanjerkettingen met een bloem zullen stoppen.
Ik sta op tegen kanker,
jullie ook?