Posts tonen met het label project 400.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label project 400.. Alle posts tonen

vrijdag 5 april 2013

Indigo.

Volgens mij de sterkste kleur die er is.
Ik begon met Turquoise en eindigde met Indigo.
De laatste 3 rijtjes had ik niet hoeven verven.Ze zijn zo goed als gelijk.

Het is lastig te zien op de foto maar in de eerste rijtjes is Turq. duidelijk aanwezig.

vrijdag 29 maart 2013

Serie B. Schaduwkleuren

Serie B.
Magenta en Turquoise.

Tint op tint,ton-sur-ton of schaduw kleuren?Ik noem het graag schaduw kleuren.
Het zijn er 56 maar krijg het niet beter op de foto
Ik neem 30 ml. verf en gebruik 15 voor de eerste.Doe dan 15 ml.water bij de verf en gebruik weer 15 ml. voor lapje 2.Zo werk ik het rijtje van 7 lapjes af.
Het  is veel werk maar dan heb je ook wat toch?

woensdag 27 maart 2013

Tweede kleurencirkel.Serie A.

De tweede kleurencirkel is af.Een derde zoals mijn plan was maak ik niet.Ik denk dat die erg donker gaat worden.
Ik heb het plan om het verven nu eens echt groot aan te pakken.Geen grote stukken stof maar veel kleurtjes en veel kleine lapjes.
Kleuren heb ik genoeg dat is het probleem niet maar tinten daar ga ik altijd de mist in.Ik ga dus vele gradaties verven.Dan heb ik het over een paar 100 !
Ik ben begonnen met een aantal paars tinten....

Ik heb ze nog niet gedocumenteerd vandaar die labeltje.
Gisteren heb ik de eerste serie geverfd en die zijn erg mooi geworden,wel ietsjes te licht maar daar leer ik weer van.
Ik probeerde van geel naar paars te verven.

Op de foto zijn ze nog lichter dan in werkelijkheid.Geloof mij maar,ze zijn prachtig!Vooral al die grijstinten daar ben ik toch blij mee!