Ik was er in het voorjaar al aan begonnen maar ik maakte steeds een fout en dan werkt het gewoon niet.De patroontjes van Zijmaakthet zijn echt goed te breien,je moet alleen geen foutjes maken!
Sinds we op texel zitten ben ik opnieuw begonnen en dit keer gaat het als een speer...
Ik vind Kikker zo leuk dat ik er nog maar een brei want ik weet zeker dat mijn dochter deze inpikt zodra ze Kikker ziet.
Dinsdag zullen we weer thuis zijn want eindelijk zullen mijn nieuwe schoenen klaar zijn!!
zaterdag 31 augustus 2013
zaterdag 17 augustus 2013
linoleum
Ik vind stempels maken van linoleum eigenlijk wel erg leuk en wilde er mee door gaan....Alleen had ik geen linoleum meer en wat is dat spul duur!
Voor een stukje van 30 x 30 betaal je zomaar een euro of vijf!
Ik besloot maar eens naar de plaatselijke tapijt handel te fietsen om daar eens te kijken wat ze hadden.
Toen ik de man had uitgelegd wat ik zocht had hij wel wat voor me.Nu heb ik een mooi stuk linoleum,drie vierkanten meter voor 10 euro!Kijk daar kan ik wat mee.
Dat het een rare kleur heeft maakt mij niet uit!Als er maar een linnen achterkant aan zit.Het werkt lekker en ik heb nu voor jaren genoeg linoleum.
Mijn zoon sneed het lino in mooie tegels en manlief zaagde dun boord op maat en ik plak de lino met sterk dubbelzijdig plakband,speciaal voor vloerbedekking, op het boord.
Dus vind je linostempels maken ook leuk? Ga eens naar de tapijthandel.
Het is in elk geval een stuk goedkoper!
Voor een stukje van 30 x 30 betaal je zomaar een euro of vijf!
Ik besloot maar eens naar de plaatselijke tapijt handel te fietsen om daar eens te kijken wat ze hadden.
Toen ik de man had uitgelegd wat ik zocht had hij wel wat voor me.Nu heb ik een mooi stuk linoleum,drie vierkanten meter voor 10 euro!Kijk daar kan ik wat mee.
Dat het een rare kleur heeft maakt mij niet uit!Als er maar een linnen achterkant aan zit.Het werkt lekker en ik heb nu voor jaren genoeg linoleum.
Mijn zoon sneed het lino in mooie tegels en manlief zaagde dun boord op maat en ik plak de lino met sterk dubbelzijdig plakband,speciaal voor vloerbedekking, op het boord.
Dus vind je linostempels maken ook leuk? Ga eens naar de tapijthandel.
Het is in elk geval een stuk goedkoper!
maandag 12 augustus 2013
Kwallen.
Mijn lino is af.Gelukkig zou ik bijna zeggen want het was veel werk!
Met Trapsuutjies textielverf en de rollers ben ik bezig om het hele dekbed te voorzien van de stempel.
Het moeten kwallen voorstellen.Kwallen????Ja ik heb iets met kwallen....
Als kind ving ik kleine kwallen in een lege melkfles en kan er uren naar kijken ik vond ze gewoon mooi!
Natuurlijk werd mij geleerd dat je er af moest blijven....Maar ik ving ze toch!Regelmatig kreeg ik een kwallenbeet en dat jeukte vooral heel erg.
Op een dag waren er hele grote kwallen in zee en kreeg ik 7 beten of steken te pakken.Ik ben er goed ziek van geweest.
Maar kwallen zijn en blijven mooie beesten.Als ik ze nu zie op het strand vang ik ze niet meer maar bekijken doe ik ze altijd...op een afstandje en in zee zwemmen doe ik niet meer.
We gaan dus onder kwallen dekbedden slapen.
de stof voor de achterkanten is geverfd en de stof voor de onderlakens ook.Morgen kan ik de lappen strijken en dan nog even naaien....
Dat ik zelf onder hoeslakens naai komt omdat ons bed maar 185 cm lang is en daar zijn echt geen lakens voor te vinden.
Met dit windje droogt het snel en kan ik lekker opschieten.
Met Trapsuutjies textielverf en de rollers ben ik bezig om het hele dekbed te voorzien van de stempel.
Het moeten kwallen voorstellen.Kwallen????Ja ik heb iets met kwallen....
Als kind ving ik kleine kwallen in een lege melkfles en kan er uren naar kijken ik vond ze gewoon mooi!
Natuurlijk werd mij geleerd dat je er af moest blijven....Maar ik ving ze toch!Regelmatig kreeg ik een kwallenbeet en dat jeukte vooral heel erg.
Op een dag waren er hele grote kwallen in zee en kreeg ik 7 beten of steken te pakken.Ik ben er goed ziek van geweest.
Maar kwallen zijn en blijven mooie beesten.Als ik ze nu zie op het strand vang ik ze niet meer maar bekijken doe ik ze altijd...op een afstandje en in zee zwemmen doe ik niet meer.
We gaan dus onder kwallen dekbedden slapen.
de stof voor de achterkanten is geverfd en de stof voor de onderlakens ook.Morgen kan ik de lappen strijken en dan nog even naaien....
Dat ik zelf onder hoeslakens naai komt omdat ons bed maar 185 cm lang is en daar zijn echt geen lakens voor te vinden.
Met dit windje droogt het snel en kan ik lekker opschieten.
Labels:
lapjes verven,
linolieum
woensdag 7 augustus 2013
regen.
Echt ik ben nog nooit zo blij geweest met een lekkere regenbui!
Het geeft mij ook de kans om weer eens wat te doen.
Ik heb wel grote lappen geverfd om daar dekbed hoezen van te maken,in regenboog kleurtjes!
Zal dat niet lekker slapen als het winter is?
Het zijn nu nog lappen,ze zijn zelfs nog niet gestreken! Alleen de kussenslopen zijn klaar.
Ik ga er ook nog iets op stempelen denk ik...
Je ziet dat ik wel van een kleurtje hou!
(manlief denkt dat hij een zonnebril nodig heeft maar verder vindt hij alles prima)?
Bloemen geplukt door mijn dochter uit de pluktuin hier in het dorp!Mooi he?
Het geeft mij ook de kans om weer eens wat te doen.
Ik heb wel grote lappen geverfd om daar dekbed hoezen van te maken,in regenboog kleurtjes!
Zal dat niet lekker slapen als het winter is?
Het zijn nu nog lappen,ze zijn zelfs nog niet gestreken! Alleen de kussenslopen zijn klaar.
Ik ga er ook nog iets op stempelen denk ik...
Je ziet dat ik wel van een kleurtje hou!
(manlief denkt dat hij een zonnebril nodig heeft maar verder vindt hij alles prima)?
Bloemen geplukt door mijn dochter uit de pluktuin hier in het dorp!Mooi he?
Labels:
lapjes verven,
linolieum
donderdag 18 juli 2013
woensdag 10 juli 2013
de dag erna
Gisteren was het vrij warm en moest ik de lap toch regelmatig nat spuiten...
Ook heb ik nog een flinke hand grof zout gestrooid en toen moest ik weer wachten....Lekker slapen en....
Na een ontbijtje en 2 bakjes koffie mocht ik van mijzelf gaan kijken.
Al het zout is gesmolten en ik vind de lap gewoon prachtig!
De lap aan de waslijn gehangen en met de tuinslang erop..
(Mijn poezenbeest heeft over de lap gelopen.)
na een flinke spuitbeurt gaat de lap in de wasmachine met een beetje fijnwasmiddel en mijn eigen gemaakte fixeermiddel en daarna weer aan de waslijn.
Dit is dus het resultaat van mijn werk en omdat de lap dubbel lag heb ik gelijk een voor en achterkant!
Ik vind de lap mooi!
Ook heb ik nog een flinke hand grof zout gestrooid en toen moest ik weer wachten....Lekker slapen en....
Na een ontbijtje en 2 bakjes koffie mocht ik van mijzelf gaan kijken.
Al het zout is gesmolten en ik vind de lap gewoon prachtig!
De lap aan de waslijn gehangen en met de tuinslang erop..
(Mijn poezenbeest heeft over de lap gelopen.)
na een flinke spuitbeurt gaat de lap in de wasmachine met een beetje fijnwasmiddel en mijn eigen gemaakte fixeermiddel en daarna weer aan de waslijn.
Dit is dus het resultaat van mijn werk en omdat de lap dubbel lag heb ik gelijk een voor en achterkant!
Ik vind de lap mooi!
dinsdag 9 juli 2013
zeep,zon en zout.
Vanmorgen vroeg ben ik al begonnen...
Onder een afdak in mijn tuin heeft manlief een grote tafel voor me gemaakt omdat ik een paar grote lappen wilde verven.Eerder had ik dat op de keukentafel gedaan maar dat was geen goed plan....De lap was prachtig maar de verf zat op meer plaatsen dan alleen op de lap !!!
Dus met dit mooie weer maar lekker buiten aan het werk.
Deze lap had ik al eerder geverfd maar er zat te weinig kleur in.Dus verf ik hem gewoon nog eens.
Eerst maak ik de lap kleddernat met mijn zeep en gooi ik de verf erop,gewoon een beetje mikken.
Ik zorg ervoor dat de lap goed nat is want ik wil dat de verf aan de wandel gaat.
Als de lap genoeg verf en vocht heeft strooi ik er droge soda ash over en even later een hand vol grof zout.
Dan komt het moeilijkste .....wachten....
Ik neem wel zo nu en dan een foto om te zien hoe de verf door de lap heen zwerft,heel spannend!
Nu laat ik de lap tot morgen zo liggen.....en dat vind ik heel moeilijk.....ik mag de lap van mijzelf niet meer aanraken en er dus niks mee doen.
Behalve als het erg warm wordt een beetje natspuiten,het moet niet te snel drogen.
dus morgen meer......
Onder een afdak in mijn tuin heeft manlief een grote tafel voor me gemaakt omdat ik een paar grote lappen wilde verven.Eerder had ik dat op de keukentafel gedaan maar dat was geen goed plan....De lap was prachtig maar de verf zat op meer plaatsen dan alleen op de lap !!!
Dus met dit mooie weer maar lekker buiten aan het werk.
Deze lap had ik al eerder geverfd maar er zat te weinig kleur in.Dus verf ik hem gewoon nog eens.
Eerst maak ik de lap kleddernat met mijn zeep en gooi ik de verf erop,gewoon een beetje mikken.
Ik zorg ervoor dat de lap goed nat is want ik wil dat de verf aan de wandel gaat.
Als de lap genoeg verf en vocht heeft strooi ik er droge soda ash over en even later een hand vol grof zout.
Dan komt het moeilijkste .....wachten....
Ik neem wel zo nu en dan een foto om te zien hoe de verf door de lap heen zwerft,heel spannend!
Nu laat ik de lap tot morgen zo liggen.....en dat vind ik heel moeilijk.....ik mag de lap van mijzelf niet meer aanraken en er dus niks mee doen.
Behalve als het erg warm wordt een beetje natspuiten,het moet niet te snel drogen.
dus morgen meer......
donderdag 4 juli 2013
hoi
Het schiet niet echt op maar het houd me van de straat....
Ik krijg er steeds meer schik van en ga gewoon lekker door.
Ik krijg er steeds meer schik van en ga gewoon lekker door.
donderdag 27 juni 2013
Heerlijk gerommel...
Dat is waar ik mee bezig ben...
Het is lastig heel lastig om van de blokken een geheel te maken.Echt mooi vind ik het ook niet!Ik ga er maar van uit dat het een goed leer moment is....
Eigenlijk is het mijn eigen schuld want ik rommel maar wat aan.
Ik ga dapper door!
Het is lastig heel lastig om van de blokken een geheel te maken.Echt mooi vind ik het ook niet!Ik ga er maar van uit dat het een goed leer moment is....
Eigenlijk is het mijn eigen schuld want ik rommel maar wat aan.
Ik ga dapper door!
Labels:
diatomee,
knipsel.,
lapjes verven
woensdag 26 juni 2013
De zoutstrooier.
Ik was er al een poosje naar op zoek..!Een simpel busje waar ik droge soda Ash en een beetje droge rijst in kan doen.Je gaat naar de Hema,geen zoutstrooier.De blokker dan?Ze verkopen van alles,meest dingen die een mens niet nodig heeft maar geen zoutstrooier.Zo kwam ik in tig winkels op zoek naar dat simpele busje maar nergens een zout strooier
Een leeg kruiden potje deed dienst maar jammer genoeg viel het dekseltje er regelmatig af!Andere potjes hadden allemaal veel te grote gaten....
Ach ik rommel maar wat aan....Vanmorgen ging ik maar eens naar de kookwinkel.Daar zullen ze er toch wel een hebben?Een heel schap vol zelfs!Allemaal heel trendy en hip en duur!!!Maar jammer genoeg niet eentje die ik wilde hebben . Het waren allemaal molens voor grof zout!
Gek werd ik er van mijn leven werd beheert door een simpele zoutstrooier!
Op weg naar huis wilde ik nog een poging wagen in de plaatselijke kringloop en daar stond die.Precies de bus die ik nodig had.
Nu staat de bus mooi te wezen naast mijn grote zoutstrooier die ik in de keuken gebruik.....en het mooie is dat het ding maar 80 cent koste en hij is nog nieuw ook.Kan ik weer rustig slapen vannacht!
wat kan het leven toch heerlijk zijn!
Een leeg kruiden potje deed dienst maar jammer genoeg viel het dekseltje er regelmatig af!Andere potjes hadden allemaal veel te grote gaten....
Ach ik rommel maar wat aan....Vanmorgen ging ik maar eens naar de kookwinkel.Daar zullen ze er toch wel een hebben?Een heel schap vol zelfs!Allemaal heel trendy en hip en duur!!!Maar jammer genoeg niet eentje die ik wilde hebben . Het waren allemaal molens voor grof zout!
Gek werd ik er van mijn leven werd beheert door een simpele zoutstrooier!
Op weg naar huis wilde ik nog een poging wagen in de plaatselijke kringloop en daar stond die.Precies de bus die ik nodig had.
Nu staat de bus mooi te wezen naast mijn grote zoutstrooier die ik in de keuken gebruik.....en het mooie is dat het ding maar 80 cent koste en hij is nog nieuw ook.Kan ik weer rustig slapen vannacht!
wat kan het leven toch heerlijk zijn!
dinsdag 18 juni 2013
een mens is er maar druk mee.....
Ik vind ze allemaal prachtig!Maar mijn grijze cellen kraken.....Want hoe maak ik van al dat moois een geheel?
Ik vind ze allemaal prachtig!Maar mijn grijze cellen kraken.....Want hoe maak ik van al dat moois een geheel?
Labels:
diatomee,
knipsel.,
lapjes verven .
dinsdag 11 juni 2013
Bedankt voor alle adviezen !Ik ben er nog niet uit maar bij de opbouw van mijn Diatomeeen (er moeten 2 puntjes op de 3de e maar ik ben ze kwijt!!!??) komen ze wel een keer aan bod.
Ik ben inmiddels zover...
Het zit nog niet echt aan elkaar dat doe ik pas als het me echt bevalt.
Uit deze lap knipte ik deze bloemen....
Mooi hoe de lap verandert met een beetje knippen en naaien.
Tot nu toe ben ik erg tevreden met dit werk.
Ik ben inmiddels zover...
Het zit nog niet echt aan elkaar dat doe ik pas als het me echt bevalt.
Uit deze lap knipte ik deze bloemen....
Mooi hoe de lap verandert met een beetje knippen en naaien.
Tot nu toe ben ik erg tevreden met dit werk.
Labels:
diatomee,
knipsel.,
lapjes verven .
maandag 3 juni 2013
deze....?
of deze....?
Denk vooral mee!Het kan ook best zo zijn dat het uiteindelijk nog een ander wordt.
of deze....?
Denk vooral mee!Het kan ook best zo zijn dat het uiteindelijk nog een ander wordt.
Labels:
knipsel.,
lapjes verven diatomee
donderdag 30 mei 2013
Antwoord op een aantal vragen.
Ik begin met een lap van 60 cm x 240 cm.,die ik in vieren vouw.Ik smeer er met mijn handen een laagje vloeibare (zelf gemaakte) olijfzeep op,Eerst op 2 lagen en dan op de 4 lagen stof.Als het goed is dan is de lap nat en heel glad.Niet kletsnat,gewoon nat!Dan verf ik een bullseye in verschillende kleuren..\Door de zeep vloeit de verf heel langzaam in elkaar over .Ik strooi er dan Soda-Ash over en met een plantenspuit maak ik het echt kleddernat.Laat de lap een nachtje rusten en spoel de volgende dag de hele handel uit.
Bij de ene lap verf ik van heel zacht geel naar rood en bij de ander juist andersom.
Bij deze lap heb ik bewust ruimte tussen de kleuren gelaten en de verf samen met de verf zijn eigen weg kunnen zoeken.Heel spannend vind ik.
Bij deze heb ik eerst cirkels in de onderlap genaaid,met garen in de kleuren van de lap.Daarna de uitgeknipte vorm er op genaaid.De doorsnee is nu 50 cm en ook niet mooi rond maar dat is ook wat ik wil.Op een of andere manier wil ik ze aan elkaar maken maar ik moet nog uitvogelen hoe ik dat ga doen.
Knippen is veel werk maar met een goede schaar valt dat erg mee.
Ik gebruik al jaren dit schaartje van fiskars.Een echte aanrader!
Ik begin met een lap van 60 cm x 240 cm.,die ik in vieren vouw.Ik smeer er met mijn handen een laagje vloeibare (zelf gemaakte) olijfzeep op,Eerst op 2 lagen en dan op de 4 lagen stof.Als het goed is dan is de lap nat en heel glad.Niet kletsnat,gewoon nat!Dan verf ik een bullseye in verschillende kleuren..\Door de zeep vloeit de verf heel langzaam in elkaar over .Ik strooi er dan Soda-Ash over en met een plantenspuit maak ik het echt kleddernat.Laat de lap een nachtje rusten en spoel de volgende dag de hele handel uit.
Bij de ene lap verf ik van heel zacht geel naar rood en bij de ander juist andersom.
Bij deze lap heb ik bewust ruimte tussen de kleuren gelaten en de verf samen met de verf zijn eigen weg kunnen zoeken.Heel spannend vind ik.
Bij deze heb ik eerst cirkels in de onderlap genaaid,met garen in de kleuren van de lap.Daarna de uitgeknipte vorm er op genaaid.De doorsnee is nu 50 cm en ook niet mooi rond maar dat is ook wat ik wil.Op een of andere manier wil ik ze aan elkaar maken maar ik moet nog uitvogelen hoe ik dat ga doen.
Knippen is veel werk maar met een goede schaar valt dat erg mee.
Ik gebruik al jaren dit schaartje van fiskars.Een echte aanrader!
Labels:
lapjes verven diatomee,
workshop,
zeepverven
woensdag 29 mei 2013
Diatomee
Beetje verven....
Beetje knippen en naaien.
Is leuk toch?Mijn eigen eencellige kiezelwier.Volgens wikipedia is deze diatomee 10 tot 100 micrometer groot of klein.
Beetje knippen en naaien.
Is leuk toch?Mijn eigen eencellige kiezelwier.Volgens wikipedia is deze diatomee 10 tot 100 micrometer groot of klein.
Labels:
diatomee,
lapjes verven,
zeepverven
donderdag 23 mei 2013
zoet?
Op Texel vond ik een groot stuk zacht geel verlours de panne.Gewoon op de rommelmarkt.Ik was er blij mee want ik wilde eens proberen om het zelf te verven en dat lukte!
samen met allerlei enge lapjes die ik verzameld had in de loop der jaren.
Alles werd op elkaar gestapeld en vast genaaid...
Er zit werkelijk van alles in.Verschillende kleurtjes lutrador in kleurtjes die ik nog had uit de tijd van dreameline,stukjes vitrage en angelina en organza.Behalve de verlours heb ik niks gekocht,gewoon de dingen gebruikt die ik al in huis had.
Ik moet het ding alleen nog even afwerken.....en dan? Ga ik er nog een maken!Ben mijn eigen stijl aan het ontwikkelen.
Is (tussen de buien door) Klaar!
samen met allerlei enge lapjes die ik verzameld had in de loop der jaren.
Alles werd op elkaar gestapeld en vast genaaid...
Er zit werkelijk van alles in.Verschillende kleurtjes lutrador in kleurtjes die ik nog had uit de tijd van dreameline,stukjes vitrage en angelina en organza.Behalve de verlours heb ik niks gekocht,gewoon de dingen gebruikt die ik al in huis had.
Ik moet het ding alleen nog even afwerken.....en dan? Ga ik er nog een maken!Ben mijn eigen stijl aan het ontwikkelen.
Is (tussen de buien door) Klaar!
Abonneren op:
Posts (Atom)