Posts tonen met het label zelfgeverfde lapjes.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label zelfgeverfde lapjes.. Alle posts tonen

zondag 7 februari 2016

zondag.

Alle lapjes van de watervalquilt zitten vast.
Moet nog wel even bedenken hoe ik
de quilt ga afwerken en hoe door te quilten.
Een mooi hand werkje denk ik.

Ik vind het wel leuk om naar te kijken.
Voorlopig mag de top op mijn prik-
bord blijven hangen .


Heel wat jaartjes geleden maakte ik
ook al zoiets.

Met allerlei lapjes en overal vandaan.
Hij is behoorlijk verschoten,vandaar de vele
lichte stukjes, omdat hij een jaar ofzo in de tuin heeft gehangen.

Wat ik weer leuk vind om te zien is dat ik toen ook al goed
de kleuren cirkel gebruikte.





zondag 17 januari 2016

Jurkjes

Met mode heb ik niks maar jurkjes draag ik graag en elke dag.
Heb er afgelopen tijd een heel stel gemaakt.

Ik begin met witte katoen om ze daarna in een mooi kleurtje te verven.


Met spiegeltjes die Ellen meebracht uit India.

Zo leuk.

Of wat borduurwerk.



Deze stof verfde ik voor het naaien.












 






donderdag 8 oktober 2015

Rose verfwerk

Ik kan het niet laten om mooi lappen te verven.....
Als er mensen zijn die een mooie lap willen hebben
verkoop ik ze graag.....
Zeg nou zelf is dit geen plaatje?







maandag 3 augustus 2015

Deze bloemen bloeien al jaren in mijn tuin en hebben knaloranje bloemen.
Ik wilde wel eens kijken of ik de kleur of vorm op een lapje katoen kon krijgen.

De afbeelding is niet echt goed te zien net als de gele kleur maar het is er wel!

Van dit blad had ik meer verwacht maar dat valt erg tegen.wel weer hele mooie gele vlekken.

Als ik de lappen uit de pan haal draai ik ze eerst even door mijn hand wringertje (kringloop)

Daarna zo aan de waslijn....

De prut van blaadjes zit er dan nog op.Die spoel ik er af als de lap droog is...

In een emmer regen water.Zie je hoe bruin dat water is ?De plantenprut blijft achter in de emmer die gooi ik later door een zeef en het water gaat over de oprit . Blijft die ook lekker schoon.
Wat een verschil van kleur hebben deze lappen.Ik heb ze gelijk behandeld er zitten alleen verschillende bladeren/bloemen op er toch zo verschillend.
Het maakt mijn dag weer helemaal geweldig!







maandag 6 april 2015

Marmeren met procion.






Het gaat steeds beter.


De 2 laatste zijn met ebruverf gemaakt.De verf dringt niet door de stof heen.Dat doet de stofverf wel!

donderdag 18 juli 2013

allemaalkleurtjes

Het blijft gewoon leuk!

En na het drogen en uitspoelen begin ik gewoon opnieuw!

Hoe zal het worden?


woensdag 20 februari 2013

Knipseltje van Shiborie

Vandaag heb ik het doekje gedubbeld .Een mooie gekaarde wollen tussenlaag.Ik had de wol wat dunner moeten maken want het naait wel wat zwaar.
Mijn naaimachine trekt het wel maar mijn armen iets minder.
Het hoeft vandaag niet af dus .....
De schaar ergens inzetten vind ik geen probleem,ik kan het hooguit verknippen!
Toch en toch en toch ga ik al het naai werk uithalen.......Het is gewoon te dik!

dinsdag 19 februari 2013

Van heel veel proeflapjes maakte ik deze lap.Het leek wel een beetje op glas in lood vond ik.
Toch trok ik de hele boel weer uit en ging lekker knippen.

Veel spannender toch?
Nu alleen nog even alles vast naaien...


donderdag 8 maart 2012

hoe doe ik het?

Dit is een van de plaatjes die ik onder ogen kreeg.Het is een werk van Betty Bustyhttp://bbusbyarts.com/..Ik was er weg van,zo mooi....Maar hoe ze het deed??Geen flauw idee...Maar Nienke wist me te vertellen dat de lijnen erop geschildert zijn.
Dat wilde ik ook wel eens proberen.
Gelukkig heb ik genoeg lappen geverft toen er nog sneeuw lag en dus zocht ik er eentje uit en begon gewoon.

Veel printverf is transparant en dat moet ik niet hebben ,gelukkig heb ik een potje opaque white in huis.Een klein beetje door de transparante verf zorgt er voor dat de verf opaak wordt.
Daarna zet je gewoon je verstand op nul en je blik op de lap en gaan met je penseel.Wat eenvoudige lijnen en dan krijg je als vanzelf gewoon dit....

Met een paar pinnetjes span ik de lap wel op een schildersdoek,dat werkt lekker.
Best simpel toch?