Posts tonen met het label quiltwerk strijkverf. Alle posts tonen
Posts tonen met het label quiltwerk strijkverf. Alle posts tonen

zondag 8 januari 2012

Klaar!

Gaaf toch? Mijn oudste zoon en zijn vrouw hadden het werkje al ingepikt voor het klaar was...een leuk compliment!

donderdag 29 december 2011

donderdag

Eigenlijk vind ik de kleuren van deze pyramide een beetje vaal...Ik krijg hem ook niet recht op de foto.
De kleuren die ik gebruikt heb....50 % citrien en 50 % barnsteen,100 %rose tourmalijn en 100 % turquoise.Niet echt mijn favokleuren.


De grote pyramide ga ik in andere kleuren verven, 50 % citrien met 50 % barnsteen, 75 % turq.met 25 azuriet en 50 % rose tourmalijn 25 % robijn en 25 % rode jaspis.
Zelf vind ik dat de mooiste kleuren geven,ik heb al verschillende kleurencirkels geverft met die kleuren dus ben ik heel benieuwd naar de kleuren van een pyramide.De cirkel heeft 36 kleuren,de pyramide 66 dus heel wat meer!
Tot slot nog even een plaatje van mijn strijkverfhandborduurwerkje....Mooi he?


zaterdag 17 december 2011

Tekenen met de naaimachine

Nienke zei het al.....Doedels op stof....en ze heeft gelijk!Ik teken met gekleurt garen op stof en ik vind het zo gaaf om te doen!
Doedels teken ik mijn hele leven al,gewoon dingen tekenen die zo in me opkomen of dingen die ik zie.Je moet er niet over na hoeven denken.Je kijkt een poosje ergens naar en teken dan op je eigen manier na.Ik zie vaak dingen die ik mooi vind maar maak nooit iets precies na.Zo vond ik laatst een hele oude national geographic met prachtige onderzee plaatjes.Ik heb het op me laten in werken en een aantal tekeningen gemaakt die ik weer met strijkverf in kleurde.
Door alles door elkaar te gebruiken en gewoon maar te doen kreeg ik dus mijn blauwe werkje.
Inmiddels ben ik heel wat stapjes verder.Ik heb dit keer gekozen om met kleuren te gaan werken die er tegen overliggen,rode,oranje donker rose en okergele.










Op de laatste foto moet ik nog van alles naaien.Er zijn heel veel stukjes uitgeknipt en soms ook weer stukjes bijgeplakt.Zo weet ik later hoe ik het een en ander gedaan heb.
Ik ben nog een beetje aan het klooien met de maat van de foto's en ik weet ook nog steeds niet hoe ik een link moet plaatsen....Maar ik vind het bloggen erg leuk!

donderdag 15 december 2011

Even kijken

Eens even kijken hoe ver ik nu ben met het werk waar ik al een paar dagen mee bezig ben....

Dit is een begin...


Hier zit al een uurtje naaiwerk in....(en het  blauw is in werkelijkheid helemaal niet zo blauw.)


Na heel veel stukjes er uit geknipt is dit wat het is.
Nu komt het leukste.....Met de naaimachine lekker gaan tekenen met allerlei kleurtjes garen.
In mijn zoektocht naar lutrador kom ik wel heel veel soorten tegen.Alleen bij Stoftotverven hebben ze er al 12!Welke zou het beste zijn,welke kleurt het mooist en welke knipt het handigste weg?Ik geloof dat ik maar van alles wat bestel....


zaterdag 10 december 2011

detail

Ik vind het zo jammer dat ik met dit blog de foto 's niet kan vergroten.Op mijn weblog kon dat wel en ik keek er vaak naar.Om goed te kunnen bekijken wat er goed ging maar vooral om dingen te verbeteren of anders te doen.Ik heb nu een paar details op de foto gezet.Puur voor mijzelf maar iedereen mag meekijken.













donderdag 8 december 2011

Heel lang geleden....

Had ik al eens eerder met strijkverf en lutrador gewerkt.Gisteren ben ik eens op zoek gegaan en vond er nog een klein stukje van....Ik heb het werkje versneden tot artkaarten maar er wel zelf eentje bewaard.

Ik weet nog dat ik er niet echt weg van was.De workshop werd toen bij Dreameline gegeven en nogwel door Dijanne Cevaal zelf.Die vrouw maakt zulk prachtig werk.Ze is altijd een grote inspiratiebron voor me geweest.Dreameline zat nog in het grote gebouw en Dijanne had veel werk bij zich wat daar toen te zien was.Het waren de goede jaren voor Dreameline en ik had  het geluk er bijna naast te wonen en was daar dan ook vrij vaak.
Zodoende had ik ook vaak koopjes zoals de  strijkverf die ik voor weinig kon kopen.
Jammer genoeg is dat nu allemaal verleden tijden dat heeft me best moeite gekost.
Gelukkig is het wel dat de verf nog steeds te koop is en Lia er een prachtige zaak van heeft gemaakt!

Ik ben gewoon lekker verder gegaan met mijn strijkverfwerkje...


Omdat ik meestal maar gewoon wat doe,is het best lastig om er een geheel van te maken er zit duidelijk een soort van scheidingslijn in mijn werk.Ik ben nu bezig met overal spinnenwebben tussen te naaien,misschien dat het dan meer een geheel wordt!

woensdag 7 december 2011

lekker simpel

Deze tekening is het hele geheim achter het lijnenspel.Ik heb een eenvoudige tekening gemaakt met een dikke viltstift,daarover heen een laag strijkverf en dan strijken .


Ik heb er een aantal gemaakt en gewoon over elkaar gestreken zodat je dus dit krijgt.


....En na wat naai en knipwerk ben ik dus nu hier ......
Er gaan nog wel wat uurtjes inzitten voor dit werkje klaar is.....
Tevreden meisjes....?