Zijn ze niet prachtig?
En helemaal gemaakt door zoon Merlijn,eigen ontwerp.Ze zitten nog lekker ook .
Het kleedje op de tafel is van mijn hand en helemaal met de hand gemaakt.
Vol met hartjes en krullen gequilt een heerlijk werkje.
Dankjewel lieve zoon!
( dat het oranje is heeft niets met voetbal te maken hoor!Ik had behoefte aan een warme kleur en dan is oranje heel geschikt).
Posts tonen met het label tuin. Alle posts tonen
Posts tonen met het label tuin. Alle posts tonen
zondag 6 juli 2014
maandag 30 juni 2014
dinsdag 24 juni 2014
De avonturen van een verfster deel weetikveel.
Omdat het zulk lekker weer is en omdat ik moet bewegen is fietsen voor mij prettig.
Dus fiets ik heel wat af . Lekker op mijn gemakje zodat ik alles goed kan zien.
Zo kwam ik dit tegen.....
Naast de wijk waar ik woon is een hogere landbouwschool.
Ik vroeg netjes of ik een paar blaadjes mocht.Ze wezen me eerst op dat bordje en legde uit dat ik het echt alleen maar zou gebruiken om een afdruk te maken.
Het mocht!
Ik was er nogal tevreden over.
Een paar dagen eerder vond ik zomaar verfkamille op een verwildert stukje grond.Hoe gaaf is dat?
Ik plukte een paar bloemetjes,deed ze thuis in een potje water en in de magnetron.
Op vol vermogen dat wel.Gewoon om te kijken wat het plantje deed....Het water was geel,heel erg geel!
Die avond ben ik met mijn zoon een mandje vol gaan plukken en heb daar soep van gekookt met als resultaat een liter prachtige gele verf.Daarin heb ik de hennepblaadjes weer geverfd en zo een afdruk gemaakt .
Gelukkig staat er nog veel verfkamille die nog in bloei moet komen zodat ik nog eens kan gaan oogsten.
Wat ik me wel afvraag is wat dit voor boom is...zo mooi!
Dus fiets ik heel wat af . Lekker op mijn gemakje zodat ik alles goed kan zien.
Zo kwam ik dit tegen.....
Naast de wijk waar ik woon is een hogere landbouwschool.
Ik vroeg netjes of ik een paar blaadjes mocht.Ze wezen me eerst op dat bordje en legde uit dat ik het echt alleen maar zou gebruiken om een afdruk te maken.
Het mocht!
Ik was er nogal tevreden over.
Een paar dagen eerder vond ik zomaar verfkamille op een verwildert stukje grond.Hoe gaaf is dat?
Ik plukte een paar bloemetjes,deed ze thuis in een potje water en in de magnetron.
Op vol vermogen dat wel.Gewoon om te kijken wat het plantje deed....Het water was geel,heel erg geel!
Die avond ben ik met mijn zoon een mandje vol gaan plukken en heb daar soep van gekookt met als resultaat een liter prachtige gele verf.Daarin heb ik de hennepblaadjes weer geverfd en zo een afdruk gemaakt .
Gelukkig staat er nog veel verfkamille die nog in bloei moet komen zodat ik nog eens kan gaan oogsten.
Wat ik me wel afvraag is wat dit voor boom is...zo mooi!
Labels:
lapjes verven,
tuin,
verven met plantjes
maandag 23 april 2012
maandag
sopdag....
Maar ook....
Niet vergeten te genieten van al het moois wat zomaar in de tuin bezig is...
Dat is toch iets om blij van te worden?
Maar ook....
Niet vergeten te genieten van al het moois wat zomaar in de tuin bezig is...
Dat is toch iets om blij van te worden?
zaterdag 1 oktober 2011
Abonneren op:
Posts (Atom)