Posts tonen met het label mandje van stof. Alle posts tonen
Posts tonen met het label mandje van stof. Alle posts tonen

zaterdag 6 februari 2016

zaterdag

De theemuts is klaar!
Het is een beetje een lomp ding geworden
maar de theepot is ook een beetje zo
Nu moet ik nog afwachten of die
pot er ook in past.
Dat zal wel prettig zijn.

 De stof is met sneeuw geverfd en
door mij met vele steekjes
geborduurd.

De kleuren zijn werkelijk een stuk warmer
dan op de foto.Geel en mosgroen.

Nu dit klaar is ga ik weer fijn verder
met mijn waterval werkje.


vrijdag 5 februari 2016

vrijdag.

Hier zit  ik dus niet op te wachten!

Het gebeurde nog eens en nog eens.
Dus verzin ik iets anders.
Ik heb nog wat resten fiberfil
zou dat beter zijn en is
het wel stevig genoeg?

Het werkt....


Het mandje krijgt vorm.

Vulling erin.

De binnen ook een vulling verstopt onder
een lapje.

Op de bodem een proef stukje om het stevig te maken.
Ik naai beide boven delen aan elkaar vast en ga op zoek
naar een idee hoe ik de thee muts wil maken.






 
 
 


donderdag 4 februari 2016

donderdag

Gisteren was het dan zo ver!
Ik vond de uitdaging en ook nog iets wat me
maanden bezig houdt.
Ik ben al lang op zoek naar een mandje.
Een mandje waar een theepot en een theemuts
op past.
De muts wil ik zelf maken
het mandje kopen.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
Nergens een mandje te vinden
Huishoudwinkels,tuincentra,
kringloop....
Mandjes genoeg maar
nooit de goede.

Toen bedacht ik om er zelf een te maken
Hoe moeilijk kan dat zijn?
Via via zag ik een plaatje met een
Mandje van stof gemaakt op het naaimachien

Dit is de eerste poging.
Een dikke katoenen draad met een strookje stof er om heen.
Dat lukte maar was niet mooi.

Poging 2 ziet er beter uit.
Maar nu is mijn dikke draad op.(die ik eigenlijk te dun vind).
Hoe kom ik aan een dikke draad waar ik ook nog eens door heen
kan naaien?
Een touw maken van een afgescheurde strook katoen?
Nee dat is het niet.
Vlechten misschien?

Kijk dat is al beter.
Nu eens een echte proberen.
Ik scheur een heleboel stroken van 5 cm x 200cm en ga lekker vlechten.
Was even vergeten dat mijn poezebeest dat ook heel leuk vind.


Tja erg leuk hoor en poes maar dat schiet niet
op natuurlijk.
Dus poes naar buiten en ik weer aan het werk.

Ik heb nog een smalle strook stof om de vlecht gebonden.
Met een dikke nieuwe naald en een grote zigzag naai ik alles aan elkaar.
Totdat......

Wat ik dus nu braaf doe.