woensdag 2 mei 2012

Er zijn op dit moment 8 blokken zo goed als klaar,11 kan ik er maken van de kleurenpyramide.
Best weinig vind ik...Van 66 lapjes naar 11 blokken.Ik knip er dus 55 weg,zo de prullenbak in!





Als ik er een grote quilt van wil maken moet ik er toch nog eentje bij maken en dat wordt zoeken.Alle kleuren zijn gebruikt van de kleurenpyramide...Heb ik nog lapjes die er goed bijpassen is nu mijn vraag...?Ik ga maar eens zoeken in mijn voorraad!
Een grote quilt betekend ook dat ik alles heel goed moet afwerken....Ik weet het gewoon nog niet!
Marrie--Jette



4 opmerkingen:

MarianneP zei

Marrie-Jette wat maak je prachtige blokken!!!! Mijn vinger gaan ervan kriebelen om ook aan de slag te gaan zo inspirerend. maar ik ben eerst bezig met wat anders. Mijn kleindochters kochten op de vrijmarkt spijkerbroeken en daar werden de pijpen afgeknipt. We proberen van die pijpen een rokje te fabrieken versierd met lapjes. Het idee zag ik op de regiodag in Friesland. En dat allemaal op de camping...... kun je naagaan wat er allemaal in die caravan gestouwd is: lapjes, naaimachientje, vlisofix en tekenpapier en nog veel meer.

Anoniem zei

Hoi Marrie-Jette,
Het is zo leuk om van een ander het MOLA werk te zien.
Ik doe het al jaren met zeer veel plezier.Het is mijn favoriete techniek.Na al het naaien en knippen ga ik ze bewerken met kralen,lovertjes en steken. Mijn restjes gaan alleen niet de prullebak in.Ik bewaar ze op project.Ik meng en schuif en voila al weer een projectje.Meestal wordt het dan verwerkt als een scrapquilt.Veel succes met je werk.
Quiltgroetjes Els

christina zei

Wat een werk om al die kleine stukjes weg te knippen. Het wordt vast heel leuk wanneer het een geheel is.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Met vorm en restvorm kun je toch van de rest ook weer iets maken, misschien niet voor dit ontwerp maar voor op een kaart ofzo.