maandag 31 juli 2017

Gotlandpels schaap.

Na mijn gewas en gedoe met de vacht van de Alpaca had ik er genoeg van.
Ik wil spinnen!

Bij mijn hofleverancier kon ik terecht om nog een paar hele mooie vachten.
Hij had zelfs een Gotlander voor me.


Afbeeldingsresultaat voor gotland pelsschaap                                                                                                                                                
Een schaap met zoveel kleuren.



Hier nog vuil en ongewassen maar zo mooi!


In de pan regen water erbij en bijna tot het kooppunt.
Afwas middel er bij en een poosje laten staan.
Spoelen.spoelen en nog eens spoelen.
Laten drogen en nog eens uitzoeken......

Al deze kleuren komen van de vacht.

De eerste strengen zijn gesponnen en voor de laatste keer gewassen.
De zon en de wind doen de rest.

Bij het zien van de laatste foto begrijp ik ook dat dit een blauw schaap genoemd wordt.


2 opmerkingen:

mia zei

Wat een werk en wat een mooi resultaat. Maar dat spoelen pff neem mijn petje voor je af.

miekequilt zei

Wat een mooie wol heb je nu. Ik denk dat je er weer iets moois van gaat maken.