vrijdag 14 augustus 2015

Deze shibori-techniek is wel heel erg leuk









woensdag 12 augustus 2015

Allemaalkleurtjes

Daar wordt een mens toch vrolijk van....?
Ik in elk geval wel.
  Ik ben geloof ik een beetje verliefd.
 
 






Gaaf toch?


 

maandag 3 augustus 2015

Deze bloemen bloeien al jaren in mijn tuin en hebben knaloranje bloemen.
Ik wilde wel eens kijken of ik de kleur of vorm op een lapje katoen kon krijgen.

De afbeelding is niet echt goed te zien net als de gele kleur maar het is er wel!

Van dit blad had ik meer verwacht maar dat valt erg tegen.wel weer hele mooie gele vlekken.

Als ik de lappen uit de pan haal draai ik ze eerst even door mijn hand wringertje (kringloop)

Daarna zo aan de waslijn....

De prut van blaadjes zit er dan nog op.Die spoel ik er af als de lap droog is...

In een emmer regen water.Zie je hoe bruin dat water is ?De plantenprut blijft achter in de emmer die gooi ik later door een zeef en het water gaat over de oprit . Blijft die ook lekker schoon.
Wat een verschil van kleur hebben deze lappen.Ik heb ze gelijk behandeld er zitten alleen verschillende bladeren/bloemen op er toch zo verschillend.
Het maakt mijn dag weer helemaal geweldig!







zaterdag 18 april 2015

briefjes

Als ik iets hoor zie of bedenk schrijf ik dat op een briefje.Heel veel kleine papiertjes vullen mijn ruimte.
Totdat ik ze maar op een lapje naai.






Dit zijn de proeflapjes van het marmeren.

maandag 6 april 2015

Marmeren met procion.






Het gaat steeds beter.


De 2 laatste zijn met ebruverf gemaakt.De verf dringt niet door de stof heen.Dat doet de stofverf wel!

woensdag 4 februari 2015

lapjes geverft met sneeuw en procion

 





nieuwe theedoeken.  Ook met sneeuw...





Voor mijn nieuwe keuken.

Nog een sneeuwwerkje onder de naaimachine...




....en zo rommel ik maar door....

maandag 2 februari 2015

Ik heb een jaar lang rond gezworven
door de straten van mijn ziel.
Met een  rugzak vol van heimwee en verlangen
Ik heb gedronken met mijn onrust
en gelachen met mijn pijn
Ik heb geslenterd met mijn dromen
die niet uitgekomen zijn
Ik heb een jaar lang gezworven door mijn ziel.

Ik heb een wereldreis gemaakt
door het diepst van mijn gedachten
en ik heb elke uithoek van mijn zelf bezocht
Ik heb geslapen met mijn twijfels
en gedanst met mijn geweten
Met mijn oude idealen
bij het maanlicht opgezeten
Ik heb een wereldreis gemaakt door mijn gedachten.

Ik heb een jaarlang lopen dwalen
door de kamers van mijn hart
Ook al waren die vaak
Bloedeloos en leeg
Ik heb gevochten met mijn angsten
en gefeest met mijn verlangen
Ik heb de kale witte muren
met mijn liefde volgehangen.

En nu ben ik net een paar minuten
terug van weggeweest
Ik heb mijn rugzak zomaar
in een hoek gesmeten
Het is een reis geweest
Om nooit meet te vergeten.