Posts tonen met het label sneeuwverven. Alle posts tonen
Posts tonen met het label sneeuwverven. Alle posts tonen

woensdag 4 februari 2015

lapjes geverft met sneeuw en procion

 





nieuwe theedoeken.  Ook met sneeuw...





Voor mijn nieuwe keuken.

Nog een sneeuwwerkje onder de naaimachine...




....en zo rommel ik maar door....

maandag 25 februari 2013

wasmachinebak

Ik zocht al een poosje naar een grote bak om grote lappen in te verven.Bij kringloop enzo kan ik niks vinden.Ik dacht aan een bak  die onder dierenkooien zitten.Die zijn wel te koop maar veel te duur!
Zo waren we even bij De Gamma  vorige week en daar stond de bak die ik zocht,voor 13,25 een bak waar je een wasmachine in zet.
gisteren lag er weer genoeg sneeuw en ik weekte mijn grote lap van 2 bij 2 meter voor en legde mijn lap erin zoals ik wilde.Sneeuw en verf erop.....







Ik heb de lap er voorzichtig uit gehaald,zo goed mogelijk onder de koude kraan uitgespoeld en buiten gehangen.
Voor ik de lap in de wasmachine stop moet ik eerst al het vuil kwijt wat nog steeds aan de lap zit.

De lap is prachtig geworden!

groot genoeg voor een nieuwe Ikkejurk!
Bij ons is de sneeuw nu weg en ik hoop echt dat het ook weg blijft.Ik wil nu aan het voorjaar denken!



donderdag 24 januari 2013

verven met sneeuw.

Het blijft gewoon leuk.
Maar wat doe ik met de lappen?Dat wilde ik eerst bedenken voor ik weer met meters stof zit die heel mooi is maar waar ik niks of heel weinig doe.
Eigenlijk wil ik iets gaan naaien met de hand en kleine stukjes stof.Gewoon een nieuwe lappendeken en kussen hoesjes voor op de bank.

Ergens op internet kwam ik een plaatje tegen van Ursula's Mosaic.Die vormde wel een uitdaging want hoe zit het blok in elkaar?Met behulp van de pach work mallen van clover kwam ik er uit!

Ik verfde dus weer een x aantal meter stof met de kleuren Rhodoniet en Charoniet. Mooie samen gestelde kleuren die ik al jaren in de kast had staan.





Mooie en minder mooie maar beide goed te gebruiken voor mijn nieuwe lappendeken.
Eerst moet ik nog heel veel lappen strijken en dan kan ik mijn eerste proefblok maken.






sneeuwverven met schaduw !

Eigenlijk wilde ik er niet aan beginnen....Maar ik ontkwam er gewoon niet aan.

Ik hing ze gewoon,zo uit het verfbad,zonder te spoelen aan de waslijn .Ze bevroren natuurlijk gelijk!
Na een paar dagen legde ik plastic op tafel,legde de kei harde lap erop en daarop weer een schone en kletsnatte (van de soda-Ash) lap.

De hele handel inpakken en op de verwarming....

Gisteren pakte ik het pakje uit en kijk eens.....?

Een prachtige afdruk een stuk lichter natuurlijk maar is  dit leuk of is dit heel leuk!

Ik heb er een paar zo gedaan en ben er helemaal blij mee.




donderdag 13 december 2012

sneeuwverven

Soms vraag ik me af wat ik moet doen met mijn sneeuwgeverfde lapjes en soms weet ik het gelijk....
...een beetje knippen,plakken en naaien en je hebt zomaar een jurk!

Een echte Ikkejurk!

Dit zijn de andere lapjes.Ik heb alleen  Onyx gebruikt,want het mag dan zwart zijn maar alleen in zwart zit zoveel kleur.














zondag 9 december 2012

Sneeuwverven

Beetje vroeg deze winter maar mij hoor je niet zeuren hoor.

poezenvoetjes in de sneeuw.

Lap.sneeuw verfpoeder en dan....WAUW wat een mooie tekening.

De laatste lapjes heb ik net uitgespoeld en maar buiten gehangen.De zon schijnt en de wind gaat tekeer.De sneeuw is zo goed als weg en ik zit lekker binnen waar het warm is.

woensdag 21 maart 2012

Zo goed als klaar....

Op een paar steekjes na is mijn sneeuwster klaar!Zelf vind ik hem helemaal geweldig.(mag toch wel?)





Waar ik benieuwd naar ben...?Wat doen jullie met de sneeuwverflapjes?De sneeuwverflappen vind ik prachtig maar in praktijk zijn ze wel lastig te verwerken heb ik gemerkt!
Ik wil ze nog in blokken snijden en zo een quilt maken en ik ben bezig met een rode kool.

Marrie-Jette.

zondag 11 maart 2012

sneeuwster

Een paar dagen geleden ben ik begonnen met een mooie sneeuwgeverfde lap.
Allemaal lijnen met print erop geverft en daarna onder de naaimachine.Ik heb daar een vrij dikke tussenvulling voor gebruikt zodat je ronde vormen mooi een beetje uitsteken.
De lap is vrij groot,groot genoeg voor een dekentje dus dat wordt een ding voor op de bank.De oude is wel weer aan vernieuwing toe.

Er zit nog wel voor een aantal dagen naaiwerk aan dus voorlopig ben  ik van de straat en daarna....
Maak ik er nog een,want het is te leuk!


woensdag 7 maart 2012

nieuw werkje

Het werk aan de kleurencirkel is af en op de post...
Het was heerlijk om er aan te werken maar toen het gisteravond dan echt klaar was viel ik toch wel een beetje in een gat...Wat nu weer te doen?
Nienke stuurde me een paar weken geleden een paar screenshots van een tutotial van Betty Bustij.Ze vond het wel wat voor mij!
Ik vond het echt geweldig en dan druk ik me nog zachtjes uit!
Vanmorgen ben ik er aan begonnen.Het is een sneeuwverflap.

Ik heb het beschilderd met zilver en turquoise printverf van STV.,gemengt met een klein beetje opaque white van trapsuuties.

zondag 19 februari 2012

handwerkje

Ik kan er niks aan doen ...Echt alles wat ik maak,worden vanzelf bloemachtige figuurtjes.


donderdag 9 februari 2012

Sneeuwverflapjes

Leuk natuurlijk maar wat doe ik er mee?
Ik heb deze...

en deze...


tegelijk geverft.De eerste zat in de bovenste emmer en de 2de in het lekwater.De lappen zijn even groot.Ik heb ze goed gestreken en op elkaar gelegt,in vieren gevouwen en er 2 ronde vormen uitgesneden.(vond dat wel eng hoor want als je niet goed snijd heb je zomaar 2 lappen verpest)!


Ik vind de kleuren samen zo mooi dat ik er een mooi wandkleedje van wil maken. Denk dat heel mooi staat in de kamer van mijn schoonzus.


Heb een klein broddellapje gemaakt om de steek die ik in mijn hoofd had uit te proberen.Het wordt een hand werkje.
Verder heb ik deze lap...


Opnieuw gevouwen en met sneeuw en verf bewerkt.Ik vond de lijnen in deze lap echt lelijk!
Nu ziet de lap er zo uit...


Het is een drukke lap maar vast wel ergens voor te gebruiken.