Zo leuk om te doen.Dit keer wilde ik eens een ronde maken.
Er was wel een klein probleempje...
Ik had 3 lagen vlies genomen en dat was er echt een te veel.Ik kwam er bijna niet door heen.
Maar met een verf afbrander kom je overal door heen!Zelfs iets te goed...
Toch vind ik het wel geslaagd alleen nog niet goed genoeg.
Nu moet ik er nog een keer eentje maken....en dat vind ik helemaal niet erg!
maandag 22 april 2013
zaterdag 20 april 2013
Velour de panne.
Eigenlijk hou ik niet van synthetische stoffen maar dit vond ik zo gaaf dat ik mee gewerkt heb.
Ik heb zomaar heel veel stukjes geknipt en op het vlies geplakt waar ik nog een 200 meter van heb liggen.(Als iemand een stuk wil hebben,geef dan even een gil.)Dat vlies had ik trouwens eerst geverfd .Ik heb nog een bak met stukjes organza en ander onduidelijk spul en alles ging erop.Daarna naaien,vooral zorgen dat alle stukjes met elkaar verbonden zijn.Ik dacht genoeg garen te hebben maar juist zwart katoen had ik niet De Hema gelukkig wel.
Na het naaien komt het leukste...Alles wegbranden!
Gelukkig was het mooi weer dus dat kon mooi buiten.
Bij deze proeflap kan ik goed zien hoe ver ik kan gaan.Soms heb ik wel 3 lagen stof op elkaar en dat wil best,geeft ook een mooi resultaat.Sommige stofjes branden niet weg en andere te snel.Het zit er allemaal in.
Nu ga ik proberen om een echt mooie te maken.Ik vind het helemaal te gek!
Nog even dit....Het is niet mijn idee hoor!Via via kwam ik op een one-line tutorial van Susan Lenz...
http://artbysusanlenz.blogspot.nl/2007/07/how-to-make-in-box.html
Ik heb zomaar heel veel stukjes geknipt en op het vlies geplakt waar ik nog een 200 meter van heb liggen.(Als iemand een stuk wil hebben,geef dan even een gil.)Dat vlies had ik trouwens eerst geverfd .Ik heb nog een bak met stukjes organza en ander onduidelijk spul en alles ging erop.Daarna naaien,vooral zorgen dat alle stukjes met elkaar verbonden zijn.Ik dacht genoeg garen te hebben maar juist zwart katoen had ik niet De Hema gelukkig wel.
Na het naaien komt het leukste...Alles wegbranden!
Gelukkig was het mooi weer dus dat kon mooi buiten.
Bij deze proeflap kan ik goed zien hoe ver ik kan gaan.Soms heb ik wel 3 lagen stof op elkaar en dat wil best,geeft ook een mooi resultaat.Sommige stofjes branden niet weg en andere te snel.Het zit er allemaal in.
Nog even dit....Het is niet mijn idee hoor!Via via kwam ik op een one-line tutorial van Susan Lenz...
http://artbysusanlenz.blogspot.nl/2007/07/how-to-make-in-box.html
Labels:
kleine techniekjes,
velour de panne.
zondag 14 april 2013
Nog meer lapjes en een nieuw werkje
Eindelijk voorjaar en dus gelijk de was naar buiten!
Deze horen er nog bij.
21 grote lappen.
maar omdat het zulk mooi weer was ben ik hier mee aan de slag gegaan.
Wat stinkt dat zeg ...als je met een soldeerbout wat stukjes wegsmelt.
Ik ga het toch nog weer anders doen,het is nog niet naar mijn zin.
Deze horen er nog bij.
21 grote lappen.
maar omdat het zulk mooi weer was ben ik hier mee aan de slag gegaan.
Wat stinkt dat zeg ...als je met een soldeerbout wat stukjes wegsmelt.
Ik ga het toch nog weer anders doen,het is nog niet naar mijn zin.
vrijdag 12 april 2013
transparantie
Helemaal leuk vond ik de transparante werken die ik hier en daar tegen kwam.
Al zoekende kwam ik op de site van Susan Lens en zag daar wel hele mooie dingen.
Eens kijken wat ik in huis had om een klein werkje te maken.Natuurlijk heb ik een hoop zooi en daar moest het maar mee.
Ik verfde een stukje dik lutrador,knipte wat stukjes gekleurd lint wat tule en andere dingetjes waar van ik de naam niet weet en ging dapper aan het naaien.
Dit zou een goed leermoment zijn,ik heb immers geen flauw idee hoe het zou worden als ik wat ga wegbranden.
Eigenlijk zou ik nog verder naaien maar ik heb te veel verf gebruikt want mij hele spoelhuisje was oranje!
Al die fijne poeder is volgens mij niet zo lekker voor je naaimachien.
Leermoment 1 veel minder verf gebruiken!
Een soldeerbout kan ik niet vinden maar met een hotgun zou het toch wel lukken?
Dat was ook zo maar met een soldeerbout kan je denk ik mooie gaatjes maken.
Het hele werkje is maar 10 x 5 cm.en ik kan goed zien wat ik de volgende keer anders moet doen.
Want ik ga het zeker nog eens doen.Het is een heel leuk en vooral mooi werk.Ik zie me zoiets wel voor het raam hangen.
Al zoekende kwam ik op de site van Susan Lens en zag daar wel hele mooie dingen.
Eens kijken wat ik in huis had om een klein werkje te maken.Natuurlijk heb ik een hoop zooi en daar moest het maar mee.
Ik verfde een stukje dik lutrador,knipte wat stukjes gekleurd lint wat tule en andere dingetjes waar van ik de naam niet weet en ging dapper aan het naaien.
Dit zou een goed leermoment zijn,ik heb immers geen flauw idee hoe het zou worden als ik wat ga wegbranden.
Eigenlijk zou ik nog verder naaien maar ik heb te veel verf gebruikt want mij hele spoelhuisje was oranje!
Al die fijne poeder is volgens mij niet zo lekker voor je naaimachien.
Leermoment 1 veel minder verf gebruiken!
Een soldeerbout kan ik niet vinden maar met een hotgun zou het toch wel lukken?
Dat was ook zo maar met een soldeerbout kan je denk ik mooie gaatjes maken.
Het hele werkje is maar 10 x 5 cm.en ik kan goed zien wat ik de volgende keer anders moet doen.
Want ik ga het zeker nog eens doen.Het is een heel leuk en vooral mooi werk.Ik zie me zoiets wel voor het raam hangen.
Labels:
kleine techniekjes,
velour de panne.
woensdag 10 april 2013
serie G.
Dit is voorlopig de laatste.Ik heb nu 7 x 56 lapjes geverfd in 49 kleuren.Elk met 8 gradaties.Ik kan dus even vooruit!
Deze keer is het wel gelukt om van geel naar paars te verven,zoals je ziet. Ik ben erg blij met al deze kleurtjes.Eigenlijk had ik 10 series willen verven,de stof ligt klaar maar daar ga ik toch andere kleuren mee verven.Lekkere knalkleurtjes want schaduwkleuren heb ik nu echt genoeg!
Ik heb nog geen plannen met de stofjes maar ik wilde dit al jaren doen,gewoon om te kijken hoe het zal worden en puur voor de heb!
Deze keer is het wel gelukt om van geel naar paars te verven,zoals je ziet. Ik ben erg blij met al deze kleurtjes.Eigenlijk had ik 10 series willen verven,de stof ligt klaar maar daar ga ik toch andere kleuren mee verven.Lekkere knalkleurtjes want schaduwkleuren heb ik nu echt genoeg!
Ik heb nog geen plannen met de stofjes maar ik wilde dit al jaren doen,gewoon om te kijken hoe het zal worden en puur voor de heb!
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400
maandag 8 april 2013
Serie F.
Van geel naar paars.Dat was de bedoeling.....Ik was even vergeten dat alleen zuiveren kleuren rood en blauw tot paars te mengen zijn......
Ik wilde de nieuwe rood,Scarlet,gebruiken.Toen ik de proeflappen verfde met Scarlet dacht ik al dat die kleur niet 100 % zuiver was.Om het daarna gewoon te vergeten.
Ik nam voor deze serie 100 % goudgeel en als tegen kleur dus 50 % Turq.en 50 % rood (Scarlet)..
Bij het proefstukje was het gelijk bruin,heel erg bruin!Ik wilde eigenlijk niet verder verven maar bedacht later dat bruin best een lastige kleur is ...dus bruin.
Het werd steeds mooier,kijk maar....
Er zitten zulke prachtige bruinen tussen...
Twee dagen geleden ben ik opnieuw begonnen met geel en paars.Ik heb ze net uitgespoeld en het ziet er gaaf uit!
Ik moet ze alleen nog maar even in de wasmachine spoelen,uitzoeken,strijken en labelen.
Ik wilde de nieuwe rood,Scarlet,gebruiken.Toen ik de proeflappen verfde met Scarlet dacht ik al dat die kleur niet 100 % zuiver was.Om het daarna gewoon te vergeten.
Ik nam voor deze serie 100 % goudgeel en als tegen kleur dus 50 % Turq.en 50 % rood (Scarlet)..
Bij het proefstukje was het gelijk bruin,heel erg bruin!Ik wilde eigenlijk niet verder verven maar bedacht later dat bruin best een lastige kleur is ...dus bruin.
Het werd steeds mooier,kijk maar....
Er zitten zulke prachtige bruinen tussen...
Twee dagen geleden ben ik opnieuw begonnen met geel en paars.Ik heb ze net uitgespoeld en het ziet er gaaf uit!
Ik moet ze alleen nog maar even in de wasmachine spoelen,uitzoeken,strijken en labelen.
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400
vrijdag 5 april 2013
Indigo.
Volgens mij de sterkste kleur die er is.
Ik begon met Turquoise en eindigde met Indigo.
De laatste 3 rijtjes had ik niet hoeven verven.Ze zijn zo goed als gelijk.
Het is lastig te zien op de foto maar in de eerste rijtjes is Turq. duidelijk aanwezig.
Ik begon met Turquoise en eindigde met Indigo.
De laatste 3 rijtjes had ik niet hoeven verven.Ze zijn zo goed als gelijk.
Het is lastig te zien op de foto maar in de eerste rijtjes is Turq. duidelijk aanwezig.
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400.
woensdag 3 april 2013
Lapjes verven.
Ik vind het leuk,heel leuk maar er zit veel werk in...
Je moet zorgen dat je veel stof hebt,echt veel!
Een aantal goede rollen poplin.Ik gebruik voor 1 serie 4 meter stof.Dan heb ik 60 lapjes.Ik wil er minstens 10 verven dus 600 lapjes!Dus 1 rol is al te weinig.
Al die lapjes moeten ook nog op maat gescheurd worden.
Alle lapjes krijgen dus een nummer.Van 1 tot 56 dit is serie E en rij 2.Zo weet ik welk staaltje bij het lapje hoort en kan ik het later weer verven.
En dan komt het leukste!Verven....maar daar moet de ik mijn hoofd even goed bij houden,een foutje is zo gemaakt.
Met een beetje van dit en een beetje dat kom ik een heel eind.
Elk lapje gaat in een zakje dan een paar uur in de rijstpan,een nachtje rust en dan begint het spoelen strijken en labelen.Elke dag ben ik er wel een paar uur mee bezig.Het grote genieten is ook als alles netjes op stapeltjes mooi ligt te zijn.Zo leuk om naar te kijken.
Ik heb maar 1 probleem...Welke kleur zou ik nu gaan verven?
Je moet zorgen dat je veel stof hebt,echt veel!
Een aantal goede rollen poplin.Ik gebruik voor 1 serie 4 meter stof.Dan heb ik 60 lapjes.Ik wil er minstens 10 verven dus 600 lapjes!Dus 1 rol is al te weinig.
Al die lapjes moeten ook nog op maat gescheurd worden.
Alle lapjes krijgen dus een nummer.Van 1 tot 56 dit is serie E en rij 2.Zo weet ik welk staaltje bij het lapje hoort en kan ik het later weer verven.
En dan komt het leukste!Verven....maar daar moet de ik mijn hoofd even goed bij houden,een foutje is zo gemaakt.
Met een beetje van dit en een beetje dat kom ik een heel eind.
Elk lapje gaat in een zakje dan een paar uur in de rijstpan,een nachtje rust en dan begint het spoelen strijken en labelen.Elke dag ben ik er wel een paar uur mee bezig.Het grote genieten is ook als alles netjes op stapeltjes mooi ligt te zijn.Zo leuk om naar te kijken.
Ik heb maar 1 probleem...Welke kleur zou ik nu gaan verven?
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400
dinsdag 2 april 2013
Konings Oranje Serie D
Van oranje Calciet tot Rozenkwarts.
Oranje Calciet =90% goudgeel +10 % rood.
Rozenkwarts=97,5% rood+2,5% Indigo.
Oranje Calciet =90% goudgeel +10 % rood.
Rozenkwarts=97,5% rood+2,5% Indigo.
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400
zondag 31 maart 2013
Prachtig,koel en groen.Serie C.
Met een vleugje blauw...
Het laatste rijtje is zoals ik van Nienke leerde en was mijn uitgangspunt voor deze serie.
Het laatste rijtje is zoals ik van Nienke leerde en was mijn uitgangspunt voor deze serie.
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400
vrijdag 29 maart 2013
Serie B. Schaduwkleuren
Serie B.
Magenta en Turquoise.
Tint op tint,ton-sur-ton of schaduw kleuren?Ik noem het graag schaduw kleuren.
Het zijn er 56 maar krijg het niet beter op de foto
Ik neem 30 ml. verf en gebruik 15 voor de eerste.Doe dan 15 ml.water bij de verf en gebruik weer 15 ml. voor lapje 2.Zo werk ik het rijtje van 7 lapjes af.
Het is veel werk maar dan heb je ook wat toch?
Magenta en Turquoise.
Tint op tint,ton-sur-ton of schaduw kleuren?Ik noem het graag schaduw kleuren.
Het zijn er 56 maar krijg het niet beter op de foto
Ik neem 30 ml. verf en gebruik 15 voor de eerste.Doe dan 15 ml.water bij de verf en gebruik weer 15 ml. voor lapje 2.Zo werk ik het rijtje van 7 lapjes af.
Het is veel werk maar dan heb je ook wat toch?
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400.
woensdag 27 maart 2013
Tweede kleurencirkel.Serie A.
De tweede kleurencirkel is af.Een derde zoals mijn plan was maak ik niet.Ik denk dat die erg donker gaat worden.
Ik heb het plan om het verven nu eens echt groot aan te pakken.Geen grote stukken stof maar veel kleurtjes en veel kleine lapjes.
Kleuren heb ik genoeg dat is het probleem niet maar tinten daar ga ik altijd de mist in.Ik ga dus vele gradaties verven.Dan heb ik het over een paar 100 !
Ik ben begonnen met een aantal paars tinten....
Ik heb ze nog niet gedocumenteerd vandaar die labeltje.
Gisteren heb ik de eerste serie geverfd en die zijn erg mooi geworden,wel ietsjes te licht maar daar leer ik weer van.
Ik probeerde van geel naar paars te verven.
Op de foto zijn ze nog lichter dan in werkelijkheid.Geloof mij maar,ze zijn prachtig!Vooral al die grijstinten daar ben ik toch blij mee!
Ik heb het plan om het verven nu eens echt groot aan te pakken.Geen grote stukken stof maar veel kleurtjes en veel kleine lapjes.
Kleuren heb ik genoeg dat is het probleem niet maar tinten daar ga ik altijd de mist in.Ik ga dus vele gradaties verven.Dan heb ik het over een paar 100 !
Ik ben begonnen met een aantal paars tinten....
Ik heb ze nog niet gedocumenteerd vandaar die labeltje.
Gisteren heb ik de eerste serie geverfd en die zijn erg mooi geworden,wel ietsjes te licht maar daar leer ik weer van.
Ik probeerde van geel naar paars te verven.
Op de foto zijn ze nog lichter dan in werkelijkheid.Geloof mij maar,ze zijn prachtig!Vooral al die grijstinten daar ben ik toch blij mee!
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
project 400.
vrijdag 22 maart 2013
woensdag 20 maart 2013
Bezoek uit Saba
Vandaag kreeg ik bezoek uit een ver land,uit Saba!Van Els,die hier in ons eigen dorp een huisje heeft voor als ze in Nederland is.Is dat niet grappig?
Ik kreeg 2 prachtige Mola werkjes van haar,gemaakt door de Kuna indians.Zo mooi gemaakt.
Verder liet ze me het werkje zien waar ze mee bezig was....
En zo heb je,voor je het weet er zomaar een vriendin bij!We hebben een gezellige ochtend gehad.Els bedankt!
Ik kreeg 2 prachtige Mola werkjes van haar,gemaakt door de Kuna indians.Zo mooi gemaakt.
Verder liet ze me het werkje zien waar ze mee bezig was....
En zo heb je,voor je het weet er zomaar een vriendin bij!We hebben een gezellige ochtend gehad.Els bedankt!
dinsdag 19 maart 2013
kleurencirkel
Nu ik toch bezig ben heb ik gelijk de kleuren cirkel geverfd.
Ik blijf dat toch mooi vinden.Als voorbeeld nam ik de kleuren cirkel van Ives.maar niet helemaal.Deze serie verfde ik van kleur naar kleur.
Magenta,Turqouise en Golden Yellow.
Ik blijf dat toch mooi vinden.Als voorbeeld nam ik de kleuren cirkel van Ives.maar niet helemaal.Deze serie verfde ik van kleur naar kleur.
Magenta,Turqouise en Golden Yellow.
maandag 18 maart 2013
Scarlet
10 lapjes 30 x 30 cm.
5 gr. verfpoeder ,100 ml heet water.
Lapje 1 kreeg 5ml verf ,elk lapje kreeg 0,5 verf minder.Zelfs de laatste is lichtrood!
Weer 10 lapjes 30 x 30 cm.
5 gr. verfpoeder ,100 ml heet water. +0,1 ml. zwart.
Deze lapjes zijn prachtig!
Ik ben erg blij met de nieuwe Drimarene verf!De kleuren zijn erg fris en helder.Spoelt super makkelijk uit en het verven is een makkie!
Gelukkig dat ik alle kleurtjes nu heb!
5 gr. verfpoeder ,100 ml heet water.
Lapje 1 kreeg 5ml verf ,elk lapje kreeg 0,5 verf minder.Zelfs de laatste is lichtrood!
Weer 10 lapjes 30 x 30 cm.
5 gr. verfpoeder ,100 ml heet water. +0,1 ml. zwart.
Deze lapjes zijn prachtig!
Ik ben erg blij met de nieuwe Drimarene verf!De kleuren zijn erg fris en helder.Spoelt super makkelijk uit en het verven is een makkie!
Gelukkig dat ik alle kleurtjes nu heb!
vrijdag 15 maart 2013
Goud ?
Ik weet niet hoe ik deze kleur moet noemen.....
Op de foto is de kleur niet zo mooi als in werkelijkheid.Is het mosterd,cognac?Ik noem het gewoon goudgeel.De laatste is een beetje groenig.
Alle lapjes zijn geverfd met Drimarene verf van mijn-eigen.
Ik ben begonnen met 10 lapjes vn 20 x 20.Nr 1 heeft 5ml.verf gekregen en 0,1 ml.zwart.Elk lapje heeft steeds 0,5 ml. minder gekregen en dat beetje zwart.
Ik ben er erg tevreden over!
De golden Yello is ook prachtig en doet haar naam eer aan.
Net als Nienke ben ik tot de conclusie gekomen dat 40 of 50 % meer dan genoeg is om mee te verven.Zelfs het lapje waarbij ik maar 0,1 ml. heb gebruikt is nog prachtig geel
Op de foto is de kleur niet zo mooi als in werkelijkheid.Is het mosterd,cognac?Ik noem het gewoon goudgeel.De laatste is een beetje groenig.
Alle lapjes zijn geverfd met Drimarene verf van mijn-eigen.
Ik ben begonnen met 10 lapjes vn 20 x 20.Nr 1 heeft 5ml.verf gekregen en 0,1 ml.zwart.Elk lapje heeft steeds 0,5 ml. minder gekregen en dat beetje zwart.
Ik ben er erg tevreden over!
De golden Yello is ook prachtig en doet haar naam eer aan.
Net als Nienke ben ik tot de conclusie gekomen dat 40 of 50 % meer dan genoeg is om mee te verven.Zelfs het lapje waarbij ik maar 0,1 ml. heb gebruikt is nog prachtig geel
donderdag 14 maart 2013
Veren!
Voor iedereen die graag een veer wil. Vandaag deel ik aan iedereen die dit leest een veer uit!
woensdag 13 maart 2013
Logjes en blogjes
laatst had ik een gesprek met iemand over de blogs die er over quilten,verven van stofjes enzo meer gaan.Ze werd er doodziek van.Het enigste wat 'jullie doe is veren in elkaars k... steken' (zijn haar woorden)!
Mijn simpele antwoord was dat ze niet verplicht was om ze te lezen,toch?
Ik heb er eens een poosje over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik die veren eigenlijk wel heel leuk vind!
Als ik iets maak steek ik soms mijn ziel en zaligheid erin.Ben er weken mee bezig.Dan is het toch leuk om complimentjes te krijgen?
Ik zit bijna altijd thuis en ook vaak alleen.Vind dat trouwens heerlijk kan lekker mijn eigen gang gaan en geniet van de rust.Internet heeft mijn wereld een stuk groter gemaakt.Heb er zoveel van geleerd.
Ik vind mijzelf een gelukkig mens dat ik mijn gevoel in mijn werk kwijt kan.
Het zou helemaal geweldig zijn als het voorjaar werd!Ik ben echt aan lekker weer toe!
Mijn simpele antwoord was dat ze niet verplicht was om ze te lezen,toch?
Ik heb er eens een poosje over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik die veren eigenlijk wel heel leuk vind!
Als ik iets maak steek ik soms mijn ziel en zaligheid erin.Ben er weken mee bezig.Dan is het toch leuk om complimentjes te krijgen?
Ik zit bijna altijd thuis en ook vaak alleen.Vind dat trouwens heerlijk kan lekker mijn eigen gang gaan en geniet van de rust.Internet heeft mijn wereld een stuk groter gemaakt.Heb er zoveel van geleerd.
Ik vind mijzelf een gelukkig mens dat ik mijn gevoel in mijn werk kwijt kan.
Het zou helemaal geweldig zijn als het voorjaar werd!Ik ben echt aan lekker weer toe!
maandag 11 maart 2013
zwart
Mijn conclusie van het zwarte experiment is me vandaag helemaal duidelijk...
De verf van Mijneigen is het zwarts!
Zelfs bij 50 % is het lapje nog erg zwart.Ik kan dus veel minder verfpoeder gebruiken de volgende keer.
Het toeval wil dat Nienke ook dit weekeinde ook zwarte stalen heeft geverfd en tot de dezelfde conclusie.kwam.(Dit hadden we niet overlegt hoor!)
Weer een bladzijde voor mijn stalenboek.
De verf van Mijneigen is het zwarts!
Zelfs bij 50 % is het lapje nog erg zwart.Ik kan dus veel minder verfpoeder gebruiken de volgende keer.
Het toeval wil dat Nienke ook dit weekeinde ook zwarte stalen heeft geverfd en tot de dezelfde conclusie.kwam.(Dit hadden we niet overlegt hoor!)
Weer een bladzijde voor mijn stalenboek.
Labels:
Drimarene koudwaterverf.,
lapjes verven
Abonneren op:
Posts (Atom)
















