zondag 20 mei 2012

Jacobus

Ik wilde Jacobus zo graag de tuin laten zien.....
De hele dag gewacht op de post,die het granutaal en de ogen van J.moest brengen.Ze had het niet bij zich....
Het buisverband en vulwol had ik in huis en ook wel ogen maar geen mooie.Ik heb toen maar  rijst gebruikt en ook de plastik oogjes die ik wel had.Als de glasoogjes er zijn krijgt J.Mooie ogen.
Voorlopig kijkt J.tevreden de tuin in.





Met Jacobus en mij komt het wel goed,we zijn dikke vriendjes....

zaterdag 19 mei 2012

weer boven water....

De afgelopen week ben ik druk aan het breien geweest.Jacobus 1 is klaar wat breiwerk betreft maar ziet er nog niet uit!

Voor deze Jacobus heb ik een bol Schoppel wolle gekocht,wat eigenlijk sokkenwol is maar ik vond de kleurtjes zo leuk.Uit 1 bol kan je gemakkelijk een Jacobus breien met 2 draden anders is het erg dun en krijg je een hele kleine Jacobus.Het wachten is nu op de poppengranulaat waarmee Jacobus gedeeltelijk gevuld moet worden.
Ik vond het breien zo leuk dat ik,toen J.1 klaar was gelijk maar een 2de op de pen heb gezet.Dit keer op een rondbreinaald....

Dat is even wennen maar het werkt voor mij heel prettig.J.2 ben ik aan het breien met zelfgesponnen wol,gemengt met alpaca en zijde.Het verven van dit garen was een probeerseltje en had vele kleuren.Niet zo geschikt voor een vestje of zo maar een knuffel werkt het heel grappig.

donderdag 10 mei 2012

regen en storm.

 maar tussen de buien ook een zonnetje!Tijdens die buien ga ik lekker even achter mijn naaimachientje,want die neem ik altijd mee....



Het schiet wel niet zo erg op maar dat geeft niks!
Ook maakte ik een mooie speld voor mijn kantsjaal,met kralen en een benen ring.



De bossen zijn vochtig en warm en op het strand kun je bijna niet zijn,je wordt gezandstraald.Het is goed toeven hier op Texel.


Elke keer als dit plaatje van het bos zie zal ik weten hoe het rook,hoe het voelde en hoe het was.

Marrie-Jette.



woensdag 9 mei 2012

De waddenzee

Tepelhoorntjes.



Prachtige zeewieren.

De boot naar Den Helder.

Een verloren handschoen.....

.....en als we weer bij het huisje zijn is daar Jasper, ons huis konijntje die helemaal niet bang voor ons is.

Dag 5.
marrie-Jette.

dinsdag 8 mei 2012

Maandag,dag 4

Hoewel buienradar 85 % regen voorspelt is het stralend weer,wel wat wolken maar dat mag de pret niet drukken.We gaan naar mevr.Eelman want ik wil graag een schapenvacht om te spinnen en als iemand die heeft is zij het wel.

Ik vind vuile wol,zo van het schaap lekker spinnen.Het mag een beetje stinken maar nergens krijg je zulke zachte handen van als van vette wol.
We gaan ook nog langs de dekbeddenfabriek,vrijdag was M.aan het opruimen en ze zei al dat er wel wat voor me tussen zat en inderdaad een aantal mooie lakens,een heel groot prachtig dekbedhoes en nog wat ander onduidelijk spul die heel goed zijn voor achterkanten van droomdekens .

Alleen de lap met de blauwe tulpen is al ruim 3 meter lang en 2 meter breed .Gaaf toch?

Als we later door de bossen fietsen komen we heel veel blauwe bloemen tegen.

Het zijn verwilderde hyacinten,voordat ze dit bos aanplanten waren hier kwekers die ook sneeuwklokjes kweekte.Ze hebben zo nooit meer uit het bos gekregen,gelukkig want het is een fraai gezicht.

Marrie-Jette.

maandag 7 mei 2012

Zondag dag 3

Als we wakker worden is het een stralende dag,ik hoor de vogels fluiten.Onze bostuin is prachtig!



Het strand is dichtbij en nu we de weg weten gaan we naar het strand.



Even mij nieuwe rode laarsjes uitproberen,zijn ze waterdicht?

Wat een heerlijke dag hebben we vandaag...Veel zon maar ook wolken en dan is het ook gelijk fris maar dat geeft niet we trekken gewoon iets warms open.

Marrie-Jette.




zondag 6 mei 2012

Dag 2 Jacobus!

We wilde even naar Den Burg en dan ga ik ook altijd even naar de Witte Engel.Wie kwam ik daar tegen?Jacobus samen met 2 vriendjes.Geweldig toch?

De knuffels van Anita zijn zo leuk dat ik ze wel mee wilde nemen maar ze zijn niet te koop,alleen de patronen.
Later zagen we nog vele bollenvelden.....Zelf vind ik de Slotekantia(wat langs de slootkant groeit)veel mooier.


Wij genieten hier van de stilte,de bomen,de vogels en van het strand.Voor ons geen drukke bevrijdingsfeesten.Hier op dit stille plekje in het bos vieren wij ons 'vrij zijn' en dat is een heel groot en prachtig gevoel!

zaterdag 5 mei 2012

dag 1

Gisterenavond zijn we nog naar het strand geweest.Eigenlijk had ik er niet veel puf meer voor....
Het is maar 1 kilometer fietsen zei manlief.Dus wij op de fiets naar het strand.Het was echt geen 1 km,misschien wel hemelsbreed maar over duintoppen en dalen is het dus veel verder...
De zee... en daar wordt ik toch altijd weer stil van.


Uitgeput vielen we neer op het terras om iets te drinken....


Binnen was het lekker warm en ik had iets ''Laat ik eens lekker gek doen en gooi mijn haar los''!

Ikke.

Terug naar het huisje zag ik  deze schapen....Wat zijn ze mooi!

De jasjes die ze dragen zijn nu toch veel te warm?Ik heb ze netjes gevraagt of ze soms met mij mee wilde lopen dan help ik ze wel uit hun dikke winterjas....Maar ze keken me aan zoals alleen schapen dat kunnen,schaapachtig dus en gingen gewoon door met gras eten.Nou ja zeg!
We waren nog geen dag op Texel en doen alsof we nooit weggeweest zijn.
Dit was het verslag van vrijdag 4 mei.

vrijdag 4 mei 2012

Het kleine huis in het bos.

Dag 1

vanmiddag zijn we aangekomen in ons huisje midden in het bos op het mooie eiland Texel.Zoals altijd gaan we (nadat we de boel uitgepakt hebben)eerst naar de Oudeschild.Kijken naar de vissersboten,visje met friet eten en natuurlijk naar de dekbeddenfabriek waar ik mijn katoen koop.
Het mooiste wat ik vandaag zag was hoe een vissersboot 'inparkeerde' tussen 2 anderen.Ik krijg dat amper met de fiets voor elkaar......

Nu doe ik vandaag niet veel meer,alleen denken aan mijn lieve poes die me erg mist....of ik de poes?


Marrie-Jette.

woensdag 2 mei 2012

Er zijn op dit moment 8 blokken zo goed als klaar,11 kan ik er maken van de kleurenpyramide.
Best weinig vind ik...Van 66 lapjes naar 11 blokken.Ik knip er dus 55 weg,zo de prullenbak in!





Als ik er een grote quilt van wil maken moet ik er toch nog eentje bij maken en dat wordt zoeken.Alle kleuren zijn gebruikt van de kleurenpyramide...Heb ik nog lapjes die er goed bijpassen is nu mijn vraag...?Ik ga maar eens zoeken in mijn voorraad!
Een grote quilt betekend ook dat ik alles heel goed moet afwerken....Ik weet het gewoon nog niet!
Marrie--Jette



dinsdag 1 mei 2012

vrijmarkt

Ik ben dol op een rommel of vrijmarkt.Je weet maar nooit of je iets leuks tegenkomt toch?

Ik kocht heel veel flesjes tekeninkt en een stapel van die faomkinderdingen...die ik wil gebruiken om brei of haakwerk op kan spannen maar ik zie er ook wel wat in om mee te stempelen.

Wat ik echt gaaf vond was een nog in de verpakking rol Bomull van Ikea.De man wilde eigenlijk 1 euro per meter maar ik keek hem lief aan en bood 20 euro en kreeg de rol mee!
35 meter 100% katoen van 150 cm.Als dat geen koopje is??
Mull is wel heel dun maar leuk om mee te werken.Ik hoop dat ik er ook wat zomer kleding mee kan maken.
Marrie-Jette.

maandag 30 april 2012

Het is leuk om elke dag 2 blokjes te maken.Gisteren gebruikte ik de tweelingnaald,leek me wel handig.

Nadat ik de stukjes eruit geknipt heb ziet het blokje er heel anders uit.

Dit vind ik ook een leuke...

....en omdat ik de kleurenpyramide 66 gebruik ,die ik afgelopen winter verfde passen de kleuren altijd bij elkaar.
Het gaat wel snel want voor elk blokje gebruik ik 4,soms 5 lapjes...
Voor vandaag of morgen heb ik ook al nieuwe blokjes getekend.

Heel handig om altijd een klein tekenboekje bij de hand te hebben en een potlood...er zijn zoveel mogelijkheden.

Marrie-Jette.



zondag 29 april 2012

Mola of geen Mola,ik ga rustig door met mijn naai en knipwerk.Tot nu toe heb ik 3 blokjes gemaakt.





Of het echt handig is weet ik niet maar ik heb alle stof weggeknipt die je niet ziet.Sommige blokjes hebben 6 of 5 laagjes en dat maakte de blokjes erg zwaar.Wat dan overblijft zijn hele dikke lijnen die ik nog verder wil naaien met een llllll steekje,geen idee of dat lukt maar de uitdaging is weer leuk!Zo ziet een blokje er aan de achterkant uit....

Ik kan nu beide kanten gebruiken maar kies voor de voorkant.

Marrie-Jette.



zaterdag 28 april 2012

Mola dus.

Natuurlijk had ik van Mola gehoort of gelezen...ooit in Handwerken zonder grenzen..?
Na de prutseltjes van gisteren ben ik verder gegaan.

Drie lapjes op elkaar,er 16 kronkel lijnen op genaait en daarna stukjes uit knippen.

Waar ik goed voor uit moet kijken is dat ik de goede stukjes eruit knip,daarom zoek dat eerst goed uit!Met een potlood geef ik aan welk stukje eruit moet.Omdat dit blok uit 3 laagjes   heeft gaan er nog een aantal uit....Maar dat komt morgen.
Dit is wel wat ik in mijn hoofd  had....

Marrie-Jette.