vrijdag 30 december 2011

lapjes verven

Ik vind het nog een heel gedoe voordat je aan het verven kan beginnen....
Eerst kijken of er genoeg aangemaakte verf in voorraad is...niet dus.Dan maar eerst verf aanmaken,een emmer soda ash klaarmaken en 66 lapjes van 50 x 25 cm scheuren en dan ben je zo maar een dag verder...en omdat ik alle kleuren nodig heb voor de pyramide moet ik in een keer genoeg verf hebben om alles met het zelfde verfbad te verven.Drie keer heb ik 400 ml verf aangemaakt van de kleuren die ik nodig heb,volgens mij is dat genoeg voor 66 lapjes.

Gelijk de boel maar even schoongemaakt.Want een plankje waar altijd flesjes verf opstaan zien er niet uit!
Nu mijn werktafel nog....


De eerste rij van 11 lapjes zitten in de rijstpan...
Elk lapje krijgt twee cijfers rij 1 lapje 1,dat doe ik ook op papier zodat ik weet hoeveel verf elk lapje nodig heeft.Rij 1 is makkelijk omdat het maar 2 kleuren heeft maar alle anderen hebben 3 kleuren nodig en dan moet ik goed opletten dat ik het ook goed doe!

6 opmerkingen:

Aart zei

Succes met verven én schoonmaken! Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Fijne jaarwisseling!
http://quiltaart.blogspot.com

Dea zei

Ik vind het ook altijd zo'n gedoe. Dat, is wat me steeds tegenhoudt om te gaan verven.
Wat ziet het er trouwens geordend uit bij jou!

marjolijn zei

Een goede voorbereiding is het halve werk. Maar oh, wat is dit dan leuk. Ik ben zo nieuwsgierig hoe het gaat worden.
gr. Marjolijn

Hannie de Beer zei

Inderdaad zijn jou resultaten weer net anders dan de mijne. Maar wel een grote uitdaging zeg om een pyramide van 66 lapjes te verven!Het is zeker een grote voorbereiding als je gaat verven! Een rijstpan heb ik niet,dus gaat het gewoon in zakjes op de verwarming,en als het de zomer is, in de zon !Ik ben wel erg benieuwd naar je grote pyramide!

Marrie-jette zei

Ze zitten inmiddels alle 66 in de verf...Nu nog 'even'uitspoelen....Ben net zo nieuwsgierig als jullie!

christina zei

Je hebt gelijk, in een opgeruimde ruimte werkt het veel prettiger.