zaterdag 18 januari 2014

Wol verven met kool-Aid.

Het leek heel leuk om wol te verven met Kool-Aid.Het zag er goed uit op de filmpjes die ik op YT zag.
Ik bestelde 20 zakjes, verschillende kleurtjes. Kool-Aid  is een poeder wat opgelost in 1,8 liter water een lekker drankje moet zijn.(vooral vol met kleur,smaak en zoetstoffen dus).

Ik verfde zeven kleurtjes heel zoet!

Het lijken net suikerspinnen en zo ruikt het ook nog eens!Je wil zo iets echt niet drinken toch?Ik vind het echt tegen vallen.
Een zakje Kool-Aid kost 0.69 cent en je kan er maar 25 gr. wol mee verven dus veel te duur!

Geef mij maar de wilton kleurstof of nog beter de kleurstof van T.R.S. Asia,s fineds foods.
Voor de Wilton betaalde ik pas 1.80 voor een potje van 28 gr. bij de Jamin.3 gr. is goed voor 100 gr. wol.
De T.S.R. is nog goedkoper ,0,99 cent voor 25 gr en is nog zuiniger in gebruik .De kleuren zijn heel diep en prachtig.Nadeeltje is dat er maar 3 kleuren te krijgen zijn.Rood,geel en groen .Blauw bestaat maar is nergens te vinden in Nederland.Dat is toch jammer!!!
Maar je wie eet er iets wat helder blauw is??Wij in elk gevan niet!





Zes kleurtjes blauw Wilton laat zich goed mengen.

Groen en geel van T.R S. das toch veel leuker dan Kool-Aid?








zondag 12 januari 2014

lekker aan het 'rommelen'.

Een mens moet wat als je niet veel kan doen...

 
 
                                                                                                                                                                                        Heel veel wol spinnen en het een mooi kleurtje geven is wel heel leuk om te doen.
 
Mooie wol met krullen.....

Of kleine knoopjes......

en voor manlief heel veel sokken....

Eindelijk heb ik geleerd om twee sokken tegelijk op een rondbreinaald te breien vanaf de teen...

Manlief draagt het liefst eigen gebreide sokken en ik vind het wel leuk om ze te breien.

Een omslagdoek voor mij op een breiring gemaakt!Dat is een simpele manier van breien die ook nog eens lekker opschiet.
Je ziet ik verveel me niet!
Met ogen gaat het nog niet zo goed.Er is een nieuw vlies op mijn al geopereerde oog gegroeid . Mijn rechteroog wordt over twee weken gedaan en dan maar hopen dat dat wel goed gaat! De oogarts heeft me verzekert dat het helemaal goed komt dus vertrouw ik daar maar op.
Mijn jongere broer heeft het zelfde gehad en bij hem is het  ook goed gekomen.







 

zondag 15 december 2013

Kat in boom.

Vanaf vrijdag zat er een poes bij ons in de boom een metertje of zes ,zeven hoog.

We hebben echt alles geprobeerd om het beestje eruit te krijgen ,zonder resultaat.De poes bleef lekker zitten waar hij zat.
uiteindelijk kwam de brandweer erbij en heeft de poes uit de boom gekregen.

 
 
Omdat er echt nooit iets gebeurd in ons rustige buurtje liep de hele straat uit om te kijken.
 
 De dappere brandweerman die de poes uit de boom haalde en de baas van de poes .(die gelijk als een speer weg rende.Hopelijk zit het poesebeest niet in een andere boom.
 

maandag 18 november 2013

wolletjes

Het verwerken van een ruwe schapenvacht is een heerlijk werkje.

Een paar weken geleden kocht ik een prachtige blauwe Texelaar.Dit is de laatste vuile wol.Er zitten heel veel strootjes en grasjes in en die moeten er allemaal uit!Een hele klus.

Ik ben dus druk aan het wol spinnen.Negen strengen van de blauwe Texelaar en tien strengen van twee Drentse heideschaapjes.Die heb ik uit de schaapskudde van Bennevelt.
Het verven van wol vind ik ook al zo spannend maar soms zijn de natuurlijke kleuren zo mooi!
Als proef heb er wel eentje geverfd.

Ik denk dat de blauwe heel mooi past bij het natuurlijke grijs.De wol is geverfd met de voedings kleurstof van Wilton royal blue.
De verf is zo mooi van kleur en zo makkelijk te verwerken en ook nog eens heel goedkoop!
Voor mij geen andere wol verf meer.


zaterdag 9 november 2013

Hoi,hoi.

Gisteren ben ik aan mijn linkeroog geholpen en vanmorgen ging er een nieuwe wereld voor me open!Ik zie een diepte alsof ik in een 3d film terecht gekomen ben.
De operatie is me alles mee gevallen.Niks geen pijn of zo alleen een beetje duf en suf .Nu het ander oog nog.......

donderdag 17 oktober 2013

Niks doen?

Ik kan het niet..niks doen bedoel ik.Had het me echt voorgenomen .Een beetje breien,wat spinnen en verder maar zien wat er op mijn pad komt.
En er kwam iets op mijn pad.
DE TAS!
Dat zegt jullie niks maar jaren geleden was Nienke bij me op de koffie en liet ik een proeflapje zien.Nienke vond het gaaf en maakte er een tasje bij.Een hand gevilte tas.Prachtig vond ik het!
Ik heb wel 10 x bedacht wat ik er mee ging doen maar elke  keer als ik iets bedacht keurde ik het ook weer af.
De tas verdween in een bak en bleef daar jaren liggen.
Van de week heb ik de tas tevoorschijn gehaald en ben mijn plan gaan uitvoeren.Dit is hem geworden.

Een klein schapenkopje,ogen van glas en veel geiten haar erom heen.Een dikke vlecht van een heide schaap,alles geverfd met het voedsel kleurstof van Wilton.
Ik ben er helemaal blij mee.
P.S.
15 nov. word ik aan mijn linkeroog geopereerd om 10 uur in Harderwijk.Vier weken later is het andere aan de beurt .Ik weet wat me te wachten staat maar nog niet hoe ik alles ga ondervinden.Ga er zelf van uit dat het goed komt.Ik mag slapen (narcose )dus krijg er gelukkig niks van mee.









dinsdag 8 oktober 2013

even stoppen.

Lieve mensen,
Ik stop een poosje met bloggen.Ik ben erg moe en daar komt bij dat ik binnenkort aan beide ogen geopereerd moet worden.Heb nog een zicht van 35 % links en 60 % rechts .Ik krijg dus nieuwe (kunst0 lenzen.
Hopelijk kan ik daarna weer goed zien en kan ik weer lekker werken.
Ik ga nu maar wat breien.Een simpele deken denk ik.

zondag 29 september 2013

herfstheer.

Na wat gepruts om de herfstheer aan te kleden is dat heel aardig gelukt,al zeg ik het zelf.

Het verven van de pop ging niet echt goed dus liet ik Herfstheer maar gewoon wit.Hij kreeg een kieltje,een broek en een mantel.Om zijn arm een mandje met eikels,blaadjes en zonnebloemen .

Herfstheer is een gezellige Heer (niet van stand) die zijn spulletjes bij elkaar zoekt en dan gaat slapen tot het weer voorjaar is.Hoe gaaf is dat!?



maandag 23 september 2013

Herfsheer.

Na 7 dikke dames en 4 stumpers had ik het gevoel het wel in de 'vingers' te hebben en begon aan een heer.

De heer heeft een wat scheef lachje....

Maar ook grote handen en voeten! Ik heb hem zonder geraamte gevild met een simpele naald van de Xenos.

Ik wil de pruik nog verven en ga op één van mijn mislukte dikke dames eens proberen of ik de pop kan verven.
De herfstheer krijgt nog kleding van herfstblaadjes zoals ik op de haar band maakte.
lekker rommelen dus. Ik hou mijzelf wel bezig!





donderdag 12 september 2013

Stumper en de ...

Laatste dikke dames.
Wol is zulk mooi materiaal,er is zoveel van te maken geweldig gewoon!
Na 5 dikke dames vond ik ze goed genoeg.Alle vormen zijn naar mijn zin  maar wat had ik zin in iets anders.....

Het werd dit mormel die ik Stumper noem.Vijf vormpjes geprikt aan elkaar gemaakt en er een gezichtje in gemaakt!Dit vind ik gaaf!

Grappig toch?
De dikke dames...














De dames hebben mooie rondingen overal waar dames die horen te hebben.De benen en armen heb ik heel dun gelaten.





dinsdag 10 september 2013

Dikke dame 2 & 3.

Ik moet zeggen dat het niet makkelijk is om een dikke dame te maken.
het lijkt wel maar is nog niet naar mijn zin.

De armen zijn te kort en het hoofd nog te groot.Ook is het lastig om beide borsten even groot te krijgen.

De buik en billen vind ik wel goed gelukt maar die bovenbenen???


Deze rondborstige dame begint ergens op te lijken.De armen wat langer alleen te dik,het hoofd wat kleiner dat is  beter.
De bovenbenen en billen vind ik erg moeilijk om te maken.Daar moet ik nog eens flink op oefenen.Net zo lang totdat het naar mijn zin is.

Deze dames gaan straks naar de katten want het puur om te oefenen.Ik ga ze zeker niet  aan kleden Janny.Ze moeten het hebben van hun blote uitstraling!
Misschien moet ik er daarom nog wel 10 maken voor ze dat hebben.


zondag 8 september 2013

Dikke dame.

Vriendin loes vroeg of ik van wol een dikke dame kon maken....
Geen idee,ik heb het nog nooit gedaan maar wil wel een poging wagen.
Dit is de eerste poging...

Ze ziet er nog wat zielig uit maar de vormen zijn aanwezig.



Het is een leuk werkje dus ga ik er maar mee verder.
Dikke dame krijgt een dikke zus.

zaterdag 31 augustus 2013

kikker

Ik was er in het voorjaar al aan begonnen maar ik maakte steeds een fout en dan werkt  het gewoon niet.De patroontjes van Zijmaakthet zijn echt goed te breien,je moet alleen geen foutjes maken!
Sinds we op texel zitten ben ik opnieuw begonnen en dit keer gaat het als een speer...

Ik vind Kikker zo leuk dat ik er nog maar een brei want ik weet zeker dat mijn dochter deze inpikt zodra ze Kikker ziet.
Dinsdag zullen we weer thuis zijn want eindelijk zullen mijn nieuwe schoenen klaar zijn!!

zaterdag 17 augustus 2013

linoleum

Ik vind stempels maken van linoleum eigenlijk wel erg leuk en wilde er mee door gaan....Alleen had ik geen linoleum meer en wat is dat spul duur!
Voor een stukje van 30 x 30 betaal je zomaar een euro of vijf!
Ik besloot maar eens naar de plaatselijke tapijt handel te fietsen om daar eens te kijken wat ze hadden.
Toen ik de man had uitgelegd  wat ik zocht had hij wel wat voor me.Nu heb ik een mooi stuk linoleum,drie vierkanten meter voor 10 euro!Kijk daar kan ik wat mee.

Dat het een rare kleur heeft maakt mij niet uit!Als er maar een linnen achterkant aan zit.Het werkt lekker en ik heb nu voor jaren genoeg linoleum.

Mijn zoon sneed het lino in mooie tegels en manlief zaagde dun boord op maat en ik plak de lino met sterk dubbelzijdig plakband,speciaal voor vloerbedekking, op het boord.
Dus vind je linostempels maken ook leuk? Ga eens naar de tapijthandel.
Het is in elk geval een stuk goedkoper!

maandag 12 augustus 2013

Kwallen.

Mijn lino is af.Gelukkig zou ik bijna zeggen want het was veel werk!

Met Trapsuutjies textielverf en de rollers ben ik bezig om het hele dekbed te voorzien van de stempel.

Het moeten kwallen voorstellen.Kwallen????Ja ik heb iets met kwallen....
Als kind ving ik kleine kwallen in een lege melkfles en kan er uren naar kijken ik vond ze gewoon mooi!
Natuurlijk werd mij geleerd dat je er af moest blijven....Maar ik ving ze toch!Regelmatig kreeg ik een kwallenbeet en dat jeukte vooral heel erg.
Op een dag waren er hele grote kwallen in zee en kreeg ik 7 beten of steken te pakken.Ik ben er goed ziek van geweest.
Maar kwallen zijn en blijven mooie beesten.Als ik ze nu zie op het strand vang ik ze niet meer maar bekijken doe ik ze altijd...op een afstandje en in zee zwemmen doe ik niet meer.
We gaan dus onder kwallen dekbedden slapen.
de stof voor de achterkanten is geverfd en de stof voor de onderlakens ook.Morgen kan ik de lappen strijken en dan nog even naaien....
Dat ik zelf onder hoeslakens naai komt omdat ons bed maar 185 cm lang is en daar zijn echt geen lakens voor te vinden.

Met dit windje droogt het snel en kan ik lekker opschieten.


woensdag 7 augustus 2013

regen.

Echt ik ben nog nooit zo blij geweest met een lekkere regenbui!
Het geeft mij ook de kans om weer eens wat te doen.
Ik heb wel grote lappen geverfd om daar dekbed hoezen van te maken,in regenboog kleurtjes!

Zal dat niet lekker slapen als het winter is?
Het zijn nu nog lappen,ze zijn zelfs nog niet gestreken! Alleen de kussenslopen zijn klaar.
Ik ga er ook nog iets op stempelen denk ik...

Je ziet dat ik wel van een kleurtje hou!
(manlief denkt dat hij een zonnebril nodig heeft maar verder vindt hij alles prima)?

Bloemen geplukt door mijn dochter uit de pluktuin hier in het dorp!Mooi he?