Zoveel lapjes heb ik in ruim een week geverfd.
Het zijn maar kleine stukjes maar toch zit er veel werk in.
Nu wil ik nog een paar lapjes met een beetje zwart doen en dan is deze kleuren cirkel wat mij betreft klaar.
hoewel 2 of 3 lapjes met een beetje zwart ....dat zijn er toch weer 90 bij.
Ik ga nu eerst uitrusten van mijn verf avonduur want ik ben bekaf!
(en er is een plannetje ontstaan in mijn hoofd wat ik met de lapjes ga doen
daar moet ik ook even broeden).
Posts tonen met het label kleurencirkel.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kleurencirkel.. Alle posts tonen
maandag 15 februari 2016
zaterdag 13 februari 2016
Zaterdag
Van geel naar blauw
dat zijn vele groenen.
Omdat ik zag dat er in lapje 7 nog best veel kleur zat
bedacht ik maar dat ik wel 10 lapjes in gradaties
kon verven en dat heb ik ook gedaan
Het zijn dus 100 lapjes en dat is veel
Ze moeten ook allemaal gespoeld worden en nog eens en nog eens...
Dat kleine hand wringertje is dan ideaal!
Nadat ik ze gestreken had was het dus een prachtig
stapeltje met mooie lapjes.
Het is lastig om er een goede foto van te maken
De kleuren zijn in werkelijkheid echt mooier.
Nu zijn de blauw/rode aan de beurt en al die
paarse die ik dan krijg is puur genieten!
Ik ben er bijna klaar voor!
Lekker lapjes verven.
Wat ik er van ga maken?
Geen idee voorlopig is het puur
voor de heb!
dat zijn vele groenen.
Omdat ik zag dat er in lapje 7 nog best veel kleur zat
bedacht ik maar dat ik wel 10 lapjes in gradaties
kon verven en dat heb ik ook gedaan
Het zijn dus 100 lapjes en dat is veel
Ze moeten ook allemaal gespoeld worden en nog eens en nog eens...
Dat kleine hand wringertje is dan ideaal!
Nadat ik ze gestreken had was het dus een prachtig
stapeltje met mooie lapjes.
Het is lastig om er een goede foto van te maken
De kleuren zijn in werkelijkheid echt mooier.
Nu zijn de blauw/rode aan de beurt en al die
paarse die ik dan krijg is puur genieten!
Ik ben er bijna klaar voor!
Lekker lapjes verven.
Wat ik er van ga maken?
Geen idee voorlopig is het puur
voor de heb!
Labels:
kleurencirkel.,
lapjes verven
donderdag 11 februari 2016
donderdag
Zijn ze niet mooi?
Alleen klopt het recept van een stapeltje niet...
Dit is het goede stapeltje.
Dit is ook een goed stapeltje .Waarvan dus het recept niet klopt.
Ik vind alle lapjes gewoon mooi!
Geloof het of niet maar dit zijn 147 stukjes stof
van 25 x 25 cm.
Nu zitten er 100 in mijn verfpan
van geel tot blauw.
Ze zitten er al een dag in
en moeten tot morgen wachten.
Vanmiddag zijn er andere dingen
die mijn aandacht vragen.
Labels:
kleurencirkel.,
lapjes verven .
dinsdag 9 februari 2016
dinsdag
Gisteren is er iets verkeerd gegaan met verven.
Ik heb de boel op een andere manier door elkaar
gegooid .....
foutje?
Vanmorgen heb ik ze gespoeld en toen wist ik zeker
dat het niet was wat ik voor ogen had.
Ik hing het even buiten maar het ging regenen.
Nu zijn ze gewassen en ben ik bezig om ze te strijken.
Morgen komt er een foto van.
Ik laat me de kop niet gek maken en ben
gewoon overnieuw begonnen.
De zakjes zitten nu in mijn verfpan.
Nog even een handige tip!
Als je in zakjes verft gebruik je veel zakjes.
Ik doe ze in een bakje
en dan nog een en nog een...
Er passen met gemak 30 zakjes in een bakje
dat betekend dat je niet elke keer opnieuw een
zakje hoeft te pakken maar door kan gaan
met verven.
Zelf vind ik dat super handig!
O ja een kleuren cirkel van 30 kleuren
zijn 3 x 70 lapjes en natuurlijk geen 77!
Ik heb de boel op een andere manier door elkaar
gegooid .....
foutje?
Vanmorgen heb ik ze gespoeld en toen wist ik zeker
dat het niet was wat ik voor ogen had.
Ik hing het even buiten maar het ging regenen.
Nu zijn ze gewassen en ben ik bezig om ze te strijken.
Morgen komt er een foto van.
Ik laat me de kop niet gek maken en ben
gewoon overnieuw begonnen.
De zakjes zitten nu in mijn verfpan.
Nog even een handige tip!
Als je in zakjes verft gebruik je veel zakjes.
Ik doe ze in een bakje
en dan nog een en nog een...
Er passen met gemak 30 zakjes in een bakje
dat betekend dat je niet elke keer opnieuw een
zakje hoeft te pakken maar door kan gaan
met verven.
Zelf vind ik dat super handig!
O ja een kleuren cirkel van 30 kleuren
zijn 3 x 70 lapjes en natuurlijk geen 77!
Labels:
kleurencirkel.,
lapjes verven .
maandag 8 februari 2016
maandag.
Lapjes verven.
Ik kan er niks aan doen maar zo nu
en dan moet ik gewoon lapjes verven.
Ik wil een kleuren cirkel verven.
Van 30 kleuren en van elke
kleur weer 7 gradaties.
Dat zijn dus 3 x 77 lapjes!
Voor bereiding is het halve werk
Dat is zeker zo al.

Ik ben begonnen met 77 lapjes te scheuren van 25 bij 25 cm.
Ze hebben allemaal en nummer en een cijfer gekregen.
In de week zetten met een schep zout.
Dat is nodig omdat de stof gepapt is.
De rol stof die ik kocht van 50 meter
zit dus vol appret en is dus niet P.F.D.
=Prepared For Dyeing.(ik hoop dat ik dat goed schrijf)?
Ik maak 11 bakjes met daarin 10 ml verf.
Van geel naar rood.
Geel = 3 gr.citrien +7 gr.barnsteen.
Rood =1 gr.robijn + 9 gr. r. tourmalijn.
Blauw =2 gr. azuriet + 8 gr. turquoise.
Aan maken met 100 ml warm water .
Hoewel ik dit al zo vaak heb gedaan moet
ik het voor mij zelf altijd opnieuw
opschrijven.
Net of je het wiel keer op keer moet
uitvinden.....
Omdat ik in zakjes verf doe ik er vast een stuk of 10
om het bakje heen zo dat ik door kan gaan.
Een emmer met 5 liter water voor de soda-as.
35 gr.per liter.
In elk bakje zit dus 10 ml verfoplossing.
Ik noem dat de stamoplossing.
Doe er dan 20 ml. water bij.
Even lekker roeren en dan 20ml. eruit en in een
zakje daar gaat lapje 1 bij en 50 ml.
soda-as oplossing.
20 ml. water bij de stamoplossing en
ook weer roeren 20 ml. in een nieuw zakje en lapje 2 erbij.
Mijn stamoplossing wordt op die manier
steeds minder krachtig maar dat is juist de
bedoeling!
Lapje 7 krijgt dan het laatste beetje en
als ik dat dan 11 keer gedaan heb zitten
er 77 zakjes in mijn verfpan.
Op dit moment ben ik nog lang niet klaar
want ik ben pas bij 6 dus nog even werk.
Ik kan er niks aan doen maar zo nu
en dan moet ik gewoon lapjes verven.
Ik wil een kleuren cirkel verven.
Van 30 kleuren en van elke
kleur weer 7 gradaties.
Dat zijn dus 3 x 77 lapjes!
Voor bereiding is het halve werk
Dat is zeker zo al.
Ik ben begonnen met 77 lapjes te scheuren van 25 bij 25 cm.
Ze hebben allemaal en nummer en een cijfer gekregen.
In de week zetten met een schep zout.
Dat is nodig omdat de stof gepapt is.
De rol stof die ik kocht van 50 meter
zit dus vol appret en is dus niet P.F.D.
=Prepared For Dyeing.(ik hoop dat ik dat goed schrijf)?
Ik maak 11 bakjes met daarin 10 ml verf.
Van geel naar rood.
Geel = 3 gr.citrien +7 gr.barnsteen.
Rood =1 gr.robijn + 9 gr. r. tourmalijn.
Blauw =2 gr. azuriet + 8 gr. turquoise.
Aan maken met 100 ml warm water .
Hoewel ik dit al zo vaak heb gedaan moet
ik het voor mij zelf altijd opnieuw
opschrijven.
Net of je het wiel keer op keer moet
uitvinden.....
Omdat ik in zakjes verf doe ik er vast een stuk of 10
om het bakje heen zo dat ik door kan gaan.
Een emmer met 5 liter water voor de soda-as.
35 gr.per liter.
In elk bakje zit dus 10 ml verfoplossing.
Ik noem dat de stamoplossing.
Doe er dan 20 ml. water bij.
Even lekker roeren en dan 20ml. eruit en in een
zakje daar gaat lapje 1 bij en 50 ml.
soda-as oplossing.
20 ml. water bij de stamoplossing en
ook weer roeren 20 ml. in een nieuw zakje en lapje 2 erbij.
Mijn stamoplossing wordt op die manier
steeds minder krachtig maar dat is juist de
bedoeling!
Lapje 7 krijgt dan het laatste beetje en
als ik dat dan 11 keer gedaan heb zitten
er 77 zakjes in mijn verfpan.
Op dit moment ben ik nog lang niet klaar
want ik ben pas bij 6 dus nog even werk.
Labels:
kleurencirkel.,
lapjes verven
vrijdag 22 maart 2013
zondag 2 oktober 2011
blij
Blij ben ik !Eindelijk kan ik weer eens lekker schrijven.Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in de wereld van web-log of weblog.Het maakt niks uit ze werken gewoon niet.....Van alles wat ik in vier jaar geplaatst heb,heb ik maar een paar maanden terug gekregen en dan ook nog zo dat ik er niets mee kan.De hoop dat het ooit nog goed komt is bij mij wel heel erg klein geworden maar we zullen zien....Er zijn verschillende kleurencirkels geverft omdat ik wilde zien welke ik de mooiste vond.....en deze is het geworden.Het is een mix van alle kleuren en echt heel mooi.
Labels:
kleurencirkel.,
lapjes verven
Abonneren op:
Posts (Atom)



