Het is gewoon mijn eigen haar!
Ik had een stukje gesponnen voordat ik de rest door de kaardemolen deed en dat heb ik geverft...
Om die reden ben ik vorig jaar elke pluk die in mijn haarborstel achterbleef gaan bewaren.Het leek me zo leuk om mijn haar te verven....Allleen niet terwijl het nog op mijn hoofd zit!
Het is geen kameel,lam,linnen ,hond of paardenhaar.Ineke en Aart hadden het goed dus die kunnen binnenkort een mooi lapje op de mat vinden.
woensdag 4 juli 2012
dinsdag 3 juli 2012
Raadsel
Wie weet waar deze vacht vandaan komt?
Ik heb er 10 % schaap doorheen gedaan.
Wie raad waar dit haar vandaan komt krijgt van mij een paar mooie lapjes
Ik heb er 10 % schaap doorheen gedaan.
Wie raad waar dit haar vandaan komt krijgt van mij een paar mooie lapjes
zondag 1 juli 2012
Samen spinnen
Mop in mijn nek en ik achter het spinnenwiel...Het is een raar poesebeest!
Op dit moment ben ik niet erg aktief met bloggen.Doe gewoon alles heerlijk rustig aan en geniet van het hier en nu.
Van de week heb ik van mijn lief een kaardemolen gekregen...Een tof ding!
Vooral voor de geitenmohair is het een uitkomst.(vooral omdat ik de vacht verkeerd heb gewassen).
Het is nog niet echt schoon maar het plakkerige vet is eruit en het stinkt niet meer naar geit!Alleen is het spinnen zo nog erg moeilijk.
Nadat het drie keer door de kaardemolen is geweest ziet het er zo uit,gaaf toch?(en het spint heerlijk)!
Ik brei ook elke dag wel een stukje.De tweeling is bijna klaar en hier ben ik bezig met de jurk voor Sterre,wol voor de broek van Storm is ook klaar maar zit nog op de klos.
Ik vermaak me wel zoals iedereen kan zien.Wat wil een mens nog meer?
zondag 24 juni 2012
woensdag 20 juni 2012
Liesjelijsje
Ik ben nog steeds niet klaar met het verven en spinnen van allerlei vachttjes van dieren.
Ook breide ik een lief lijsje....die dus Liesje heet.
De wol voor Liesje verfde ik met alle restjes verf en spon het daarna.Liesje is voor een groot deel met kersenpitten gevuld.
Ook kocht ik een kilo mohair van een geit...
Het was erg vuil en ik heb het 3x gewassen,het is nog niet echt schoon maar het ruikt niet meer naar geit.Het spinnen vond ik niet zo gemakkelijk en het prikt door mijn kleren heen maar wat is het mooi!
Ik spon van alles door elkaar,schone lontwol,een stukje vuil schaap,alpaca geit en zijde.
Twee bollen ,samen 150 gram.Genoeg voor een aapjestweeling een jongen en een meisje!
Ook breide ik een lief lijsje....die dus Liesje heet.
De wol voor Liesje verfde ik met alle restjes verf en spon het daarna.Liesje is voor een groot deel met kersenpitten gevuld.
Ook kocht ik een kilo mohair van een geit...
Het was erg vuil en ik heb het 3x gewassen,het is nog niet echt schoon maar het ruikt niet meer naar geit.Het spinnen vond ik niet zo gemakkelijk en het prikt door mijn kleren heen maar wat is het mooi!
Ik spon van alles door elkaar,schone lontwol,een stukje vuil schaap,alpaca geit en zijde.
Twee bollen ,samen 150 gram.Genoeg voor een aapjestweeling een jongen en een meisje!
dinsdag 12 juni 2012
T Kan nog gekker of mooier
In mijn zoektocht naar allemaal kleurtjes kom ik op de mooste draden terecht....
Ik verfde dit stuk lontwol met vele kleurtjes verf.....
Ik vond het eerst echt te bont.dus spon ik er een witte draad bij.
Ook een stuk met de twee gekleurde draden heb ik getwijnt,wauw....!
Die is mooi......!Even een blokje breien om te kijken .
Nog eens kijken hoe het is om een witte streng in verschillende kleurtjes te verven.....
Voorlopig weet ik genoeg.....Heerlijk om lekker bezig te zijn!
Ik verfde dit stuk lontwol met vele kleurtjes verf.....
Ik vond het eerst echt te bont.dus spon ik er een witte draad bij.
Ook een stuk met de twee gekleurde draden heb ik getwijnt,wauw....!
Die is mooi......!Even een blokje breien om te kijken .
Nog eens kijken hoe het is om een witte streng in verschillende kleurtjes te verven.....
Voorlopig weet ik genoeg.....Heerlijk om lekker bezig te zijn!
zaterdag 9 juni 2012
woensdag 6 juni 2012
zaterdag 2 juni 2012
Rust
Ik was vergeten dat breien zo lekker ontspannen kan zijn.Het geeft me rust in mijn hoofd en ik heb geen drang of dwang om snel iets af te hebben.
Deze week breide ik een klein Konijn.....
Het Konijntje breide ik van sokkenwol en de broek van zelf gesponnen schapenwol.Het was de bedoeling dat ook Konijn van zelf gesponnen alpacawol gebreid zou worden , daarvoor had ik zulke mooie en zachte wol klaar liggen maar het breien van alpaca lukte me niet goed(het moet vrij strak gebreid worden), dus nam ik maar sokkenwol.
Deze week breide ik een klein Konijn.....
Het Konijntje breide ik van sokkenwol en de broek van zelf gesponnen schapenwol.Het was de bedoeling dat ook Konijn van zelf gesponnen alpacawol gebreid zou worden , daarvoor had ik zulke mooie en zachte wol klaar liggen maar het breien van alpaca lukte me niet goed(het moet vrij strak gebreid worden), dus nam ik maar sokkenwol.
zaterdag 26 mei 2012
woensdag 23 mei 2012
Kattenkolder en apenstreken
Terwijl ik Jacobus 2,die vanaf nu Joost heet,in elkaar aan het zetten was viel Mop Joost aan.....
Mop heeft gewonnen!
Mop heeft gewonnen!
maandag 21 mei 2012
Heerlijk weertje.....
Gisteren,echt weer om buiten lekker te gaan spinnen.
Ik vind wol,zo van het schaap het fijnste spinnen.Ok het is een beetje smerig,het stinkt en nog vet ook maar ik voel me daar wel lekker bij.
twee klosjes zitten zo vol.....en na het twijnen en haspelen heb ik een mooie streng wol.
Die is dan nog wel erg vuil..
Maar na het spoelen met koud (regen)water en een lauw sopje wordt het een mooie streng witte wol die na het drogen in de schaduw klaar is om verwerkt te worden.
Mijn eerste Texelseschapenwol van dit jaar.
Fijne dag,
Marrie-Jette.
Ik vind wol,zo van het schaap het fijnste spinnen.Ok het is een beetje smerig,het stinkt en nog vet ook maar ik voel me daar wel lekker bij.
twee klosjes zitten zo vol.....en na het twijnen en haspelen heb ik een mooie streng wol.
Die is dan nog wel erg vuil..
Maar na het spoelen met koud (regen)water en een lauw sopje wordt het een mooie streng witte wol die na het drogen in de schaduw klaar is om verwerkt te worden.
Mijn eerste Texelseschapenwol van dit jaar.
Fijne dag,
Marrie-Jette.
zondag 20 mei 2012
Jacobus
Ik wilde Jacobus zo graag de tuin laten zien.....
De hele dag gewacht op de post,die het granutaal en de ogen van J.moest brengen.Ze had het niet bij zich....
Het buisverband en vulwol had ik in huis en ook wel ogen maar geen mooie.Ik heb toen maar rijst gebruikt en ook de plastik oogjes die ik wel had.Als de glasoogjes er zijn krijgt J.Mooie ogen.
Voorlopig kijkt J.tevreden de tuin in.
Met Jacobus en mij komt het wel goed,we zijn dikke vriendjes....
De hele dag gewacht op de post,die het granutaal en de ogen van J.moest brengen.Ze had het niet bij zich....
Het buisverband en vulwol had ik in huis en ook wel ogen maar geen mooie.Ik heb toen maar rijst gebruikt en ook de plastik oogjes die ik wel had.Als de glasoogjes er zijn krijgt J.Mooie ogen.
Voorlopig kijkt J.tevreden de tuin in.
Met Jacobus en mij komt het wel goed,we zijn dikke vriendjes....
zaterdag 19 mei 2012
weer boven water....
De afgelopen week ben ik druk aan het breien geweest.Jacobus 1 is klaar wat breiwerk betreft maar ziet er nog niet uit!
Voor deze Jacobus heb ik een bol Schoppel wolle gekocht,wat eigenlijk sokkenwol is maar ik vond de kleurtjes zo leuk.Uit 1 bol kan je gemakkelijk een Jacobus breien met 2 draden anders is het erg dun en krijg je een hele kleine Jacobus.Het wachten is nu op de poppengranulaat waarmee Jacobus gedeeltelijk gevuld moet worden.
Ik vond het breien zo leuk dat ik,toen J.1 klaar was gelijk maar een 2de op de pen heb gezet.Dit keer op een rondbreinaald....
Dat is even wennen maar het werkt voor mij heel prettig.J.2 ben ik aan het breien met zelfgesponnen wol,gemengt met alpaca en zijde.Het verven van dit garen was een probeerseltje en had vele kleuren.Niet zo geschikt voor een vestje of zo maar een knuffel werkt het heel grappig.
Voor deze Jacobus heb ik een bol Schoppel wolle gekocht,wat eigenlijk sokkenwol is maar ik vond de kleurtjes zo leuk.Uit 1 bol kan je gemakkelijk een Jacobus breien met 2 draden anders is het erg dun en krijg je een hele kleine Jacobus.Het wachten is nu op de poppengranulaat waarmee Jacobus gedeeltelijk gevuld moet worden.
Ik vond het breien zo leuk dat ik,toen J.1 klaar was gelijk maar een 2de op de pen heb gezet.Dit keer op een rondbreinaald....
Dat is even wennen maar het werkt voor mij heel prettig.J.2 ben ik aan het breien met zelfgesponnen wol,gemengt met alpaca en zijde.Het verven van dit garen was een probeerseltje en had vele kleuren.Niet zo geschikt voor een vestje of zo maar een knuffel werkt het heel grappig.
donderdag 10 mei 2012
regen en storm.
maar tussen de buien ook een zonnetje!Tijdens die buien ga ik lekker even achter mijn naaimachientje,want die neem ik altijd mee....
Het schiet wel niet zo erg op maar dat geeft niks!
Ook maakte ik een mooie speld voor mijn kantsjaal,met kralen en een benen ring.
De bossen zijn vochtig en warm en op het strand kun je bijna niet zijn,je wordt gezandstraald.Het is goed toeven hier op Texel.
Elke keer als dit plaatje van het bos zie zal ik weten hoe het rook,hoe het voelde en hoe het was.
Marrie-Jette.
Het schiet wel niet zo erg op maar dat geeft niks!
Ook maakte ik een mooie speld voor mijn kantsjaal,met kralen en een benen ring.
De bossen zijn vochtig en warm en op het strand kun je bijna niet zijn,je wordt gezandstraald.Het is goed toeven hier op Texel.
Elke keer als dit plaatje van het bos zie zal ik weten hoe het rook,hoe het voelde en hoe het was.
Marrie-Jette.
Abonneren op:
Posts (Atom)
