Bijna 2 kilo stof moest ik verven voor de heksenjas....en dat is echt veel!
Bij Lia....
http://www.stoftotverven.nl/epages/61972077.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61972077/Categories/Gebruiksaanwijzingen/%22STV%20Procion%20textielverf%22
Las ik dit.
Gelukkig kan je lia altijd bellen en heeft ook eigenlijk altijd een oplossing.
Ik stopte de lappen eerst in de wasmachine om te spoelen zodat ze goed nat waren.Haalde de lappen er weer uit, 100 gram verfpoeder in de trommel,500 gram soda en 500 gram zout even de trommel wiegen zodat de verf en alles door de gaatje zijn gezakt .De natte lappen er weer in en de machine op 60 graden laten draaien.Ik heb toen nog 10 liter water bij gevoegd om de stof de ruimte te geven.
De jas is zo goed als klaar en het is zoals ik hoopte dat hij zou worden.Er moeten nog knopen op maar die moet ik nog zoeken.
Hier moet een mens toch wel blij van worden?
Joke vroeg of ik het patroon zelf had getekend, ja ik heb het zelf getekend maar wel naar een bestaande jas.Een vriendin van mij heeft een heksenjas en ik wilde hem al jaren namaken maar het kwam er nooit van.
Omdat het een zomerjas is kan ik het nu even lenen en heb hem dus nagemaakt.
woensdag 16 januari 2013
Er zijn van die dagen......
Dat je denkt alles voor elkaar te hebben.....
Gewoon lekker op mijn manier mijn eigen ding doen,in alle rust en regelmaat.
Onze kinderen vinden ons vreselijk saai en dat zijn we ook maar wij vinden dat erg fijn!
Zo leven wij ons leven.....Tot dat mijn vader erg ziek wordt en mijn dochter de sleutel van haar nieuwe huis krijgt.
Naar pa wil ik toch een paar keer want hij is erg ziek en oud en je weet maar nooit wanneer zijn leven afgelopen is
Maar hij woont niet dichtbij .Op dit moment gaat het weer redelijk met hem.Hij is ontslagen uit het ziekenhuis en met hulp van de fam. kan hij zich weer redden.
Dochter Jelleke was druk met het verven van alles wat er maar geverfd kon worden in haar huis en doet alles op haar eigen manier(zo heeft ze een kroonluchter appelgroen geverfd ,om maar iets te noemen ).
Vorige week had ze alles klaar en zou deze week steeds iets inpakken en verhuizen.Ze gaat naar de overkant dus dat kan.
Maar afgelopen zaterdag krijgt ze een stel vrienden op bezoek die haar vertellen dat ze alles wel even inpakken en alles naar de overkant sjouwen .Voor ze het wist was dat ook gebeurt en zat ze met een berg dozen waar van alles in zat in haar nieuwe huis.De grote meubels staan dan wel op hun plek en ze kan in haar bed slapen maar.........Wat een BENDE! Op dat moment slaat de paniek toe en is ze weer een klein meisje die om haar mama huilt.Die mama laat dan alles vallen en gaat naar haar kind!
Samen krijgen we de boel wel weer goed troost ik haar en dat gebeurt natuurlijk ook.
Het is bijna klaar,gelukkig!
Natuurlijk doe ik nog steeds mijn ding...
Mijn heksenjas is bijna klaar...
De lapjes die ik vouw en klem gaan ook gewoon door.....
Heb ik een paar emmers water met lappen in de tuin laten bevriezen,verf eroverheen gegooid en weer laten ontdooien.....
Mijn nieuwe breiwerkje schiet voor geen meter op omdat ik me niet kan concentreren .....
Wat verlang ik weer naar mijn eigen saaie en voorstelbare leventje.....
Gewoon lekker op mijn manier mijn eigen ding doen,in alle rust en regelmaat.
Onze kinderen vinden ons vreselijk saai en dat zijn we ook maar wij vinden dat erg fijn!
Zo leven wij ons leven.....Tot dat mijn vader erg ziek wordt en mijn dochter de sleutel van haar nieuwe huis krijgt.
Naar pa wil ik toch een paar keer want hij is erg ziek en oud en je weet maar nooit wanneer zijn leven afgelopen is
Maar hij woont niet dichtbij .Op dit moment gaat het weer redelijk met hem.Hij is ontslagen uit het ziekenhuis en met hulp van de fam. kan hij zich weer redden.
Dochter Jelleke was druk met het verven van alles wat er maar geverfd kon worden in haar huis en doet alles op haar eigen manier(zo heeft ze een kroonluchter appelgroen geverfd ,om maar iets te noemen ).
Vorige week had ze alles klaar en zou deze week steeds iets inpakken en verhuizen.Ze gaat naar de overkant dus dat kan.
Maar afgelopen zaterdag krijgt ze een stel vrienden op bezoek die haar vertellen dat ze alles wel even inpakken en alles naar de overkant sjouwen .Voor ze het wist was dat ook gebeurt en zat ze met een berg dozen waar van alles in zat in haar nieuwe huis.De grote meubels staan dan wel op hun plek en ze kan in haar bed slapen maar.........Wat een BENDE! Op dat moment slaat de paniek toe en is ze weer een klein meisje die om haar mama huilt.Die mama laat dan alles vallen en gaat naar haar kind!
Samen krijgen we de boel wel weer goed troost ik haar en dat gebeurt natuurlijk ook.
Het is bijna klaar,gelukkig!
Natuurlijk doe ik nog steeds mijn ding...
Mijn heksenjas is bijna klaar...
De lapjes die ik vouw en klem gaan ook gewoon door.....
Heb ik een paar emmers water met lappen in de tuin laten bevriezen,verf eroverheen gegooid en weer laten ontdooien.....
Mijn nieuwe breiwerkje schiet voor geen meter op omdat ik me niet kan concentreren .....
Wat verlang ik weer naar mijn eigen saaie en voorstelbare leventje.....
donderdag 10 januari 2013
Heksenjas deel 2
Het is goed gelukt!Het verven met de scoubidou touwtjes.Hoe meer weerstand je aan de touwtjes geeft hoe langzamer ze druppelen.Het is een kwestie van uit proberen.
Het is niet zo goed te zien maar de jas heeft 2 lange capuchons die ook als sjaal gedragen kunnen worden.Zelf ga ik deze jas niet dragen maar weggeven misschien dat de kunstclub hem wil hebben?
Als iemand er belangstelling voor heeft hoor ik dat graag.Bij meerdere verlood ik de jas.
De jas is niet gevoerd en heeft geen sluiting.
Maar wel hele mooie vlekken!
Het is niet zo goed te zien maar de jas heeft 2 lange capuchons die ook als sjaal gedragen kunnen worden.Zelf ga ik deze jas niet dragen maar weggeven misschien dat de kunstclub hem wil hebben?
Als iemand er belangstelling voor heeft hoor ik dat graag.Bij meerdere verlood ik de jas.
De jas is niet gevoerd en heeft geen sluiting.
Maar wel hele mooie vlekken!
woensdag 9 januari 2013
Heksenjas en scoubidou
Heerlijke combinatie toch?
Voor en achter en nog eens heel erg wit!
Het is een proefjas ik wilde eerst eens met gewone witte katoen aan de gang voor ik mijn mooie ( en dure ) stof zou verpesten.
Wit vraagt natuurlijk wel om een kleurtje en dat deed ik met scoubidoutouwtjes.....
De scoubodou touwtjes zijn hol,net een rietje en daar kan je dus heel grappig mee verven!Door de dunnen slangetjes druppelt de verf op de stof om daar weer mooie vormen te maken.
Zelf ben ik weer erg nieuwsgierig naar her resultaat maar ik moet toch echt tot morgen wachten.
Voor en achter en nog eens heel erg wit!
Het is een proefjas ik wilde eerst eens met gewone witte katoen aan de gang voor ik mijn mooie ( en dure ) stof zou verpesten.
Wit vraagt natuurlijk wel om een kleurtje en dat deed ik met scoubidoutouwtjes.....
De scoubodou touwtjes zijn hol,net een rietje en daar kan je dus heel grappig mee verven!Door de dunnen slangetjes druppelt de verf op de stof om daar weer mooie vormen te maken.
Zelf ben ik weer erg nieuwsgierig naar her resultaat maar ik moet toch echt tot morgen wachten.
vrijdag 28 december 2012
knipsels
Ik ben er gewoon dol op!
Achterpandje voor een nieuwe Ikkejurk.
Het vastnaaien is nogal veel werk maar het heeft geen haast.
Achterpandje voor een nieuwe Ikkejurk.
Het vastnaaien is nogal veel werk maar het heeft geen haast.
maandag 24 december 2012
zondag 23 december 2012
Dit jaar heb ik een kerstpakket gekregen...manlief en zoon Merlijn krijgen elk jaar een mooi pakket.Manlief kreeg een echt gezinspakket,Zoon Merlijn een stoer pakket en ik?
Een doos vol lieve dingetjes en alles is gemaakt van wol en/of schapenmelk.Heerlijke dingen voor bij het badderen...Lief he?
Zomaar wat plaatjes van dingentjes die ik de laatste tijd gemaakt heb.
Of deze kukkelluusjes,gezellig met z'n alle op een steen.
Een doos vol lieve dingetjes en alles is gemaakt van wol en/of schapenmelk.Heerlijke dingen voor bij het badderen...Lief he?
Zomaar wat plaatjes van dingentjes die ik de laatste tijd gemaakt heb.
Of deze kukkelluusjes,gezellig met z'n alle op een steen.
donderdag 20 december 2012
namens Tara.
Tara heeft veel kaartjes gekregen en daarom wil ik iedereen hartelijk bedanken.
Ze krijgt ze nog steeds en dat vind ze geweldig!
Gera vroeg me of er nog een kaartje welkom is...Natuurlijk Gera,alvast bedankt!
Zelf wil ik proberen om zo een keer per maand een kaartje te sturen en als er meer mensen zijn die dat zo nu en dan doen?
Namens Tara,Iedereen Hartelijk dank!
Het mag gelinkt worden,graag zelfs!
Ze krijgt ze nog steeds en dat vind ze geweldig!
Gera vroeg me of er nog een kaartje welkom is...Natuurlijk Gera,alvast bedankt!
Zelf wil ik proberen om zo een keer per maand een kaartje te sturen en als er meer mensen zijn die dat zo nu en dan doen?
Namens Tara,Iedereen Hartelijk dank!
Het mag gelinkt worden,graag zelfs!
donderdag 13 december 2012
sneeuwverven
Soms vraag ik me af wat ik moet doen met mijn sneeuwgeverfde lapjes en soms weet ik het gelijk....
...een beetje knippen,plakken en naaien en je hebt zomaar een jurk!
Een echte Ikkejurk!
Dit zijn de andere lapjes.Ik heb alleen Onyx gebruikt,want het mag dan zwart zijn maar alleen in zwart zit zoveel kleur.
...een beetje knippen,plakken en naaien en je hebt zomaar een jurk!
Een echte Ikkejurk!
Dit zijn de andere lapjes.Ik heb alleen Onyx gebruikt,want het mag dan zwart zijn maar alleen in zwart zit zoveel kleur.
Labels:
Ikkejurk,
sneeuwverven
zondag 9 december 2012
Sneeuwverven
Beetje vroeg deze winter maar mij hoor je niet zeuren hoor.
poezenvoetjes in de sneeuw.
Lap.sneeuw verfpoeder en dan....WAUW wat een mooie tekening.
De laatste lapjes heb ik net uitgespoeld en maar buiten gehangen.De zon schijnt en de wind gaat tekeer.De sneeuw is zo goed als weg en ik zit lekker binnen waar het warm is.
poezenvoetjes in de sneeuw.
Lap.sneeuw verfpoeder en dan....WAUW wat een mooie tekening.
De laatste lapjes heb ik net uitgespoeld en maar buiten gehangen.De zon schijnt en de wind gaat tekeer.De sneeuw is zo goed als weg en ik zit lekker binnen waar het warm is.
maandag 3 december 2012
Het is al weer een paar jaar geleden dat Aart me een stuk stof stuurde....Katoen glans kreuk velvet.
De lap was zo mooi dat ik die voor een mooie gelegenheid wilde bewaren,kerst ofzo?
Vorige week verfde ik de lap kongingsblauw samen met nog andere lappen.De lap was alleen prachtig lila geworden...
Ik naaide er een klein jasje van voor bij mijn nieuwe jurk.Die dus nog lang niet af is.
Ben nog druk aan het voorpandje bezig.
De lap was zo mooi dat ik die voor een mooie gelegenheid wilde bewaren,kerst ofzo?
Vorige week verfde ik de lap kongingsblauw samen met nog andere lappen.De lap was alleen prachtig lila geworden...
Ik naaide er een klein jasje van voor bij mijn nieuwe jurk.Die dus nog lang niet af is.
Ben nog druk aan het voorpandje bezig.
donderdag 29 november 2012
Koningsblauw...?
Niet zelf te verven,wordt er gezegt.Maar ik kan het wel proberen....
Toch?
De 2 onderste lappen zijn apart geverfd maar de rest,ook die lichte paarse,heb ik de wasmachine geverfd.
500 gr. zout,
500 gr. soda,
20 gr. turquoise,
10 gr. robijn
Wasje op 60 graden laten draaien,daarna nog een kort prog.met wasmiddel en klaar is Jet!
Grappig is dat verschillende soorten stof,allemaal katoen,ook verschillende kleurtjes geven!Leuk om kleding van te maken.
De paarse lappen;
20 gr.rose tourmalijn,
5 gr.azuriet en
5 gr.turquoise.
Toch?
De 2 onderste lappen zijn apart geverfd maar de rest,ook die lichte paarse,heb ik de wasmachine geverfd.
500 gr. zout,
500 gr. soda,
20 gr. turquoise,
10 gr. robijn
Wasje op 60 graden laten draaien,daarna nog een kort prog.met wasmiddel en klaar is Jet!
Grappig is dat verschillende soorten stof,allemaal katoen,ook verschillende kleurtjes geven!Leuk om kleding van te maken.
De paarse lappen;
20 gr.rose tourmalijn,
5 gr.azuriet en
5 gr.turquoise.
Labels:
Ikkejurk.,
lapjes verven
maandag 26 november 2012
mooie kleurtjes....
Het is toch echt Turquoise!25 lapjes voor de staalkaartenruil.
Nu nog ''even'' 625 lapjes op maat knippen en plakken.
Nu nog ''even'' 625 lapjes op maat knippen en plakken.
zondag 25 november 2012
Hallo voor iedereen die dit leest.
Misschien kan je me helpen. We hebben van de week een meisje opgenomen op de afdeling van 24 jaar. Syndroom van down met het nivo van een kind van 2 jaar. Heel triest verhaal, heb niet snel dat ik het gevoel heb dat ik iets voor iemand moet doen maar in dit geval wel.
Het meisje is gek op kaarten maar ik vrees dat ze met haar kleine netwerk van 3 mensen die ook nog niet kunnen schrijven weinig kaarten zal ontvangen.
Kan jij je netwerk in zetten om er voor te zorgen dat ze veel kaarten gaat krijgen de komende tijd.
Ik heb ook mijn netwerk al ingezet misschien kan jij ook nog iets doen.
Het adres waar de kaarten heen moeten is
Cruquiushoeve
Afdeling Roos tav Tara
Spieringweg 821
2142 ED Cruquius
voor ons een kleine moeite ws maar ik weet zeker dat ze heel blij zal zijn. ze pikt nu alle kaarten van de kamers van andere bewoners “
Daarom wil ik middels dit bericht u allen uitnodigen Tara een kaartje te sturen op het hierboven vermelde adres. Het is inderdaad een kleine moeite waar we iemand heel erg blij mee kunnen maken.
Naschrift......
Ik ken Tara niet en werk er ook niet.Het is wel de doelgroep waar ik heel leng geleden werkte met veel plezier!
Deze mail kreeg mijn zoon van een vriend en vroeg mij of ik zo vriendelijk wilde zijn....
Dat wilde ik wel natuurlijk.
Heel hartelijk dank!
Misschien kan je me helpen. We hebben van de week een meisje opgenomen op de afdeling van 24 jaar. Syndroom van down met het nivo van een kind van 2 jaar. Heel triest verhaal, heb niet snel dat ik het gevoel heb dat ik iets voor iemand moet doen maar in dit geval wel.
Het meisje is gek op kaarten maar ik vrees dat ze met haar kleine netwerk van 3 mensen die ook nog niet kunnen schrijven weinig kaarten zal ontvangen.
Kan jij je netwerk in zetten om er voor te zorgen dat ze veel kaarten gaat krijgen de komende tijd.
Ik heb ook mijn netwerk al ingezet misschien kan jij ook nog iets doen.
Het adres waar de kaarten heen moeten is
Cruquiushoeve
Afdeling Roos tav Tara
Spieringweg 821
2142 ED Cruquius
voor ons een kleine moeite ws maar ik weet zeker dat ze heel blij zal zijn. ze pikt nu alle kaarten van de kamers van andere bewoners “
Daarom wil ik middels dit bericht u allen uitnodigen Tara een kaartje te sturen op het hierboven vermelde adres. Het is inderdaad een kleine moeite waar we iemand heel erg blij mee kunnen maken.
Naschrift......
Ik ken Tara niet en werk er ook niet.Het is wel de doelgroep waar ik heel leng geleden werkte met veel plezier!
Deze mail kreeg mijn zoon van een vriend en vroeg mij of ik zo vriendelijk wilde zijn....
Dat wilde ik wel natuurlijk.
Heel hartelijk dank!
donderdag 15 november 2012
lichtjes enzo slot.
Vorige week kwam de post een grote doos brengen.....vol met een prachtige vacht,mooie lange haren .Die had Vero me uit Belgie gestuurd.Wat een verrassing!
Waarom zou ik daar eens lichje van vilten?
Dit zijn er 3 op een rijtje.Zo gaaf met die lange haren.
Ik heb ze op dezelfde manier gemaakt als de andere.Omdat ik de bovenkant niet meevilt blijven de haren gewoon zoals ze op het schaap zaten.
Ik ga er nog maar een stel voor mijzelf maken,ze zijn toch te leuk om ze allemaal in het winkeltje van dochter te zetten?
(nu nog aan een stel glaasjes komen.Bij de kringloop zijn ze uitverkocht....)
De wol is niet gewassen voor het vilten.Er word zoveel warm water en zeep gebruikt dat de wol schoon is als je werkstuk klaar is.
Waarom zou ik daar eens lichje van vilten?
Dit zijn er 3 op een rijtje.Zo gaaf met die lange haren.
Ik heb ze op dezelfde manier gemaakt als de andere.Omdat ik de bovenkant niet meevilt blijven de haren gewoon zoals ze op het schaap zaten.
Ik ga er nog maar een stel voor mijzelf maken,ze zijn toch te leuk om ze allemaal in het winkeltje van dochter te zetten?
(nu nog aan een stel glaasjes komen.Bij de kringloop zijn ze uitverkocht....)
De wol is niet gewassen voor het vilten.Er word zoveel warm water en zeep gebruikt dat de wol schoon is als je werkstuk klaar is.
Labels:
kleine techniekjes,
llichtjes enzo,
vilten
woensdag 14 november 2012
lichtjes enzo 2
Christel vroeg me om een uitgebreide,beschrijving/one-line workshop.....
Dat wil ik wel proberen maar......Ik heb gisteren pas voor de eerste keer in mijn leven iets om een mal gevilt en ik doe alles op mijn manier, dus weer gewaarschuwd!
Wat heb je nodig.
Dienblad en dan eentje waar je met water in kan werken.
Oude handdoeken,
antieslipmatje,
bubbeltjesplastik,
flesje en emmertje heet water,
zeep,
plastik buisje,
glaasje of iets anders waar je een windlichtje om wil maken,
en natuurlijk wol.Dat kan kant en klare lont wol zijn of wol die die zo van een schaap komt.
Het malletje heb ik uit de bubbelplastik geknipt.In het dienblad een dubbele handdoek,daarop een stuk antislipmat en dan de mal.
Op de mal leg ik kleine plukjes wol in alle richtingen en strooi er dan wat glitterspul overheen.Daarna nog een heel dun laagje wol.
Leg er een ander stukje antislip overheen,giet er warm/heet water overheen en met je stukje zeep wrijf je voorzichtig alle lucht uit de wol.
Lekker soppen met je handen,begin voorzichtig en ga dan wat ruiger aan de gang,je voelt het kleiner worden.
Het hele zaakje omdraaien(behalve de handdoek) en voorzichtig het matje er af halen.
Sla de wol om de mal behalve de bovenkant en leg hier weer 2x een dun laagje wol overheen.Matje erop en met water en zeep doe je hetzelfde als de andere kant.
Je hebt nu een soort van zakje.
Dan rol ik het hele zaakje om de buis en ga flink rollen,maak het zo nu en dan opnieuw nat .
50 x rollen het lapje omdraaien en nog eens 50x rollen.
Dan kan de mal eruit en is de vorm duidelijk.(als het goed is).
Voorzichtig kan je nu de juiste vorm erin vilten.Doe het zakje om het glas,maak het weer nat met heet water en zeep en ga wrijven,vooral de naadjes kan je nu goed wegwerken.Het nu echt een zaakje van wrijven en nog eens wrijven...
Het hele zaakje in je matje en rollen,wel steeds kijken of het nog naar je zin is.
Opeens is het dan klaar.De wol zit mooi strak om je glas.Rest je nog om het zeep eruit te spoelen en dan met een droge handdoek om het glas het meeste water er uit te drukken.Laat het gewoon aan de lucht drogen.
Vanavond zal ik nog een foto maken met een lichtje erin.
Ik ga een heel stel van dit soort van lichtjes maken omdat mijn dochter een winkeltje aan het bouwen is op het A.C.( staat voor aktiverings centrum).Ze wil graag leuke spulletjes gaan verkopen en wie mag die leuke spulletjes maken....? Juist Mama.Ik doe het graag voor haar!
Op het A.C. is open vuur verboden dus komen er nep waxinelichtjes in.
Aart was bang voor brand maar dat is dus niet nodig. ;-)
Dat wil ik wel proberen maar......Ik heb gisteren pas voor de eerste keer in mijn leven iets om een mal gevilt en ik doe alles op mijn manier, dus weer gewaarschuwd!
Wat heb je nodig.
Dienblad en dan eentje waar je met water in kan werken.
Oude handdoeken,
antieslipmatje,
bubbeltjesplastik,
flesje en emmertje heet water,
zeep,
plastik buisje,
glaasje of iets anders waar je een windlichtje om wil maken,
en natuurlijk wol.Dat kan kant en klare lont wol zijn of wol die die zo van een schaap komt.
Het malletje heb ik uit de bubbelplastik geknipt.In het dienblad een dubbele handdoek,daarop een stuk antislipmat en dan de mal.
Op de mal leg ik kleine plukjes wol in alle richtingen en strooi er dan wat glitterspul overheen.Daarna nog een heel dun laagje wol.
Leg er een ander stukje antislip overheen,giet er warm/heet water overheen en met je stukje zeep wrijf je voorzichtig alle lucht uit de wol.
Lekker soppen met je handen,begin voorzichtig en ga dan wat ruiger aan de gang,je voelt het kleiner worden.
Het hele zaakje omdraaien(behalve de handdoek) en voorzichtig het matje er af halen.
Sla de wol om de mal behalve de bovenkant en leg hier weer 2x een dun laagje wol overheen.Matje erop en met water en zeep doe je hetzelfde als de andere kant.
Je hebt nu een soort van zakje.
Dan rol ik het hele zaakje om de buis en ga flink rollen,maak het zo nu en dan opnieuw nat .
50 x rollen het lapje omdraaien en nog eens 50x rollen.
Dan kan de mal eruit en is de vorm duidelijk.(als het goed is).
Voorzichtig kan je nu de juiste vorm erin vilten.Doe het zakje om het glas,maak het weer nat met heet water en zeep en ga wrijven,vooral de naadjes kan je nu goed wegwerken.Het nu echt een zaakje van wrijven en nog eens wrijven...
Het hele zaakje in je matje en rollen,wel steeds kijken of het nog naar je zin is.
Opeens is het dan klaar.De wol zit mooi strak om je glas.Rest je nog om het zeep eruit te spoelen en dan met een droge handdoek om het glas het meeste water er uit te drukken.Laat het gewoon aan de lucht drogen.
Vanavond zal ik nog een foto maken met een lichtje erin.
Ik ga een heel stel van dit soort van lichtjes maken omdat mijn dochter een winkeltje aan het bouwen is op het A.C.( staat voor aktiverings centrum).Ze wil graag leuke spulletjes gaan verkopen en wie mag die leuke spulletjes maken....? Juist Mama.Ik doe het graag voor haar!
Op het A.C. is open vuur verboden dus komen er nep waxinelichtjes in.
Aart was bang voor brand maar dat is dus niet nodig. ;-)
Labels:
kleine techniekjes,
vilten,
workshop
dinsdag 13 november 2012
Lichtjes enzo
Met een klein glaasje,een beetje wol(en heel wat heen en weer gemail met Nienke),zeep warm water en veel geduld is het me gelukt!
Een klein windlichtje....
Lief he?
Ik heb kleine glittersterretjes tussen 2 dunnen laagjes wol mee gevilt.
Met wat kleurtjes is ook leuk.Hier heb ik iets te veel wol gebruikt dus die gaat nog een keertje over.
Een klein windlichtje....
Lief he?
Ik heb kleine glittersterretjes tussen 2 dunnen laagjes wol mee gevilt.
Met wat kleurtjes is ook leuk.Hier heb ik iets te veel wol gebruikt dus die gaat nog een keertje over.
Labels:
kleine techniekjes,
vilten
Abonneren op:
Posts (Atom)