Deze shibori-techniek is wel heel erg leuk
vrijdag 14 augustus 2015
woensdag 12 augustus 2015
maandag 3 augustus 2015
Deze bloemen bloeien al jaren in mijn tuin en hebben knaloranje bloemen.
Ik wilde wel eens kijken of ik de kleur of vorm op een lapje katoen kon krijgen.
De afbeelding is niet echt goed te zien net als de gele kleur maar het is er wel!
Van dit blad had ik meer verwacht maar dat valt erg tegen.wel weer hele mooie gele vlekken.
Als ik de lappen uit de pan haal draai ik ze eerst even door mijn hand wringertje (kringloop)
Daarna zo aan de waslijn....
De prut van blaadjes zit er dan nog op.Die spoel ik er af als de lap droog is...
In een emmer regen water.Zie je hoe bruin dat water is ?De plantenprut blijft achter in de emmer die gooi ik later door een zeef en het water gaat over de oprit . Blijft die ook lekker schoon.
Wat een verschil van kleur hebben deze lappen.Ik heb ze gelijk behandeld er zitten alleen verschillende bladeren/bloemen op er toch zo verschillend.
Het maakt mijn dag weer helemaal geweldig!
Ik wilde wel eens kijken of ik de kleur of vorm op een lapje katoen kon krijgen.
De afbeelding is niet echt goed te zien net als de gele kleur maar het is er wel!
Van dit blad had ik meer verwacht maar dat valt erg tegen.wel weer hele mooie gele vlekken.
Als ik de lappen uit de pan haal draai ik ze eerst even door mijn hand wringertje (kringloop)
Daarna zo aan de waslijn....
De prut van blaadjes zit er dan nog op.Die spoel ik er af als de lap droog is...
In een emmer regen water.Zie je hoe bruin dat water is ?De plantenprut blijft achter in de emmer die gooi ik later door een zeef en het water gaat over de oprit . Blijft die ook lekker schoon.
Wat een verschil van kleur hebben deze lappen.Ik heb ze gelijk behandeld er zitten alleen verschillende bladeren/bloemen op er toch zo verschillend.
Het maakt mijn dag weer helemaal geweldig!
Labels:
verven met plantjes,
zelfgeverfde lapjes.
zaterdag 18 april 2015
briefjes
Als ik iets hoor zie of bedenk schrijf ik dat op een briefje.Heel veel kleine papiertjes vullen mijn ruimte.
Totdat ik ze maar op een lapje naai.
Dit zijn de proeflapjes van het marmeren.
Totdat ik ze maar op een lapje naai.
Dit zijn de proeflapjes van het marmeren.
Labels:
lapjes verven,
marmeren,
verdriet.
maandag 6 april 2015
Marmeren met procion.
Het gaat steeds beter.
De 2 laatste zijn met ebruverf gemaakt.De verf dringt niet door de stof heen.Dat doet de stofverf wel!
Labels:
lapjes verven,
marmeren,
zelfgeverfde lapjes.
woensdag 4 februari 2015
lapjes geverft met sneeuw en procion
nieuwe theedoeken. Ook met sneeuw...
Voor mijn nieuwe keuken.
Nog een sneeuwwerkje onder de naaimachine...
....en zo rommel ik maar door....
maandag 2 februari 2015
Ik heb een jaar lang rond gezworven
door de straten van mijn ziel.
Met een rugzak vol van heimwee en verlangen
Ik heb gedronken met mijn onrust
en gelachen met mijn pijn
Ik heb geslenterd met mijn dromen
die niet uitgekomen zijn
Ik heb een jaar lang gezworven door mijn ziel.
Ik heb een wereldreis gemaakt
door het diepst van mijn gedachten
en ik heb elke uithoek van mijn zelf bezocht
Ik heb geslapen met mijn twijfels
en gedanst met mijn geweten
Met mijn oude idealen
bij het maanlicht opgezeten
Ik heb een wereldreis gemaakt door mijn gedachten.
Ik heb een jaarlang lopen dwalen
door de kamers van mijn hart
Ook al waren die vaak
Bloedeloos en leeg
Ik heb gevochten met mijn angsten
en gefeest met mijn verlangen
Ik heb de kale witte muren
met mijn liefde volgehangen.
En nu ben ik net een paar minuten
terug van weggeweest
Ik heb mijn rugzak zomaar
in een hoek gesmeten
Het is een reis geweest
Om nooit meet te vergeten.
door de straten van mijn ziel.
Met een rugzak vol van heimwee en verlangen
Ik heb gedronken met mijn onrust
en gelachen met mijn pijn
Ik heb geslenterd met mijn dromen
die niet uitgekomen zijn
Ik heb een jaar lang gezworven door mijn ziel.
Ik heb een wereldreis gemaakt
door het diepst van mijn gedachten
en ik heb elke uithoek van mijn zelf bezocht
Ik heb geslapen met mijn twijfels
en gedanst met mijn geweten
Met mijn oude idealen
bij het maanlicht opgezeten
Ik heb een wereldreis gemaakt door mijn gedachten.
Ik heb een jaarlang lopen dwalen
door de kamers van mijn hart
Ook al waren die vaak
Bloedeloos en leeg
Ik heb gevochten met mijn angsten
en gefeest met mijn verlangen
Ik heb de kale witte muren
met mijn liefde volgehangen.
En nu ben ik net een paar minuten
terug van weggeweest
Ik heb mijn rugzak zomaar
in een hoek gesmeten
Het is een reis geweest
Om nooit meet te vergeten.
woensdag 6 augustus 2014
Ik stop ermee!
Ik ga stoppen met dit blog,kan en wil het niet meer .
Zaterdag 2 augustus trouwde onze zoon en het was een prachtig feest.De hele fam. bij elkaar en alle vrienden.mooi weer en goeie muziek.
Mijn oude papa was er bij en genoot van alles om hem heen.Om 24.00 uur bracht oudste Broer hem naar bed.
Iedereen bleef daar slapen en het was pas om 4.30 echt stil.
Zondag gingen we nog even door totdat alles op was en alles was opgeruimd .Het feest was in de hele grote tuin van schoonzus en zwager.
In de nacht van zondag/maandag is mijn grote broer in zijn eigenhuis overvallen en hebben ze hem de hersens ingeslagen om een beetje geld.Oudste Broer heeft het niet overleefd.
Hij was mijn eigen grote knuffelbeer-Broer.Hij was het die mij trooste met zijn grote lijf en in zijn sterke armen voelde ik me veilig.
Vijf maanden na het verlies van mama en manlief moet ik nu ook Broer missen.
Hoe ik dit moet aan pakken weet ik niet,heb tijd nodig,veel tijd maar allemaalkleurtjes is voor mij niet meer van toepassing!Het is eerder grijsengrauw.
Ik wil iedereen bedanken voor de steun en de liefde.
Liefs van Marrie-Jette.
Zaterdag 2 augustus trouwde onze zoon en het was een prachtig feest.De hele fam. bij elkaar en alle vrienden.mooi weer en goeie muziek.
Mijn oude papa was er bij en genoot van alles om hem heen.Om 24.00 uur bracht oudste Broer hem naar bed.
Iedereen bleef daar slapen en het was pas om 4.30 echt stil.
Zondag gingen we nog even door totdat alles op was en alles was opgeruimd .Het feest was in de hele grote tuin van schoonzus en zwager.
In de nacht van zondag/maandag is mijn grote broer in zijn eigenhuis overvallen en hebben ze hem de hersens ingeslagen om een beetje geld.Oudste Broer heeft het niet overleefd.
Hij was mijn eigen grote knuffelbeer-Broer.Hij was het die mij trooste met zijn grote lijf en in zijn sterke armen voelde ik me veilig.
Vijf maanden na het verlies van mama en manlief moet ik nu ook Broer missen.
Hoe ik dit moet aan pakken weet ik niet,heb tijd nodig,veel tijd maar allemaalkleurtjes is voor mij niet meer van toepassing!Het is eerder grijsengrauw.
Ik wil iedereen bedanken voor de steun en de liefde.
Liefs van Marrie-Jette.
donderdag 31 juli 2014
Van de lappen die met planten zijn geverfd heb ik een jurkje voor mijn schoondochter genaaid.
Ze wil hem graag zondag aan dus....
Zaterdag gaan ze trouwen,dus groot feest bij schoonzus in de tuin.
Om die reden naaide ik ook meters vlaggetjes!Een hele leuke manier om eens met eren van hopen restjes af te komen.
Hier worden zoon en dochter getrouwd....
Ik mocht achter glas meekijken.Lekker simpel toch?
Abonneren op:
Posts (Atom)