Ik kan het niet..niks doen bedoel ik.Had het me echt voorgenomen .Een beetje breien,wat spinnen en verder maar zien wat er op mijn pad komt.
En er kwam iets op mijn pad.
DE TAS!
Dat zegt jullie niks maar jaren geleden was Nienke bij me op de koffie en liet ik een proeflapje zien.Nienke vond het gaaf en maakte er een tasje bij.Een hand gevilte tas.Prachtig vond ik het!
Ik heb wel 10 x bedacht wat ik er mee ging doen maar elke keer als ik iets bedacht keurde ik het ook weer af.
De tas verdween in een bak en bleef daar jaren liggen.
Van de week heb ik de tas tevoorschijn gehaald en ben mijn plan gaan uitvoeren.Dit is hem geworden.
Een klein schapenkopje,ogen van glas en veel geiten haar erom heen.Een dikke vlecht van een heide schaap,alles geverfd met het voedsel kleurstof van Wilton.
Ik ben er helemaal blij mee.
P.S.
15 nov. word ik aan mijn linkeroog geopereerd om 10 uur in Harderwijk.Vier weken later is het andere aan de beurt .Ik weet wat me te wachten staat maar nog niet hoe ik alles ga ondervinden.Ga er zelf van uit dat het goed komt.Ik mag slapen (narcose )dus krijg er gelukkig niks van mee.
Posts tonen met het label vilten met een naald.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label vilten met een naald.. Alle posts tonen
donderdag 17 oktober 2013
zondag 29 september 2013
herfstheer.
Na wat gepruts om de herfstheer aan te kleden is dat heel aardig gelukt,al zeg ik het zelf.
Het verven van de pop ging niet echt goed dus liet ik Herfstheer maar gewoon wit.Hij kreeg een kieltje,een broek en een mantel.Om zijn arm een mandje met eikels,blaadjes en zonnebloemen .
Herfstheer is een gezellige Heer (niet van stand) die zijn spulletjes bij elkaar zoekt en dan gaat slapen tot het weer voorjaar is.Hoe gaaf is dat!?
Het verven van de pop ging niet echt goed dus liet ik Herfstheer maar gewoon wit.Hij kreeg een kieltje,een broek en een mantel.Om zijn arm een mandje met eikels,blaadjes en zonnebloemen .
Herfstheer is een gezellige Heer (niet van stand) die zijn spulletjes bij elkaar zoekt en dan gaat slapen tot het weer voorjaar is.Hoe gaaf is dat!?
maandag 23 september 2013
Herfsheer.
Na 7 dikke dames en 4 stumpers had ik het gevoel het wel in de 'vingers' te hebben en begon aan een heer.
De heer heeft een wat scheef lachje....
Maar ook grote handen en voeten! Ik heb hem zonder geraamte gevild met een simpele naald van de Xenos.
Ik wil de pruik nog verven en ga op één van mijn mislukte dikke dames eens proberen of ik de pop kan verven.
De herfstheer krijgt nog kleding van herfstblaadjes zoals ik op de haar band maakte.
lekker rommelen dus. Ik hou mijzelf wel bezig!
De heer heeft een wat scheef lachje....
Maar ook grote handen en voeten! Ik heb hem zonder geraamte gevild met een simpele naald van de Xenos.
Ik wil de pruik nog verven en ga op één van mijn mislukte dikke dames eens proberen of ik de pop kan verven.
De herfstheer krijgt nog kleding van herfstblaadjes zoals ik op de haar band maakte.
lekker rommelen dus. Ik hou mijzelf wel bezig!
Labels:
vilten met een naald.
donderdag 12 september 2013
Stumper en de ...
Laatste dikke dames.
Wol is zulk mooi materiaal,er is zoveel van te maken geweldig gewoon!
Na 5 dikke dames vond ik ze goed genoeg.Alle vormen zijn naar mijn zin maar wat had ik zin in iets anders.....
Het werd dit mormel die ik Stumper noem.Vijf vormpjes geprikt aan elkaar gemaakt en er een gezichtje in gemaakt!Dit vind ik gaaf!
Grappig toch?
De dikke dames...
De dames hebben mooie rondingen overal waar dames die horen te hebben.De benen en armen heb ik heel dun gelaten.
Wol is zulk mooi materiaal,er is zoveel van te maken geweldig gewoon!
Na 5 dikke dames vond ik ze goed genoeg.Alle vormen zijn naar mijn zin maar wat had ik zin in iets anders.....
Het werd dit mormel die ik Stumper noem.Vijf vormpjes geprikt aan elkaar gemaakt en er een gezichtje in gemaakt!Dit vind ik gaaf!
Grappig toch?
De dikke dames...
De dames hebben mooie rondingen overal waar dames die horen te hebben.De benen en armen heb ik heel dun gelaten.
Labels:
vilten met een naald.
dinsdag 10 september 2013
Dikke dame 2 & 3.
Ik moet zeggen dat het niet makkelijk is om een dikke dame te maken.
het lijkt wel maar is nog niet naar mijn zin.
De armen zijn te kort en het hoofd nog te groot.Ook is het lastig om beide borsten even groot te krijgen.
De buik en billen vind ik wel goed gelukt maar die bovenbenen???
Deze rondborstige dame begint ergens op te lijken.De armen wat langer alleen te dik,het hoofd wat kleiner dat is beter.
De bovenbenen en billen vind ik erg moeilijk om te maken.Daar moet ik nog eens flink op oefenen.Net zo lang totdat het naar mijn zin is.
Deze dames gaan straks naar de katten want het puur om te oefenen.Ik ga ze zeker niet aan kleden Janny.Ze moeten het hebben van hun blote uitstraling!
Misschien moet ik er daarom nog wel 10 maken voor ze dat hebben.
het lijkt wel maar is nog niet naar mijn zin.
De armen zijn te kort en het hoofd nog te groot.Ook is het lastig om beide borsten even groot te krijgen.
De buik en billen vind ik wel goed gelukt maar die bovenbenen???
Deze rondborstige dame begint ergens op te lijken.De armen wat langer alleen te dik,het hoofd wat kleiner dat is beter.
De bovenbenen en billen vind ik erg moeilijk om te maken.Daar moet ik nog eens flink op oefenen.Net zo lang totdat het naar mijn zin is.
Deze dames gaan straks naar de katten want het puur om te oefenen.Ik ga ze zeker niet aan kleden Janny.Ze moeten het hebben van hun blote uitstraling!
Misschien moet ik er daarom nog wel 10 maken voor ze dat hebben.
Labels:
vilten met een naald.
zondag 8 september 2013
Dikke dame.
Vriendin loes vroeg of ik van wol een dikke dame kon maken....
Geen idee,ik heb het nog nooit gedaan maar wil wel een poging wagen.
Dit is de eerste poging...
Ze ziet er nog wat zielig uit maar de vormen zijn aanwezig.
Het is een leuk werkje dus ga ik er maar mee verder.
Dikke dame krijgt een dikke zus.
Geen idee,ik heb het nog nooit gedaan maar wil wel een poging wagen.
Dit is de eerste poging...
Ze ziet er nog wat zielig uit maar de vormen zijn aanwezig.
Het is een leuk werkje dus ga ik er maar mee verder.
Dikke dame krijgt een dikke zus.
Abonneren op:
Posts (Atom)