zaterdag 23 januari 2016

Zaterdag

Mijn werkje is klaar!



Ook werden mijn nieuwe intense blocks bezorgt....
Met in het blik een dikke deuk en de krijtjes kapot.

Het is nog erger dan op de foto want toen ik de krijtjes uit het blikje pakte was het haast poeder...Er zit erg veel pigment in en de kleuren zijn erg sterk maar hier is niet mee te werken.
Ik ben dan een volslagen onbenul en weet echt niet wat ik dan moet doen....Mijn zoon gelukkig wel en ik hoop dan maar dat het goed komt.

Gelukkig heb ik nog wel mijn potloden...

Dit is een tekening die ik maakte toen ik nog maar kort bezig was met mijn grote verdriet.
Het rouwen was nog erg rauw.Gelukkig gaat het nu iets beter.



 

lieve groet.




vrijdag 22 januari 2016

vrijdag

Voor  Eke en Aart.

Ik hoop dat jullie wat laten zien.Ben benieuwd hoe de artbars doen op stof en de medium die jullie gebruiken.

Ik gebruik de  art medium van Schjerning.Die doet het goed.
Heb na gebruik de lap echt heet uitgewassen en de stof was daarna  weer soepel.
De kleuren blijven heel helder en intens  wat ze ook beloofde.
Ik heb nog nooit textiel medium gebruikt,lijkt me ook vrij prijzig.
Omdat ik maar 20 % medium en 80 % water gebruik doe je toch heel lang met een potje van 250 ml. 5.75 euro.

De andere medium is van Liquitex en is een string gel , artist acrylic.
Deze is erg duur ! 14.15 euro voor 237 ml.
Maar ook daar heb je maar heel weinig van nodig.


Beide mediums had ik al in huis .Ik heb ze niet speciaal voor de kleurpotloden gekocht.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer waarom ik ze heb gekocht maar beiden zijn ooit door mij gebruikt.

Ik zou dus zeggen gebruik eerst wat je al hebt!Probeer het uit.
Dat doe ik ook altijd en soms kom je tot de leukste dingen.

Op de laatste tekening heb druppeltjes alcohol laten vallen.
Geeft een heel gaaf plaatje,Toch?

Nu  ga ik weer verder met mijn werk.Het begint een hele kleurige lap te worden.

En ik hoop dat vandaag mijn intense blocks komen.
Die een mooie aanvulling zijn bij de potloden.




donderdag 21 januari 2016

donderdag

Gisteren lekker opgeschoten met mijn werkje.

Met de naaimachine de lijnen gevolgd
en een stukje ingekleurd.

De kleuren zijn heel vaal maar worden prachtig als ik er met een penseel water en art medium over heen ga.

Wat een verschil!
Ik had 2 soorten art medium in huis en ze zijn beiden even goed.Er is geen verschil in werking maar de prijs is wel heel anders.....

Maar goed,ik ga lekker kleuren terwijl Wally haar werk doet.

( Wally is een stofzuiger die geheel zelfstandig haar werk doet)!



woensdag 20 januari 2016

woensdag

Ik ben van plan dit blog beter te gaan bij houden.
Voor mijzelf om meer structuur in mijn dag te krijgen
en om alles wat ik doe en maak op een rijtje te zetten.

Met de prachtige kleuren van de intense van Derwent op stof werken.

Materiaal en gereedschap.

Witte katoen
kleurpotloden
Art medium
penselen
gum
puntenslijper
teken potlood
passer
linialen








Ik begin met een lap stevig katoen en teken cirkels met mijn passer.
Dan met de liniaal wat lijnen om zo een mooie schaal verdeling te maken.
uit de vrije hand teken ik dan er allerlei figuurtjes in gewoon wat in mij op komt en wat ik leuk vind.
Een dunne vulling en de zelfde katoen voor de achterkant
Naaimachine in de vrije stand en alle lijnen  naaien.

Deze lap is klaar.


Hier nog wat stijf en ongewassen.


Gewassen  en droog is de lap weer lekker soepel en de kleuren zijn niet vaag geworden
Ik ben  wel tevreden met het resultaat.





zondag 17 januari 2016

Jurkjes

Met mode heb ik niks maar jurkjes draag ik graag en elke dag.
Heb er afgelopen tijd een heel stel gemaakt.

Ik begin met witte katoen om ze daarna in een mooi kleurtje te verven.


Met spiegeltjes die Ellen meebracht uit India.

Zo leuk.

Of wat borduurwerk.



Deze stof verfde ik voor het naaien.












 






donderdag 8 oktober 2015

Rose verfwerk

Ik kan het niet laten om mooi lappen te verven.....
Als er mensen zijn die een mooie lap willen hebben
verkoop ik ze graag.....
Zeg nou zelf is dit geen plaatje?







vrijdag 14 augustus 2015

Deze shibori-techniek is wel heel erg leuk









woensdag 12 augustus 2015

Allemaalkleurtjes

Daar wordt een mens toch vrolijk van....?
Ik in elk geval wel.
  Ik ben geloof ik een beetje verliefd.
 
 






Gaaf toch?