Posts tonen met het label naaien. Alle posts tonen
Posts tonen met het label naaien. Alle posts tonen

donderdag 21 januari 2016

donderdag

Gisteren lekker opgeschoten met mijn werkje.

Met de naaimachine de lijnen gevolgd
en een stukje ingekleurd.

De kleuren zijn heel vaal maar worden prachtig als ik er met een penseel water en art medium over heen ga.

Wat een verschil!
Ik had 2 soorten art medium in huis en ze zijn beiden even goed.Er is geen verschil in werking maar de prijs is wel heel anders.....

Maar goed,ik ga lekker kleuren terwijl Wally haar werk doet.

( Wally is een stofzuiger die geheel zelfstandig haar werk doet)!



zondag 17 januari 2016

Jurkjes

Met mode heb ik niks maar jurkjes draag ik graag en elke dag.
Heb er afgelopen tijd een heel stel gemaakt.

Ik begin met witte katoen om ze daarna in een mooi kleurtje te verven.


Met spiegeltjes die Ellen meebracht uit India.

Zo leuk.

Of wat borduurwerk.



Deze stof verfde ik voor het naaien.












 






donderdag 31 juli 2014




Van de lappen die met planten zijn geverfd heb ik een jurkje voor mijn schoondochter genaaid.
Ze wil hem graag zondag aan dus....
Zaterdag gaan ze trouwen,dus groot feest bij schoonzus in de tuin.
Om die reden naaide ik ook meters vlaggetjes!Een hele leuke manier om eens met eren van hopen restjes af te komen.

 

 



Hier worden zoon en dochter getrouwd....


Ik mocht achter glas meekijken.Lekker simpel toch?

 

maandag 19 december 2011

Vrij naaien.

Anita vroeg vorige week hoe ik dat toch deed....en welke naaimachine ik gebruik.Nou Anita het antwoord is heel simpel!Elke naaimachine waarvan het ondertransport naar beneden kan en waar een stopvoetje oppast kan zo naaien.De kunst is dat je 'even 'door moet krijgen hoe je het doet.

Als het onder transport uitstaat kan je alle kanten op naaien.Het is zeker in het begin lastig om de steekjes even groot of juist even klein te maken maar met wat oefening kom je een heel eind.Ik zet de steek grote op 0 en naai zeker 4 ,soms 5 x over de zelfde naailijn heen om de lijnen wat steviger te maken.
Het is echt leuk om zo te naaien omdat je zo lekker vrij bent in je beweging en echt vrij bent om alles te naaien wat je maar wil.Zo zit er bijv. meerdere A B C op mijn machine dat is maar een stijf en lelijk  gedoe.Veel leuker is het om de tekst  met het stopvoetje te naaien.Als je kan schrijven kan je ook naaien denk ik altijd maar.

Ik naai op een Husqvarna platium 750 quilt.