Posts tonen met het label printverf. Alle posts tonen
Posts tonen met het label printverf. Alle posts tonen

donderdag 8 maart 2012

hoe doe ik het?

Dit is een van de plaatjes die ik onder ogen kreeg.Het is een werk van Betty Bustyhttp://bbusbyarts.com/..Ik was er weg van,zo mooi....Maar hoe ze het deed??Geen flauw idee...Maar Nienke wist me te vertellen dat de lijnen erop geschildert zijn.
Dat wilde ik ook wel eens proberen.
Gelukkig heb ik genoeg lappen geverft toen er nog sneeuw lag en dus zocht ik er eentje uit en begon gewoon.

Veel printverf is transparant en dat moet ik niet hebben ,gelukkig heb ik een potje opaque white in huis.Een klein beetje door de transparante verf zorgt er voor dat de verf opaak wordt.
Daarna zet je gewoon je verstand op nul en je blik op de lap en gaan met je penseel.Wat eenvoudige lijnen en dan krijg je als vanzelf gewoon dit....

Met een paar pinnetjes span ik de lap wel op een schildersdoek,dat werkt lekker.
Best simpel toch?

woensdag 7 maart 2012

nieuw werkje

Het werk aan de kleurencirkel is af en op de post...
Het was heerlijk om er aan te werken maar toen het gisteravond dan echt klaar was viel ik toch wel een beetje in een gat...Wat nu weer te doen?
Nienke stuurde me een paar weken geleden een paar screenshots van een tutotial van Betty Bustij.Ze vond het wel wat voor mij!
Ik vond het echt geweldig en dan druk ik me nog zachtjes uit!
Vanmorgen ben ik er aan begonnen.Het is een sneeuwverflap.

Ik heb het beschilderd met zilver en turquoise printverf van STV.,gemengt met een klein beetje opaque white van trapsuuties.