donderdag 21 januari 2016

donderdag

Gisteren lekker opgeschoten met mijn werkje.

Met de naaimachine de lijnen gevolgd
en een stukje ingekleurd.

De kleuren zijn heel vaal maar worden prachtig als ik er met een penseel water en art medium over heen ga.

Wat een verschil!
Ik had 2 soorten art medium in huis en ze zijn beiden even goed.Er is geen verschil in werking maar de prijs is wel heel anders.....

Maar goed,ik ga lekker kleuren terwijl Wally haar werk doet.

( Wally is een stofzuiger die geheel zelfstandig haar werk doet)!



woensdag 20 januari 2016

woensdag

Ik ben van plan dit blog beter te gaan bij houden.
Voor mijzelf om meer structuur in mijn dag te krijgen
en om alles wat ik doe en maak op een rijtje te zetten.

Met de prachtige kleuren van de intense van Derwent op stof werken.

Materiaal en gereedschap.

Witte katoen
kleurpotloden
Art medium
penselen
gum
puntenslijper
teken potlood
passer
linialen








Ik begin met een lap stevig katoen en teken cirkels met mijn passer.
Dan met de liniaal wat lijnen om zo een mooie schaal verdeling te maken.
uit de vrije hand teken ik dan er allerlei figuurtjes in gewoon wat in mij op komt en wat ik leuk vind.
Een dunne vulling en de zelfde katoen voor de achterkant
Naaimachine in de vrije stand en alle lijnen  naaien.

Deze lap is klaar.


Hier nog wat stijf en ongewassen.


Gewassen  en droog is de lap weer lekker soepel en de kleuren zijn niet vaag geworden
Ik ben  wel tevreden met het resultaat.





zondag 17 januari 2016

Jurkjes

Met mode heb ik niks maar jurkjes draag ik graag en elke dag.
Heb er afgelopen tijd een heel stel gemaakt.

Ik begin met witte katoen om ze daarna in een mooi kleurtje te verven.


Met spiegeltjes die Ellen meebracht uit India.

Zo leuk.

Of wat borduurwerk.



Deze stof verfde ik voor het naaien.












 






donderdag 8 oktober 2015

Rose verfwerk

Ik kan het niet laten om mooi lappen te verven.....
Als er mensen zijn die een mooie lap willen hebben
verkoop ik ze graag.....
Zeg nou zelf is dit geen plaatje?







vrijdag 14 augustus 2015

Deze shibori-techniek is wel heel erg leuk









woensdag 12 augustus 2015

Allemaalkleurtjes

Daar wordt een mens toch vrolijk van....?
Ik in elk geval wel.
  Ik ben geloof ik een beetje verliefd.
 
 






Gaaf toch?


 

maandag 3 augustus 2015

Deze bloemen bloeien al jaren in mijn tuin en hebben knaloranje bloemen.
Ik wilde wel eens kijken of ik de kleur of vorm op een lapje katoen kon krijgen.

De afbeelding is niet echt goed te zien net als de gele kleur maar het is er wel!

Van dit blad had ik meer verwacht maar dat valt erg tegen.wel weer hele mooie gele vlekken.

Als ik de lappen uit de pan haal draai ik ze eerst even door mijn hand wringertje (kringloop)

Daarna zo aan de waslijn....

De prut van blaadjes zit er dan nog op.Die spoel ik er af als de lap droog is...

In een emmer regen water.Zie je hoe bruin dat water is ?De plantenprut blijft achter in de emmer die gooi ik later door een zeef en het water gaat over de oprit . Blijft die ook lekker schoon.
Wat een verschil van kleur hebben deze lappen.Ik heb ze gelijk behandeld er zitten alleen verschillende bladeren/bloemen op er toch zo verschillend.
Het maakt mijn dag weer helemaal geweldig!







zaterdag 18 april 2015

briefjes

Als ik iets hoor zie of bedenk schrijf ik dat op een briefje.Heel veel kleine papiertjes vullen mijn ruimte.
Totdat ik ze maar op een lapje naai.






Dit zijn de proeflapjes van het marmeren.