Het is leuk om elke dag 2 blokjes te maken.Gisteren gebruikte ik de tweelingnaald,leek me wel handig.
Nadat ik de stukjes eruit geknipt heb ziet het blokje er heel anders uit.
Dit vind ik ook een leuke...
....en omdat ik de kleurenpyramide 66 gebruik ,die ik afgelopen winter verfde passen de kleuren altijd bij elkaar.
Het gaat wel snel want voor elk blokje gebruik ik 4,soms 5 lapjes...
Voor vandaag of morgen heb ik ook al nieuwe blokjes getekend.
Heel handig om altijd een klein tekenboekje bij de hand te hebben en een potlood...er zijn zoveel mogelijkheden.
Marrie-Jette.
Posts tonen met het label mola.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label mola.. Alle posts tonen
maandag 30 april 2012
zondag 29 april 2012
Mola of geen Mola,ik ga rustig door met mijn naai en knipwerk.Tot nu toe heb ik 3 blokjes gemaakt.
Of het echt handig is weet ik niet maar ik heb alle stof weggeknipt die je niet ziet.Sommige blokjes hebben 6 of 5 laagjes en dat maakte de blokjes erg zwaar.Wat dan overblijft zijn hele dikke lijnen die ik nog verder wil naaien met een llllll steekje,geen idee of dat lukt maar de uitdaging is weer leuk!Zo ziet een blokje er aan de achterkant uit....
Ik kan nu beide kanten gebruiken maar kies voor de voorkant.
Marrie-Jette.
Of het echt handig is weet ik niet maar ik heb alle stof weggeknipt die je niet ziet.Sommige blokjes hebben 6 of 5 laagjes en dat maakte de blokjes erg zwaar.Wat dan overblijft zijn hele dikke lijnen die ik nog verder wil naaien met een llllll steekje,geen idee of dat lukt maar de uitdaging is weer leuk!Zo ziet een blokje er aan de achterkant uit....
Ik kan nu beide kanten gebruiken maar kies voor de voorkant.
Marrie-Jette.
zaterdag 28 april 2012
Mola dus.
Natuurlijk had ik van Mola gehoort of gelezen...ooit in Handwerken zonder grenzen..?
Na de prutseltjes van gisteren ben ik verder gegaan.
Drie lapjes op elkaar,er 16 kronkel lijnen op genaait en daarna stukjes uit knippen.
Waar ik goed voor uit moet kijken is dat ik de goede stukjes eruit knip,daarom zoek dat eerst goed uit!Met een potlood geef ik aan welk stukje eruit moet.Omdat dit blok uit 3 laagjes heeft gaan er nog een aantal uit....Maar dat komt morgen.
Dit is wel wat ik in mijn hoofd had....
Marrie-Jette.
Na de prutseltjes van gisteren ben ik verder gegaan.
Drie lapjes op elkaar,er 16 kronkel lijnen op genaait en daarna stukjes uit knippen.
Waar ik goed voor uit moet kijken is dat ik de goede stukjes eruit knip,daarom zoek dat eerst goed uit!Met een potlood geef ik aan welk stukje eruit moet.Omdat dit blok uit 3 laagjes heeft gaan er nog een aantal uit....Maar dat komt morgen.
Dit is wel wat ik in mijn hoofd had....
Marrie-Jette.
Abonneren op:
Posts (Atom)