Het laatste werkje voor mijn lief.....
Beter dan een paaltje met een nummer....
Vaarwel mijn lief........
maandag 24 maart 2014
zaterdag 8 maart 2014
Zaterdag
Dank jullie wel voor alle lieve woorden.
Maandag 3 maart hebben mijn grote liefde achter moeten laten.
Het is niet te doen maar je moet!
Ik zal een poos (je) nodig hebben voor ik de dagelijkse dingen weer op pak.
Ik kook elke dus het begin is er.
Maandag 3 maart hebben mijn grote liefde achter moeten laten.
Het is niet te doen maar je moet!
Ik zal een poos (je) nodig hebben voor ik de dagelijkse dingen weer op pak.
Ik kook elke dus het begin is er.
dinsdag 25 februari 2014
woensdag 12 februari 2014
Alpaca
Vorige week belde iemand mij of ik Alpacawol wilde hebben....Natuurlijk!!!
Hij had 53 kilo voor me.....Zoveel wil ik echt niet maar ik mocht uit zoeken wat ik wilde!
Alpaca is zo mooi en zacht.Niet zo makkelijk te spinnen en heel erg vuil,maar ik heb mijn slag geslagen en kwam met 13 kilo Alpaca thuis.
Van bijna zwart tot helder wit en alle kleuren bruin.De blauwe heb ik geverfd in de magnetron.
De meeste Alpaca ga ik gebruiken om mee te vilten . Dat gaat heel goed en omdat Alpaca makkelijk vervilt heb je zo maar een lap waar je van alles mee kan maken.Trouwens het krimpt niet,zodat je echt lappen op maat kan maken voor bijv.een jasje of zo.
Ik ben een beetje aan het rommelen met het verven van wol....
Hoeveel kleurtjeskrijg ik in een streng gesponnen wol?Ik probeerde 40 gr. wol ,120 meter zo neer te leggen en te verven allemaal met voeding kleurstof. Alleen de rode kleur is niet echt goed maar de rest?
Is heel mooi!
Hij had 53 kilo voor me.....Zoveel wil ik echt niet maar ik mocht uit zoeken wat ik wilde!
Alpaca is zo mooi en zacht.Niet zo makkelijk te spinnen en heel erg vuil,maar ik heb mijn slag geslagen en kwam met 13 kilo Alpaca thuis.
Van bijna zwart tot helder wit en alle kleuren bruin.De blauwe heb ik geverfd in de magnetron.
De meeste Alpaca ga ik gebruiken om mee te vilten . Dat gaat heel goed en omdat Alpaca makkelijk vervilt heb je zo maar een lap waar je van alles mee kan maken.Trouwens het krimpt niet,zodat je echt lappen op maat kan maken voor bijv.een jasje of zo.
Ik ben een beetje aan het rommelen met het verven van wol....
Hoeveel kleurtjeskrijg ik in een streng gesponnen wol?Ik probeerde 40 gr. wol ,120 meter zo neer te leggen en te verven allemaal met voeding kleurstof. Alleen de rode kleur is niet echt goed maar de rest?
Is heel mooi!
zaterdag 18 januari 2014
Wol verven met kool-Aid.
Het leek heel leuk om wol te verven met Kool-Aid.Het zag er goed uit op de filmpjes die ik op YT zag.
Ik bestelde 20 zakjes, verschillende kleurtjes. Kool-Aid is een poeder wat opgelost in 1,8 liter water een lekker drankje moet zijn.(vooral vol met kleur,smaak en zoetstoffen dus).
Ik verfde zeven kleurtjes heel zoet!
Het lijken net suikerspinnen en zo ruikt het ook nog eens!Je wil zo iets echt niet drinken toch?Ik vind het echt tegen vallen.
Een zakje Kool-Aid kost 0.69 cent en je kan er maar 25 gr. wol mee verven dus veel te duur!
Geef mij maar de wilton kleurstof of nog beter de kleurstof van T.R.S. Asia,s fineds foods.
Voor de Wilton betaalde ik pas 1.80 voor een potje van 28 gr. bij de Jamin.3 gr. is goed voor 100 gr. wol.
De T.S.R. is nog goedkoper ,0,99 cent voor 25 gr en is nog zuiniger in gebruik .De kleuren zijn heel diep en prachtig.Nadeeltje is dat er maar 3 kleuren te krijgen zijn.Rood,geel en groen .Blauw bestaat maar is nergens te vinden in Nederland.Dat is toch jammer!!!
Maar je wie eet er iets wat helder blauw is??Wij in elk gevan niet!
Zes kleurtjes blauw Wilton laat zich goed mengen.
Groen en geel van T.R S. das toch veel leuker dan Kool-Aid?
Ik bestelde 20 zakjes, verschillende kleurtjes. Kool-Aid is een poeder wat opgelost in 1,8 liter water een lekker drankje moet zijn.(vooral vol met kleur,smaak en zoetstoffen dus).
Ik verfde zeven kleurtjes heel zoet!
Het lijken net suikerspinnen en zo ruikt het ook nog eens!Je wil zo iets echt niet drinken toch?Ik vind het echt tegen vallen.
Een zakje Kool-Aid kost 0.69 cent en je kan er maar 25 gr. wol mee verven dus veel te duur!
Geef mij maar de wilton kleurstof of nog beter de kleurstof van T.R.S. Asia,s fineds foods.
Voor de Wilton betaalde ik pas 1.80 voor een potje van 28 gr. bij de Jamin.3 gr. is goed voor 100 gr. wol.
De T.S.R. is nog goedkoper ,0,99 cent voor 25 gr en is nog zuiniger in gebruik .De kleuren zijn heel diep en prachtig.Nadeeltje is dat er maar 3 kleuren te krijgen zijn.Rood,geel en groen .Blauw bestaat maar is nergens te vinden in Nederland.Dat is toch jammer!!!
Maar je wie eet er iets wat helder blauw is??Wij in elk gevan niet!
Zes kleurtjes blauw Wilton laat zich goed mengen.
Groen en geel van T.R S. das toch veel leuker dan Kool-Aid?
zondag 12 januari 2014
lekker aan het 'rommelen'.
Een mens moet wat als je niet veel kan doen...
Mooie wol met krullen.....
Of kleine knoopjes......
en voor manlief heel veel sokken....
Eindelijk heb ik geleerd om twee sokken tegelijk op een rondbreinaald te breien vanaf de teen...
Manlief draagt het liefst eigen gebreide sokken en ik vind het wel leuk om ze te breien.
Een omslagdoek voor mij op een breiring gemaakt!Dat is een simpele manier van breien die ook nog eens lekker opschiet.
Je ziet ik verveel me niet!
Met ogen gaat het nog niet zo goed.Er is een nieuw vlies op mijn al geopereerde oog gegroeid . Mijn rechteroog wordt over twee weken gedaan en dan maar hopen dat dat wel goed gaat! De oogarts heeft me verzekert dat het helemaal goed komt dus vertrouw ik daar maar op.
Mijn jongere broer heeft het zelfde gehad en bij hem is het ook goed gekomen.
Heel veel wol spinnen en het een mooi kleurtje geven is wel heel leuk om te doen.
Of kleine knoopjes......
en voor manlief heel veel sokken....
Eindelijk heb ik geleerd om twee sokken tegelijk op een rondbreinaald te breien vanaf de teen...
Manlief draagt het liefst eigen gebreide sokken en ik vind het wel leuk om ze te breien.
Een omslagdoek voor mij op een breiring gemaakt!Dat is een simpele manier van breien die ook nog eens lekker opschiet.
Je ziet ik verveel me niet!
Met ogen gaat het nog niet zo goed.Er is een nieuw vlies op mijn al geopereerde oog gegroeid . Mijn rechteroog wordt over twee weken gedaan en dan maar hopen dat dat wel goed gaat! De oogarts heeft me verzekert dat het helemaal goed komt dus vertrouw ik daar maar op.
Mijn jongere broer heeft het zelfde gehad en bij hem is het ook goed gekomen.
Labels:
breiwerk,
verschillende soorten wol.,
wol verven,
wolenzo.
zondag 15 december 2013
Kat in boom.
Vanaf vrijdag zat er een poes bij ons in de boom een metertje of zes ,zeven hoog.
We hebben echt alles geprobeerd om het beestje eruit te krijgen ,zonder resultaat.De poes bleef lekker zitten waar hij zat.
uiteindelijk kwam de brandweer erbij en heeft de poes uit de boom gekregen.
De dappere brandweerman die de poes uit de boom haalde en de baas van de poes .(die gelijk als een speer weg rende.Hopelijk zit het poesebeest niet in een andere boom.
We hebben echt alles geprobeerd om het beestje eruit te krijgen ,zonder resultaat.De poes bleef lekker zitten waar hij zat.
uiteindelijk kwam de brandweer erbij en heeft de poes uit de boom gekregen.
Omdat er echt nooit iets gebeurd in ons rustige buurtje liep de hele straat uit om te kijken.
maandag 18 november 2013
wolletjes
Het verwerken van een ruwe schapenvacht is een heerlijk werkje.
Een paar weken geleden kocht ik een prachtige blauwe Texelaar.Dit is de laatste vuile wol.Er zitten heel veel strootjes en grasjes in en die moeten er allemaal uit!Een hele klus.
Ik ben dus druk aan het wol spinnen.Negen strengen van de blauwe Texelaar en tien strengen van twee Drentse heideschaapjes.Die heb ik uit de schaapskudde van Bennevelt.
Het verven van wol vind ik ook al zo spannend maar soms zijn de natuurlijke kleuren zo mooi!
Als proef heb er wel eentje geverfd.
Ik denk dat de blauwe heel mooi past bij het natuurlijke grijs.De wol is geverfd met de voedings kleurstof van Wilton royal blue.
De verf is zo mooi van kleur en zo makkelijk te verwerken en ook nog eens heel goedkoop!
Voor mij geen andere wol verf meer.
Een paar weken geleden kocht ik een prachtige blauwe Texelaar.Dit is de laatste vuile wol.Er zitten heel veel strootjes en grasjes in en die moeten er allemaal uit!Een hele klus.
Ik ben dus druk aan het wol spinnen.Negen strengen van de blauwe Texelaar en tien strengen van twee Drentse heideschaapjes.Die heb ik uit de schaapskudde van Bennevelt.
Het verven van wol vind ik ook al zo spannend maar soms zijn de natuurlijke kleuren zo mooi!
Als proef heb er wel eentje geverfd.
Ik denk dat de blauwe heel mooi past bij het natuurlijke grijs.De wol is geverfd met de voedings kleurstof van Wilton royal blue.
De verf is zo mooi van kleur en zo makkelijk te verwerken en ook nog eens heel goedkoop!
Voor mij geen andere wol verf meer.
Labels:
verschillende soorten wol.,
wolenzo
zaterdag 9 november 2013
Hoi,hoi.
Gisteren ben ik aan mijn linkeroog geholpen en vanmorgen ging er een nieuwe wereld voor me open!Ik zie een diepte alsof ik in een 3d film terecht gekomen ben.
De operatie is me alles mee gevallen.Niks geen pijn of zo alleen een beetje duf en suf .Nu het ander oog nog.......
De operatie is me alles mee gevallen.Niks geen pijn of zo alleen een beetje duf en suf .Nu het ander oog nog.......
donderdag 17 oktober 2013
Niks doen?
Ik kan het niet..niks doen bedoel ik.Had het me echt voorgenomen .Een beetje breien,wat spinnen en verder maar zien wat er op mijn pad komt.
En er kwam iets op mijn pad.
DE TAS!
Dat zegt jullie niks maar jaren geleden was Nienke bij me op de koffie en liet ik een proeflapje zien.Nienke vond het gaaf en maakte er een tasje bij.Een hand gevilte tas.Prachtig vond ik het!
Ik heb wel 10 x bedacht wat ik er mee ging doen maar elke keer als ik iets bedacht keurde ik het ook weer af.
De tas verdween in een bak en bleef daar jaren liggen.
Van de week heb ik de tas tevoorschijn gehaald en ben mijn plan gaan uitvoeren.Dit is hem geworden.
Een klein schapenkopje,ogen van glas en veel geiten haar erom heen.Een dikke vlecht van een heide schaap,alles geverfd met het voedsel kleurstof van Wilton.
Ik ben er helemaal blij mee.
P.S.
15 nov. word ik aan mijn linkeroog geopereerd om 10 uur in Harderwijk.Vier weken later is het andere aan de beurt .Ik weet wat me te wachten staat maar nog niet hoe ik alles ga ondervinden.Ga er zelf van uit dat het goed komt.Ik mag slapen (narcose )dus krijg er gelukkig niks van mee.
En er kwam iets op mijn pad.
DE TAS!
Dat zegt jullie niks maar jaren geleden was Nienke bij me op de koffie en liet ik een proeflapje zien.Nienke vond het gaaf en maakte er een tasje bij.Een hand gevilte tas.Prachtig vond ik het!
Ik heb wel 10 x bedacht wat ik er mee ging doen maar elke keer als ik iets bedacht keurde ik het ook weer af.
De tas verdween in een bak en bleef daar jaren liggen.
Van de week heb ik de tas tevoorschijn gehaald en ben mijn plan gaan uitvoeren.Dit is hem geworden.
Een klein schapenkopje,ogen van glas en veel geiten haar erom heen.Een dikke vlecht van een heide schaap,alles geverfd met het voedsel kleurstof van Wilton.
Ik ben er helemaal blij mee.
P.S.
15 nov. word ik aan mijn linkeroog geopereerd om 10 uur in Harderwijk.Vier weken later is het andere aan de beurt .Ik weet wat me te wachten staat maar nog niet hoe ik alles ga ondervinden.Ga er zelf van uit dat het goed komt.Ik mag slapen (narcose )dus krijg er gelukkig niks van mee.
dinsdag 8 oktober 2013
even stoppen.
Lieve mensen,
Ik stop een poosje met bloggen.Ik ben erg moe en daar komt bij dat ik binnenkort aan beide ogen geopereerd moet worden.Heb nog een zicht van 35 % links en 60 % rechts .Ik krijg dus nieuwe (kunst0 lenzen.
Hopelijk kan ik daarna weer goed zien en kan ik weer lekker werken.
Ik ga nu maar wat breien.Een simpele deken denk ik.
Ik stop een poosje met bloggen.Ik ben erg moe en daar komt bij dat ik binnenkort aan beide ogen geopereerd moet worden.Heb nog een zicht van 35 % links en 60 % rechts .Ik krijg dus nieuwe (kunst0 lenzen.
Hopelijk kan ik daarna weer goed zien en kan ik weer lekker werken.
Ik ga nu maar wat breien.Een simpele deken denk ik.
zondag 29 september 2013
herfstheer.
Na wat gepruts om de herfstheer aan te kleden is dat heel aardig gelukt,al zeg ik het zelf.
Het verven van de pop ging niet echt goed dus liet ik Herfstheer maar gewoon wit.Hij kreeg een kieltje,een broek en een mantel.Om zijn arm een mandje met eikels,blaadjes en zonnebloemen .
Herfstheer is een gezellige Heer (niet van stand) die zijn spulletjes bij elkaar zoekt en dan gaat slapen tot het weer voorjaar is.Hoe gaaf is dat!?
Het verven van de pop ging niet echt goed dus liet ik Herfstheer maar gewoon wit.Hij kreeg een kieltje,een broek en een mantel.Om zijn arm een mandje met eikels,blaadjes en zonnebloemen .
Herfstheer is een gezellige Heer (niet van stand) die zijn spulletjes bij elkaar zoekt en dan gaat slapen tot het weer voorjaar is.Hoe gaaf is dat!?
maandag 23 september 2013
Herfsheer.
Na 7 dikke dames en 4 stumpers had ik het gevoel het wel in de 'vingers' te hebben en begon aan een heer.
De heer heeft een wat scheef lachje....
Maar ook grote handen en voeten! Ik heb hem zonder geraamte gevild met een simpele naald van de Xenos.
Ik wil de pruik nog verven en ga op één van mijn mislukte dikke dames eens proberen of ik de pop kan verven.
De herfstheer krijgt nog kleding van herfstblaadjes zoals ik op de haar band maakte.
lekker rommelen dus. Ik hou mijzelf wel bezig!
De heer heeft een wat scheef lachje....
Maar ook grote handen en voeten! Ik heb hem zonder geraamte gevild met een simpele naald van de Xenos.
Ik wil de pruik nog verven en ga op één van mijn mislukte dikke dames eens proberen of ik de pop kan verven.
De herfstheer krijgt nog kleding van herfstblaadjes zoals ik op de haar band maakte.
lekker rommelen dus. Ik hou mijzelf wel bezig!
Labels:
vilten met een naald.
donderdag 12 september 2013
Stumper en de ...
Laatste dikke dames.
Wol is zulk mooi materiaal,er is zoveel van te maken geweldig gewoon!
Na 5 dikke dames vond ik ze goed genoeg.Alle vormen zijn naar mijn zin maar wat had ik zin in iets anders.....
Het werd dit mormel die ik Stumper noem.Vijf vormpjes geprikt aan elkaar gemaakt en er een gezichtje in gemaakt!Dit vind ik gaaf!
Grappig toch?
De dikke dames...
De dames hebben mooie rondingen overal waar dames die horen te hebben.De benen en armen heb ik heel dun gelaten.
Wol is zulk mooi materiaal,er is zoveel van te maken geweldig gewoon!
Na 5 dikke dames vond ik ze goed genoeg.Alle vormen zijn naar mijn zin maar wat had ik zin in iets anders.....
Het werd dit mormel die ik Stumper noem.Vijf vormpjes geprikt aan elkaar gemaakt en er een gezichtje in gemaakt!Dit vind ik gaaf!
Grappig toch?
De dikke dames...
De dames hebben mooie rondingen overal waar dames die horen te hebben.De benen en armen heb ik heel dun gelaten.
Labels:
vilten met een naald.
Abonneren op:
Posts (Atom)