dinsdag 12 juni 2012

T Kan nog gekker of mooier

In mijn zoektocht naar allemaal kleurtjes kom ik op de mooste draden terecht....
Ik verfde dit stuk lontwol met vele kleurtjes verf.....


Ik vond het eerst echt te bont.dus spon ik er een witte draad bij.

Ook een stuk met de twee gekleurde draden heb ik getwijnt,wauw....!

Die is mooi......!Even een blokje breien om te kijken .



Nog eens kijken hoe het is om een witte streng in verschillende kleurtjes te verven.....

Voorlopig weet ik genoeg.....Heerlijk om lekker bezig te zijn!





zaterdag 9 juni 2012

woensdag 6 juni 2012

Pas geleden heb ik wat kleurtjes wolverf gekocht van Landscape.Ik wilde het gewoon eens uitproberen.

Er kunnen zulke leuke kleuren mee geverfd worden en zo lekker gemakkelijk.

Heldere kleuren.....

en van alles door elkaar.....

Dit alles geeft een heel aardige streng mooie wol.
(gaaf toch?)



zaterdag 2 juni 2012

Rust

Ik was vergeten dat breien zo lekker ontspannen kan zijn.Het geeft me rust in mijn hoofd en ik heb geen drang of dwang om snel iets af te hebben.
Deze week breide ik een klein Konijn.....
Het Konijntje breide ik van sokkenwol en de broek van zelf gesponnen schapenwol.Het was de bedoeling dat ook Konijn van zelf gesponnen alpacawol gebreid zou worden , daarvoor had ik zulke mooie en zachte wol klaar liggen maar het breien van alpaca lukte me niet goed(het moet vrij strak gebreid worden), dus nam ik maar sokkenwol.



zaterdag 26 mei 2012

Zielig he?

Grapje!

woensdag 23 mei 2012

Kattenkolder en apenstreken

Terwijl ik Jacobus 2,die vanaf nu Joost heet,in elkaar aan het zetten was viel Mop  Joost aan.....









Mop heeft gewonnen!



maandag 21 mei 2012

Heerlijk weertje.....

Gisteren,echt weer om buiten lekker te gaan spinnen.

Ik vind wol,zo van het schaap het fijnste spinnen.Ok het is een beetje smerig,het stinkt en nog vet ook maar ik voel me daar wel lekker bij.
twee klosjes zitten zo vol.....en na het twijnen en haspelen heb ik een mooie streng wol.

Die is dan nog wel erg vuil..

Maar na het spoelen met koud (regen)water en een lauw sopje wordt het een mooie streng witte wol die na het drogen in de schaduw klaar is om verwerkt te worden.

Mijn eerste Texelseschapenwol van dit jaar.
Fijne dag,
Marrie-Jette.


zondag 20 mei 2012

Jacobus

Ik wilde Jacobus zo graag de tuin laten zien.....
De hele dag gewacht op de post,die het granutaal en de ogen van J.moest brengen.Ze had het niet bij zich....
Het buisverband en vulwol had ik in huis en ook wel ogen maar geen mooie.Ik heb toen maar  rijst gebruikt en ook de plastik oogjes die ik wel had.Als de glasoogjes er zijn krijgt J.Mooie ogen.
Voorlopig kijkt J.tevreden de tuin in.





Met Jacobus en mij komt het wel goed,we zijn dikke vriendjes....

zaterdag 19 mei 2012

weer boven water....

De afgelopen week ben ik druk aan het breien geweest.Jacobus 1 is klaar wat breiwerk betreft maar ziet er nog niet uit!

Voor deze Jacobus heb ik een bol Schoppel wolle gekocht,wat eigenlijk sokkenwol is maar ik vond de kleurtjes zo leuk.Uit 1 bol kan je gemakkelijk een Jacobus breien met 2 draden anders is het erg dun en krijg je een hele kleine Jacobus.Het wachten is nu op de poppengranulaat waarmee Jacobus gedeeltelijk gevuld moet worden.
Ik vond het breien zo leuk dat ik,toen J.1 klaar was gelijk maar een 2de op de pen heb gezet.Dit keer op een rondbreinaald....

Dat is even wennen maar het werkt voor mij heel prettig.J.2 ben ik aan het breien met zelfgesponnen wol,gemengt met alpaca en zijde.Het verven van dit garen was een probeerseltje en had vele kleuren.Niet zo geschikt voor een vestje of zo maar een knuffel werkt het heel grappig.

donderdag 10 mei 2012

regen en storm.

 maar tussen de buien ook een zonnetje!Tijdens die buien ga ik lekker even achter mijn naaimachientje,want die neem ik altijd mee....



Het schiet wel niet zo erg op maar dat geeft niks!
Ook maakte ik een mooie speld voor mijn kantsjaal,met kralen en een benen ring.



De bossen zijn vochtig en warm en op het strand kun je bijna niet zijn,je wordt gezandstraald.Het is goed toeven hier op Texel.


Elke keer als dit plaatje van het bos zie zal ik weten hoe het rook,hoe het voelde en hoe het was.

Marrie-Jette.



woensdag 9 mei 2012

De waddenzee

Tepelhoorntjes.



Prachtige zeewieren.

De boot naar Den Helder.

Een verloren handschoen.....

.....en als we weer bij het huisje zijn is daar Jasper, ons huis konijntje die helemaal niet bang voor ons is.

Dag 5.
marrie-Jette.

dinsdag 8 mei 2012

Maandag,dag 4

Hoewel buienradar 85 % regen voorspelt is het stralend weer,wel wat wolken maar dat mag de pret niet drukken.We gaan naar mevr.Eelman want ik wil graag een schapenvacht om te spinnen en als iemand die heeft is zij het wel.

Ik vind vuile wol,zo van het schaap lekker spinnen.Het mag een beetje stinken maar nergens krijg je zulke zachte handen van als van vette wol.
We gaan ook nog langs de dekbeddenfabriek,vrijdag was M.aan het opruimen en ze zei al dat er wel wat voor me tussen zat en inderdaad een aantal mooie lakens,een heel groot prachtig dekbedhoes en nog wat ander onduidelijk spul die heel goed zijn voor achterkanten van droomdekens .

Alleen de lap met de blauwe tulpen is al ruim 3 meter lang en 2 meter breed .Gaaf toch?

Als we later door de bossen fietsen komen we heel veel blauwe bloemen tegen.

Het zijn verwilderde hyacinten,voordat ze dit bos aanplanten waren hier kwekers die ook sneeuwklokjes kweekte.Ze hebben zo nooit meer uit het bos gekregen,gelukkig want het is een fraai gezicht.

Marrie-Jette.

maandag 7 mei 2012

Zondag dag 3

Als we wakker worden is het een stralende dag,ik hoor de vogels fluiten.Onze bostuin is prachtig!



Het strand is dichtbij en nu we de weg weten gaan we naar het strand.



Even mij nieuwe rode laarsjes uitproberen,zijn ze waterdicht?

Wat een heerlijke dag hebben we vandaag...Veel zon maar ook wolken en dan is het ook gelijk fris maar dat geeft niet we trekken gewoon iets warms open.

Marrie-Jette.