Posts tonen met het label quiltwerk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label quiltwerk. Alle posts tonen

zondag 6 juli 2014

Nieuwe stoeltjes voor mijn zomerhuis.

Zijn ze niet prachtig?

En helemaal gemaakt door zoon Merlijn,eigen ontwerp.Ze zitten nog lekker ook .

Het kleedje op de tafel is van mijn hand en helemaal met de hand gemaakt.


Vol met hartjes en krullen gequilt een heerlijk werkje.
Dankjewel lieve zoon!
( dat het oranje is heeft niets met voetbal te maken hoor!Ik had behoefte aan een warme kleur en dan is oranje heel geschikt).

zaterdag 3 december 2011

hor of zonwering

Dat was het plan wat ik had met de transparante stof.Manlief zal een raamwerk maken en dan de quilt erin spannen.Ik geloof dat ik het quilt mag noemen want het zijn drie lagen stof.

Het is wel wat lastig naaien omdat het een snel wat trekt maar alles gaat goed tot nu toe....

vrijdag 2 december 2011

werken met transparantie



Al een poosje zie ik op meerdere blogs werkjes met transparante stofjes,organza of ander polyester spul.Ik heb er heel lang niks van willen weten eigenlijk gruwelde ik ervan.
Bij Dreameline heb ik geleerd om er met andere ogen naar dat glimspul te kijken en eigenlijk kan ik het nu wel waarderen dus kocht ik zo nu en dan eens een stukje.Het resultaat is dat ik nu een bak vol heb!
Het is een techniek die Ineke Berlyn in het boek Landschappen heel goed beschrijft en dat boek staat in mijn boekenkast!
Eerst maar een broddellapje is mijn motto.Dus begon ik  aan een werkbare tekening...en nog een in spiegelbeeld(ik plak de tekening gewoon met de goede kant naar buiten op het raam en trek het zo over).
Ik vind het handig om alle stukjes een cijfer te geven.Vliesofix gebruik ik bij voorkeur niet!Het belemmert mij in mijn vrijheid en vind het gewoon niet prettig werken.Ik gebruik altijd spuitlijm.Kleine stukjes organza plak ik dus gelijk op de plek en als het later toch niks lijkt haal je het er gemakkelijk er weer af.Nog een voordeel is dat je niks hoeft te strijken en er ook niks kan smelten!
Toen alle lapjes op de goede plek vast zaten ben ik gaan naaien,wat me erg meeviel!Later heb ik nog stukjes stof weggeknipt(dat ook al niet kan met vliesofix).Alleen krijg je wel heel veel rommel van al die stukjes Organza...