zondag 9 juli 2017

Alpaca

Ik vind ze wel grappig.

Afbeeldingsresultaat voor alpaca

Maar ze zijn zo vreselijk stoffig!
Ze rollen graag in het zand,
nemen elke dag een zandbad.
Dat blijft natuurlijk lekker in dat
mooie vachtje zitten.

Nu ben ik in het bezit van een zak vol
Prachtige vacht,zijde zacht en heel erg
vuil.

Ik ben begonnen met een flinke pluk
Die heb ik uit elkaar getrokken en
kreeg toen spontaan traanogen
Kriebel in mijn keel en zand tussen
mijn kiezen.
Niet zo lekker dus.

De hele handel in het oude leef (vis) net
van mijn pa gedaan en schudden maar.
Er kwam heel veel zand en vuiligheid uit.
Schoon was het niet.
Uit eindelijk heb ik het maar in een
wasnet gestopt en in de wasmachine
gewassen.Wolwas koud.
Het fijnstof is er uit maar er zit nog genoeg
andere troep in.
Waarom zijn die beesten niet wat schoner?

Na eindeloos uit elkaar strekken en
schudden ligt de vacht nu te drogen in de tuin
Morgen eens kijken of ik het door de kaarden
kan doe en hoe schoon het dan is.

Ik weet in elk geval dat ik me gewoon bij schapen wol hou.

1 opmerking:

miekequilt zei

Haha, wat een gedoe. En ik maar denken dat je wol gewoon meteen gebruiken kan. Ik ben echt een leek!!