Posts tonen met het label Ikkejurk.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ikkejurk.. Alle posts tonen

donderdag 31 juli 2014




Van de lappen die met planten zijn geverfd heb ik een jurkje voor mijn schoondochter genaaid.
Ze wil hem graag zondag aan dus....
Zaterdag gaan ze trouwen,dus groot feest bij schoonzus in de tuin.
Om die reden naaide ik ook meters vlaggetjes!Een hele leuke manier om eens met eren van hopen restjes af te komen.

 

 



Hier worden zoon en dochter getrouwd....


Ik mocht achter glas meekijken.Lekker simpel toch?

 

donderdag 29 november 2012

Koningsblauw...?

Niet zelf te verven,wordt er gezegt.Maar ik kan het wel proberen....

Toch?

De 2 onderste lappen zijn apart geverfd maar de rest,ook die lichte paarse,heb ik de wasmachine geverfd.
500 gr. zout,
500 gr. soda,
20 gr. turquoise,
10 gr. robijn
Wasje op 60 graden laten draaien,daarna nog een kort prog.met wasmiddel en klaar is Jet!
Grappig is dat verschillende soorten stof,allemaal katoen,ook verschillende kleurtjes geven!Leuk om kleding van te maken.
De paarse lappen;
20 gr.rose tourmalijn,
5 gr.azuriet en
5 gr.turquoise.



maandag 27 februari 2012

Zeepbloemen

STA60226
Soms zijn de stofjes die ik verf zo leuk dat ik er gelijk iets mee wil doen.Dus heb ik er maar een jurk omheen gemaakt.
Zeepbloemen verven is niet moeilijk….Neem een stukje olijfzeep,rasp daar 20 gram vanaf doe het in een emmertje en giet er 1 liter heel heet water over.Het moet een dag staan,wel zo nu en dan even roeren.De zeep(100 ml) meng ik dan met 2 gram verfpoeder en je hebt een hele dikke verf waar je figuren in kan maken met een stokje oid.

Bovenstaand stukje is weer van weblog.Voor de mensen die niet kunnen wachten.