Woensdag regendag...
Ik wil toch even mijn verhaal over de inktense blocks vertellen.
Toen ik die vorige week in huis kreeg waren ze heel erg stuk.
Een flinke deuk in het blik maar ook in de verpakking.
Op de verpakking hadden ze stickers met BREEKBAAR
geplakt.
Ik kreeg een nieuwe doos krijtjes en mocht de kapotte gratis terug sturen.
Dat vind ik nog eens een goede service !
Met dank aan Kunstburg uit Doesburg.
Alleen jammer dat ik nu uitgekleurd ben...
Ik zoek een nieuwe uitdaging en dat is soms lastig.
Dan maar een paar sokjes afbreien die al een poosje
liggen te wachten.
Twee sokken op een pen en dan beginnen met de tenen.
Blij dat ik dat heb geleerd wat al dat tellen gaat bij mij nooit goed.
lieve groet.
woensdag 27 januari 2016
maandag 25 januari 2016
maandag
Vandaag is mijn jongste zoon jarig 29 jaar alweer!
Als ik er over na denk vind ik het erg verwonderlijk
dat een bijna 7 ponder van een halve meter kan uitgroeien
tot een hele lange gespierde spijker!
Een heerlijk mannetje.Echt mama's kind.
Ik bakte voor hem zijn favoriete taart kookte verse kippensoep en kaas stengels...
Alles is al op want we vierde het gisteren.
Ik heb wel een probleempje trouwens want ik ben eigenlijk
wel klaar met de intense kleuren,
Wat zal ik nu eens gaan doen?
Wie heeft er een uitdaging voor me???
Lieve groet van mij.
Als ik er over na denk vind ik het erg verwonderlijk
dat een bijna 7 ponder van een halve meter kan uitgroeien
tot een hele lange gespierde spijker!
Een heerlijk mannetje.Echt mama's kind.
Ik bakte voor hem zijn favoriete taart kookte verse kippensoep en kaas stengels...
Alles is al op want we vierde het gisteren.
Ik heb wel een probleempje trouwens want ik ben eigenlijk
wel klaar met de intense kleuren,
Wat zal ik nu eens gaan doen?
Wie heeft er een uitdaging voor me???
Lieve groet van mij.
zaterdag 23 januari 2016
Zaterdag
Mijn werkje is klaar!
Ook werden mijn nieuwe intense blocks bezorgt....
Met in het blik een dikke deuk en de krijtjes kapot.
Het is nog erger dan op de foto want toen ik de krijtjes uit het blikje pakte was het haast poeder...Er zit erg veel pigment in en de kleuren zijn erg sterk maar hier is niet mee te werken.
Ik ben dan een volslagen onbenul en weet echt niet wat ik dan moet doen....Mijn zoon gelukkig wel en ik hoop dan maar dat het goed komt.
Gelukkig heb ik nog wel mijn potloden...
Dit is een tekening die ik maakte toen ik nog maar kort bezig was met mijn grote verdriet.
Het rouwen was nog erg rauw.Gelukkig gaat het nu iets beter.
lieve groet.
Ook werden mijn nieuwe intense blocks bezorgt....
Met in het blik een dikke deuk en de krijtjes kapot.
Het is nog erger dan op de foto want toen ik de krijtjes uit het blikje pakte was het haast poeder...Er zit erg veel pigment in en de kleuren zijn erg sterk maar hier is niet mee te werken.
Ik ben dan een volslagen onbenul en weet echt niet wat ik dan moet doen....Mijn zoon gelukkig wel en ik hoop dan maar dat het goed komt.
Gelukkig heb ik nog wel mijn potloden...
Dit is een tekening die ik maakte toen ik nog maar kort bezig was met mijn grote verdriet.
Het rouwen was nog erg rauw.Gelukkig gaat het nu iets beter.
lieve groet.
Labels:
Derwent inktense kleuren
vrijdag 22 januari 2016
vrijdag
Voor Eke en Aart.
Ik hoop dat jullie wat laten zien.Ben benieuwd hoe de artbars doen op stof en de medium die jullie gebruiken.
Ik gebruik de art medium van Schjerning.Die doet het goed.
Heb na gebruik de lap echt heet uitgewassen en de stof was daarna weer soepel.
De kleuren blijven heel helder en intens wat ze ook beloofde.
Ik heb nog nooit textiel medium gebruikt,lijkt me ook vrij prijzig.
Omdat ik maar 20 % medium en 80 % water gebruik doe je toch heel lang met een potje van 250 ml. 5.75 euro.
De andere medium is van Liquitex en is een string gel , artist acrylic.
Deze is erg duur ! 14.15 euro voor 237 ml.
Maar ook daar heb je maar heel weinig van nodig.
Beide mediums had ik al in huis .Ik heb ze niet speciaal voor de kleurpotloden gekocht.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer waarom ik ze heb gekocht maar beiden zijn ooit door mij gebruikt.
Ik zou dus zeggen gebruik eerst wat je al hebt!Probeer het uit.
Dat doe ik ook altijd en soms kom je tot de leukste dingen.
Op de laatste tekening heb druppeltjes alcohol laten vallen.
Geeft een heel gaaf plaatje,Toch?
Nu ga ik weer verder met mijn werk.Het begint een hele kleurige lap te worden.
En ik hoop dat vandaag mijn intense blocks komen.
Die een mooie aanvulling zijn bij de potloden.
Ik hoop dat jullie wat laten zien.Ben benieuwd hoe de artbars doen op stof en de medium die jullie gebruiken.
Ik gebruik de art medium van Schjerning.Die doet het goed.
Heb na gebruik de lap echt heet uitgewassen en de stof was daarna weer soepel.
De kleuren blijven heel helder en intens wat ze ook beloofde.
Ik heb nog nooit textiel medium gebruikt,lijkt me ook vrij prijzig.
Omdat ik maar 20 % medium en 80 % water gebruik doe je toch heel lang met een potje van 250 ml. 5.75 euro.
De andere medium is van Liquitex en is een string gel , artist acrylic.
Deze is erg duur ! 14.15 euro voor 237 ml.
Maar ook daar heb je maar heel weinig van nodig.
Beide mediums had ik al in huis .Ik heb ze niet speciaal voor de kleurpotloden gekocht.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer waarom ik ze heb gekocht maar beiden zijn ooit door mij gebruikt.
Ik zou dus zeggen gebruik eerst wat je al hebt!Probeer het uit.
Dat doe ik ook altijd en soms kom je tot de leukste dingen.
Op de laatste tekening heb druppeltjes alcohol laten vallen.
Geeft een heel gaaf plaatje,Toch?
Nu ga ik weer verder met mijn werk.Het begint een hele kleurige lap te worden.
En ik hoop dat vandaag mijn intense blocks komen.
Die een mooie aanvulling zijn bij de potloden.
Labels:
Derwent inktense kleuren
donderdag 21 januari 2016
donderdag
Gisteren lekker opgeschoten met mijn werkje.
Met de naaimachine de lijnen gevolgd
en een stukje ingekleurd.
De kleuren zijn heel vaal maar worden prachtig als ik er met een penseel water en art medium over heen ga.
Wat een verschil!
Ik had 2 soorten art medium in huis en ze zijn beiden even goed.Er is geen verschil in werking maar de prijs is wel heel anders.....
Maar goed,ik ga lekker kleuren terwijl Wally haar werk doet.
( Wally is een stofzuiger die geheel zelfstandig haar werk doet)!
Met de naaimachine de lijnen gevolgd
en een stukje ingekleurd.
De kleuren zijn heel vaal maar worden prachtig als ik er met een penseel water en art medium over heen ga.
Wat een verschil!
Ik had 2 soorten art medium in huis en ze zijn beiden even goed.Er is geen verschil in werking maar de prijs is wel heel anders.....
Maar goed,ik ga lekker kleuren terwijl Wally haar werk doet.
( Wally is een stofzuiger die geheel zelfstandig haar werk doet)!
Labels:
Derwent inktense kleuren,
naaien
woensdag 20 januari 2016
woensdag
Ik ben van plan dit blog beter te gaan bij houden.
Voor mijzelf om meer structuur in mijn dag te krijgen
en om alles wat ik doe en maak op een rijtje te zetten.
Met de prachtige kleuren van de intense van Derwent op stof werken.
Materiaal en gereedschap.
Witte katoen
kleurpotloden
Art medium
penselen
gum
puntenslijper
teken potlood
passer
linialen
Ik begin met een lap stevig katoen en teken cirkels met mijn passer.
Dan met de liniaal wat lijnen om zo een mooie schaal verdeling te maken.
uit de vrije hand teken ik dan er allerlei figuurtjes in gewoon wat in mij op komt en wat ik leuk vind.
Een dunne vulling en de zelfde katoen voor de achterkant
Naaimachine in de vrije stand en alle lijnen naaien.
Deze lap is klaar.
Hier nog wat stijf en ongewassen.
Gewassen en droog is de lap weer lekker soepel en de kleuren zijn niet vaag geworden
Ik ben wel tevreden met het resultaat.
Voor mijzelf om meer structuur in mijn dag te krijgen
en om alles wat ik doe en maak op een rijtje te zetten.
Met de prachtige kleuren van de intense van Derwent op stof werken.
Materiaal en gereedschap.
Witte katoen
kleurpotloden
Art medium
penselen
gum
puntenslijper
teken potlood
passer
linialen
Ik begin met een lap stevig katoen en teken cirkels met mijn passer.
Dan met de liniaal wat lijnen om zo een mooie schaal verdeling te maken.
uit de vrije hand teken ik dan er allerlei figuurtjes in gewoon wat in mij op komt en wat ik leuk vind.
Een dunne vulling en de zelfde katoen voor de achterkant
Naaimachine in de vrije stand en alle lijnen naaien.
Deze lap is klaar.
Hier nog wat stijf en ongewassen.
Gewassen en droog is de lap weer lekker soepel en de kleuren zijn niet vaag geworden
Ik ben wel tevreden met het resultaat.
Labels:
Derwent inktense kleuren
zondag 17 januari 2016
Jurkjes
Met mode heb ik niks maar jurkjes draag ik graag en elke dag.
Heb er afgelopen tijd een heel stel gemaakt.
Ik begin met witte katoen om ze daarna in een mooi kleurtje te verven.
Met spiegeltjes die Ellen meebracht uit India.
Zo leuk.
Of wat borduurwerk.
Deze stof verfde ik voor het naaien.
Heb er afgelopen tijd een heel stel gemaakt.
Ik begin met witte katoen om ze daarna in een mooi kleurtje te verven.
Met spiegeltjes die Ellen meebracht uit India.
Zo leuk.
Of wat borduurwerk.
Deze stof verfde ik voor het naaien.
Labels:
Ikkejurk,
naaien,
zelfgeverfde lapjes.
donderdag 8 oktober 2015
Rose verfwerk
Ik kan het niet laten om mooi lappen te verven.....
Als er mensen zijn die een mooie lap willen hebben
verkoop ik ze graag.....
Zeg nou zelf is dit geen plaatje?
Als er mensen zijn die een mooie lap willen hebben
verkoop ik ze graag.....
Zeg nou zelf is dit geen plaatje?
Labels:
Shiborie,
zelfgeverfde lapjes.
Abonneren op:
Posts (Atom)